Strona 1 z 1

Po Wymianie sprzęgła szarpie 1z

: wt paź 07, 2014 16:17
autor: Bolekrsko
Witam :bigok:
problem jest z Audi a4 b5 1.9 TDI 1z.
wiec od początku, przed wymianą auto szarpalo przy ruszaniu jak silnik i tarcza byla zagrzana no i bylo slychac sprezynki na tarczy wiec wymienilem kpl. sprzegla z lozyskiem. po wymianie szarpie na zimnym jak i na cieplym niemilosiernie az buda podskakuje, poduszki nie maja nic wspolnego z tym szarpaniem poniewaz na podnosniku dalem hamulec, bieg i puszczalem sprzeglo i zaczely szarpac polosie, gdy sie zwieksza obroty przy ruszaniu czestotliwosc drganm zwieksza sie wraz ze wzrostem obrotow silnika, wadliwa tarcza? wieloklin na tarczy nie jest prostopadle do tarczy ? macie jakies pomysly? moze wysprzeglik walniety? prosze nie pisac zebym poszukał o tym tematu bo przekopałem całe google i jest masa takich tematow bez odpowiedzi. pozdro :pub:

Po Wymianie sprzęgła szarpie 1z

: wt paź 07, 2014 19:16
autor: Michał_1977
Najczęściej dzieje sie tak,gdy ktoś nie wie jak podejść do wymiany sprzęgła.Docisk należy dokręcać równomiernie dookoła nawet po pół obrotu każdą śrubę.
Gdy się ciągnie na pałę każdą śrubę od początku do końca,docisk może zostać zniszczony.
Bolekrsko pisze:prosze nie pisac zebym poszukał o tym tematu bo przekopałem całe google i jest masa takich tematow bez odpowiedzi
Taki temat bez odpowiedzi należy odświeżyć i w nim napisać. Chyba jest o tym wzmianka w pkt.2 regulaminu forum,tak? :chytry:

Po Wymianie sprzęgła szarpie 1z

: wt paź 07, 2014 23:12
autor: Bolekrsko
Michał_1977, mowisz jakbym pierwszy raz wymieniał sprzegło :D gdyby to była normalna usterka to bym tu nie pisał. to są jakies cuda i dlatego tu pisze bo moze ktos z tysiecy miał taki problem i jego rozwiazanie ;)

Po Wymianie sprzęgła szarpie 1z

: śr paź 08, 2014 06:35
autor: Michał_1977
Bolekrsko pisze: mowisz jakbym pierwszy raz wymieniał sprzegło
Hmm,a ja nie jestem wróżką i nie znam Twoich możliwości :grin:
Bolekrsko pisze:to są jakies cuda i dlatego tu pisze
W takim razie nie ma co gdybać,tylko skrzynia w dół i przyjrzyj się jak wygląda "słoneczko".
Jeśli jego wszystkie blaszki,a w zasadzie ich końcówki nie będą w jednej płaszczyźnie,to już masz odpowiedź i trzeba reklamować towar.
W dzisiejszych czasach już mnie nic nie zaskoczy jeśli chodzi o części. Rok temu kupiłem komplet sprzęgła do B4 z 1Z pod maską i po 10km sprzęgło zaczęło się ślizgać i to nawet na 1 biegu :panna:

Po Wymianie sprzęgła szarpie 1z

: czw paź 09, 2014 10:22
autor: Bolekrsko
więc, koło zamachowe zdjęte i sprawdzone na dobrej tokarce na czujnikach i zero bicia :crazy: ręce opadają.

wieczorem zakaldam ten sam zamach, stary docisk i nowa tarcze, jak bedzie pupa zmieniam stara tarcze i nowy docisk, jak nadal bedzie pupa to zamach tocze na szrot :hmm: wyciaganie skrzyni w a4 mam opanowane niczym palenie papierosów :kac:

Po Wymianie sprzęgła szarpie 1z

: czw paź 09, 2014 11:16
autor: Michał_1977
A docisk sprawdzałeś przed odkręceniem,czy słoneczko jest w porządku?
Jakie sprzęgło zakładałeś?
Jakiedyś na wyraźne życzenie klienta założyłem takie http://allegro.pl/sprzeglo-vw-passat-b3 ... 89304.html" onclick="window.open(this.href);return false; i później miałem jazdę,którą wcześniej opisałem...

Po Wymianie sprzęgła szarpie 1z

: czw paź 09, 2014 11:20
autor: Bolekrsko
słoneczko ok, sprzegła mam dwa, sachs i statim, nie chodzi juz o to by to zrobic i olać tylko co powoduje te szarpotki, nikt nie ma pewnosci co to moze byc, bede mieszał teraz tarcze, dociski i sprawdzimy. chyba ze ten zamach, ale niby jest idealnie prosty.

Po Wymianie sprzęgła szarpie 1z

: czw paź 09, 2014 15:32
autor: Michał_1977
Bolekrsko pisze:chyba ze ten zamach, ale niby jest idealnie prosty.
Można obstawiać,że to on jest winowajcą,bo na starym wyślizganym sprzęgle szarpało lekko,a teraz doszła nowa szorstka tarcza i docisk,więc szarpanie zdecydowanie się nasiliło.

Po Wymianie sprzęgła szarpie 1z

: czw paź 09, 2014 19:20
autor: Bolekrsko
i wszystko wiadomo choć jeszcze nie zlozylem skrzyni bo sklep zamkniety a winowajca okazała sie tarcza, pomiedzy tarczami są sprezynujace blaszki ktore są ofc zanitowane, w jednym miejscu sa 3 sztuki a reszta po dwie, i to wlasnie w tym miejscu tarcza tylko brała, moze po 100 tys km by sie dotarło ale wczesniej kilka skrzyn bym musial zmienic. a stara tarcza ma zagniecione blaszki sprezynujace i byla lekko przykopcona dlatego po nmagrzaniu sie sprzegla szarpala. jutro składam wieczorem całosc i zrobie fotke tej wadliwej tarczy. a ze akurat jeden skośnooki czajna mi narobił tyle roboty to tez moja wina :) mogłem kupić coś lepszego choc w poprzednich golfach na statimach nie jedna skrzynia padła i bardzo chwalilem te chinska firme, do tej pory :) jutro zdam ostateczne sprawoizdanie i temat bedzie do zamkniecia. Michał_1977,dobrze ze kazałes luknąć na słoneczko, zrobiłem to gdy dokreciłem docisk i nie było prostopadle do wału. dzieki temu znalazłem tą 3 cia blaszke w tarczy :)

Po Wymianie sprzęgła szarpie 1z

: pt paź 10, 2014 05:34
autor: Michał_1977
Bolekrsko pisze:dobrze ze kazałes luknąć na słoneczko, zrobiłem to gdy dokreciłem docisk i nie było prostopadle do wału. dzieki temu znalazłem tą 3 cia blaszke w tarczy
No to świetnie :bigok:
Czyli co,reklamacja? :bajer:

Po Wymianie sprzęgła szarpie 1z

: ndz paź 12, 2014 17:30
autor: Bolekrsko
kupilem tarcze sachsa w pudelku 4max za 125 zl w sklepie :D chyba jakis walek robili, tarcza identiki jak oryginał bo badalem w innym sklepie :) a tamten kpl poszedl do reklamacji, bedzie do mojego mk3 z aaz ktore kupilem tydzien temu i bedzie leciała tam skrzynia z 1z :) wiec nic na marne :) temat do zamkniecia. dzieki i pozdro :pub: