Strona 1 z 1

Drży pod górkę co to może być....

: pt lut 06, 2015 20:20
autor: pona-91
witajcie , drży mi auto pod górkę , wibracje przenoszą się na całą kabinę , jednak jest to nie zawsze ,nie ma reguły , nie raz przy niskich obrotach na wyższym biegu , tym bardziej ze mam automat... jednak sprawdzałem półosie i lewa na luz , zerknijcie sami , większy jest wzdłuż niż na boki , zerknijcie sami... możliwe że to jest przyczyną?[youtube][/youtube]

Drży pod górkę co to może być....

: sob lut 07, 2015 21:30
autor: muszkatobiasz
pona-91 pisze:większy jest wzdłuż niż na boki
luz w stronę koła i skrzyni jest naturalny co do ruchu tył przód im mniejszy tym lepiej taki luz powoduje stuki przy puszczaniu i dodawaniu gazu co do wibracji może powodować jakieś wibracje ale to rzadkość ale sprawdź poduszki silnika i skrzyni

Drży pod górkę co to może być....

: sob lut 07, 2015 22:17
autor: 21Golfista21
co ty bredzisz, że taki luz jest ok?! owszem jest ok ale przy przegubie od strony skrzyni a nie od strony koła. od strony koła przegub nie ma prawa chodzić poprzecznie. Przegub do wymiany albo ktoś założył nie taką podkładkę i tuleję między półosią a przegubem, bo jest kilka rodzai, lub też założone odwrotnie najpierw ta z tworzywa a później metalową, bo spotkałem się i z takimi "fachowcami". wibracje podczas przyśpieszania zazwyczaj powoduje przegub od strony skrzyni.

Drży pod górkę co to może być....

: sob lut 07, 2015 22:35
autor: muszkatobiasz
21Golfista21 pisze:co ty bredzisz, że taki luz jest ok?! owszem jest ok ale przy przegubie od strony skrzyni a nie od strony koła.
jak nie będzie luzu poprzecznego przy kole to i przy skrzyni nie będzie sam sobie przeczysz a luz zawsze jest większy lub mniejszy zależy w jakim stanie przeguby

Drży pod górkę co to może być....

: ndz lut 08, 2015 10:56
autor: 21Golfista21
chyba nie wiesz o czym piszesz, przyjedź wjedziemy moimi autami na podnośnik i zobaczysz. chyba nie wiesz jak jest skonstruowany przegub od strony skrzyni. VW stosuje w większości aut od strony skrzyni przeguby kulowe z kompensacją wzdłużną (własnie po to by półoś chodziła "pracowała" wzdłuż), a przy kole stosuje przeguby ustalone i one nie mają prawa a nawet potrzeby chodzić osiowo, tylko mają kąt złamania. :rozpacz: Ale jak wg Ciebie tak ma być to ok ja się nie będę wymądrzał. Tylko dziwne jest, że jak zakładam nowy przegub to tego luzu nigdy nie ma. Mam ori przeguby u siebie i mam nalatane przeszło 400 tysi i też tego nie ma. W rodzinie mamy 7 aut z grupy VAG i w żadnym tego nie ma. Naprawiam te auta przeszło 10 lat...

Drży pod górkę co to może być....

: ndz lut 08, 2015 20:24
autor: muszkatobiasz
to że tego luzu nie masz to bardzo dobrze ale nie znaczy że wszędzie musi tak być ten luz nic nie powoduje i chodziło mi o to że może taki luz być i nie powoduje żadnych kłopotów