Strona 1 z 1

Bicie przy skręcie w lewo odczuwalne na karoserii.

: wt cze 03, 2014 00:05
autor: igl
Hej wszystkim! Mam A3 8l - dlatego też wybrałem w prefiksie mk4 ;) Ogólnie robię sam przy samochodzie, a już od pewnego czasu trapi mnie jeden dość spory problem. Mianowicie przy nawet nie dużych prędkościach a rzekłbym że prawie cały czas przy skręcie w lewo jest duże bicie odczuwalne na budzie - przy jeździe na wprost też zaczyna się pojawiać mrowienie przy ok. 130km/h które później przeradza się w bicie. Wszystko zaczęło się po założeniu Camber Plates - negatyw koło 3*. Dosłownie po założeniu i przejechaniu się problem nagle się pojawił, przed założeniem był spokój. Ostatnio po korektach gleby ( w dół oczywiście ;) ) rozleciał się przegub zewnętrzny lewy, wymieniłem na inny oryg. w bdb stanie który mi zalegał w domu, problem z stukaniem i luzem znikł ale bicie jak było tak jest nadal... Teraz wertując internet doszedłem do wniosku że być może to jest przegub wewnętrzny (prawy czy lewy jeśli bicie jest przy skręcie w lewo? ), chociaż co problem to rozwiązanie było inne dlatego też pytam was o radę...

Łożyska nowe, w zawieszeniu poliuretan, luzów raczej nie ma. Gałki jedynie budzą moje wątpliwości.

Bicie przy skręcie w lewo odczuwalne na karoserii.

: wt cze 03, 2014 00:23
autor: Tomos15
Rozwiązanie jest jedno - wywal to g*wno jak najszybciej z auta. Kto to normalny robi coś takiego do codziennej jazdy, chyba że kolega chce zarobić szacun u gimby płci żeńskiej - takie moje zdanie. Do tego jeszcze gwint, który dodatkowo obciąża elementy przeniesienia napędu i efekt jest jaki jest. Jestem pewien że właściwości jezdne Twojej A3 są porównywalne do rozklekotanego Poldka z początku produkcji, więc o bezpieczeństwie nie ma mowy.

Re: Bicie przy skręcie w lewo odczuwalne na karoserii.

: wt cze 03, 2014 00:38
autor: igl
Tomos15 pisze:Rozwiązanie jest jedno - wywal to g*wno jak najszybciej z auta. Kto to normalny robi coś takiego do codziennej jazdy, chyba że kolega chce zarobić szacun u gimby płci żeńskiej - takie moje zdanie. Do tego jeszcze gwint, który dodatkowo obciąża elementy przeniesienia napędu i efekt jest jaki jest. Jestem pewien że właściwości jezdne Twojej A3 są porównywalne do rozklekotanego Poldka z początku produkcji, więc o bezpieczeństwie nie ma mowy.
No pewnie, tragicznie się jeździ, na pewno lepiej się jeździ na seryjnym zawiasie, połykacz zakrętów w tedy jest jak nic :bigok:

Re: Bicie przy skręcie w lewo odczuwalne na karoserii.

: wt cze 03, 2014 01:05
autor: jckpix
Nie ma to jak hejtowanie samochodu którego się nawet na oczy nie widziało, btw to nie temat o tym co ma z autem zrobić...

Re: Bicie przy skręcie w lewo odczuwalne na karoserii.

: wt cze 03, 2014 09:53
autor: Tomos15
jckpix pisze:Nie ma to jak hejtowanie samochodu którego się nawet na oczy nie widziało, btw to nie temat o tym co ma z autem zrobić...
Nie jest to hejtowanie, tylko jak dla mnie to tylko strata kasy, bo obniżając samochód markowym zestawem dedykowanym ma pewność, że zawias się nie rozleci i będzie się prowadził pewnie. Poza tym Twój post nic nie wniósł do tematu, więc szkoda było Twojego czasu na wypowiedź. A z autem zrobi co zechce, ja tylko się wypowiedziałem, że taki tjuning to lekka wiocha jak dla mnie. Wujek google pokazał że znaczna większość tematów o camber plates dotyczy BMW przerabianych na driftowozy, a raczej Ty swoim A3 driftował nie będziesz. No to czekam teraz na pojazd... :D

Re: Bicie przy skręcie w lewo odczuwalne na karoserii.

: wt cze 03, 2014 18:55
autor: igl
Tomos15 pisze:
jckpix pisze:Nie ma to jak hejtowanie samochodu którego się nawet na oczy nie widziało, btw to nie temat o tym co ma z autem zrobić...
Nie jest to hejtowanie, tylko jak dla mnie to tylko strata kasy, bo obniżając samochód markowym zestawem dedykowanym ma pewność, że zawias się nie rozleci i będzie się prowadził pewnie. Poza tym Twój post nic nie wniósł do tematu, więc szkoda było Twojego czasu na wypowiedź. A z autem zrobi co zechce, ja tylko się wypowiedziałem, że taki tjuning to lekka wiocha jak dla mnie. Wujek google pokazał że znaczna większość tematów o camber plates dotyczy BMW przerabianych na driftowozy, a raczej Ty swoim A3 driftował nie będziesz. No to czekam teraz na pojazd... :D
Twój post też nic nie wniósł do tematu. Dla mnie wiochą są na przykład dokładne ledy jako dzienne itp. ;) Nie masz pojęcia do czego służy Camber Plates, negatyw i jak to wpływa na prowadzenie, a zabierasz głos. Zdziwię Cię, nie mam gwintu TA tesco ani też MTS, wszystko opieram na solidnych markach... :kac: Także zakończ ten offtop i daj się komuś kompetentnemu wypowiedzieć.

A to mój "pojazd":
Obrazek

:okej:

Bicie przy skręcie w lewo odczuwalne na karoserii.

: śr cze 04, 2014 09:46
autor: Tomos15
To tylko jeszcze dorzucę, że fajną masz tą Audicę - widziałem na forum Audi, generalnie zrobiona ze smakiem, ale aż boli takie dokręcenie gwintu na maks i negatyw. No ale co kto lubi i kto bogatemu zabroni :bajer: Już się nie udzielam, może ktoś się jeszcze wypowie - to tak na zakończenie OT.

P.S spróbowałbyś jeździć takim padłem co wrzuciłeś fote :D

Bicie przy skręcie w lewo odczuwalne na karoserii.

: pn cze 16, 2014 21:39
autor: igl
No cóż widzę spory odzew w temacie... :D Wymieniłem prawy przegub wewnętrzny, generalnie bicie przy skręcie zniwelowało się w bardzo dużym stopniu, pojawia się teraz przy szybkich zakrętach lub bardzo mocnych nagłych skrętach kierownicą... Bicie przy 130km/h dalej występuje...

Bicie przy skręcie w lewo odczuwalne na karoserii.

: pn cze 16, 2014 22:29
autor: Yaro1981
a półoś jest prosta ?