dziura w skrzyni biegów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

dziura w skrzyni biegów

Post autor: xXAdiXx » śr kwie 09, 2014 11:28

Witajcie wczoraj wymontowałem skrzynie z mojego golfa bo mi olej uciekal zobaczylem ze mam dziure od strony sprzegła obok mechanizmu różnicowego. doszedlem do wniosku ze cos sie rozwalilo w srodku idac dalej rozkrecilem cala skrzynie i wyszlo ze 3 nity scielo na mechanizmieróznicowym i to one zrobily ta dziurę. dziura ma ok 1cm na 0,5 cm i teraz pytanie do was moi drodzy skleic ja klejem do aluminium na zimno i wyminic nity na nowe albo kupić inna ?



maxior21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt mar 28, 2014 14:52

dziura w skrzyni biegów

Post autor: maxior21 » śr kwie 09, 2014 13:01

Jeśli jest taka sytuacja to: oceń w takim stanie są zęby na zębatce mechaniźmie różnicowym jeżeli nity nie uszkodziły to dobrze. Oceń w jakim stanie są łożyska.
Hm, klejenie? To jest dobre pytanie bo ludzie kleili AUTO WELD Tak zwane spawanie na zimno i niektórzy na tym jeżdżą. Ale to też zalezy od przyłożenia się do oczyszczenia i odtłuszczenia przed procesem klejenia. Jeszcze jest opcja spawania aluminium ale też nie polecam. Dobry spawacz pospawa (tzw. spawanie w osłonie argonu) bo to jest duraluminium. Ale z doświadczenia wiem, że po okresie 2,3 lat pęknie skrzynia w miejscu obok spawu.
Teoretycznie skrzynia po przeglądzie ale nie wymienione nity kosztuje 700zł (przy zwrocie starej) bez zwrotu 900zł.
Skrzynia kompletna po wymianie łożysk uszczelnień i wymiana nitów na śruby kosztuje 1500zł z gwarancją. Mógłbyś się pobawić w swojej naprawę ale obudowa 270zł bo zapewne Ci pękła ta od strony sprzęgła + komplet uszczelnień i łożysk 300zł+ śrubo-nity 320zł (ASO). Około 900zł na pewno Ci wyjdzie bo jeszcze jakiś uszczelniacz na połączenia a jak uszkodzony jakaś zębatka to już całkowicie.
Ogólnie polecam za 1500zł skrzynkę z gwarancją.

Podziel się na forum jak odkręciłeś śrubę która trzyma zębatkę 5 biegu a mianowicie ta co jest od zewnętrznej strony za deklem na tzw. klucz spline. Używałeś klucza pneumatycznego a czy zablokowałeś jakoś zęby ?



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

dziura w skrzyni biegów

Post autor: xXAdiXx » śr kwie 09, 2014 16:18

Zeby nie są uszkodzone to na + mysle wlasnie o tym spawaniu na zimno i te sruby za te 320 zl rozboj w bialy dzien :D uzywka jak uzywka nie wiadomo co tam siedzi ;/ a srube na splin odkrecilem w najlateiwjszy mozliwy sposob wziolem klucz plaski przeciolem go na pol ale musi byc z mocnej stali to przedewszystkim, pozniej wkladasz miedzy tryby nie boj nic nie pekna ;) klucz spline wazne zeby rowniez byl z twardego materialu ja mam z yato np. nakladasz fajke i mlotek ok 3 kg i walisz az pusci ;)



maxior21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt mar 28, 2014 14:52

dziura w skrzyni biegów

Post autor: maxior21 » śr kwie 09, 2014 16:40

A no to jak masz zęby w porządku to jesteś w "domu". Nie kupuj używanej bo jaką masz gwarancję, ze nie przejedziesz 10km i walnie chodźby nawet 1 nit i znowu nie zrobi się dziura w obudowie? Żadnej!
Jeśli prócz nitów masz wszystko sprawne to albo poszukaj połówki obudowy tam gdzie masz dziurę albo po prostu sklej tym spoiwem na zimno tylko bardzo dobrze odtłuść i zmatuj papierkiem najlepiej i na sam koniec odtłuść i wywal wszystkie pozostałe nity, zamawiaj w ASO i skręcaj i będziesz zadowolony. Nie kupuj nitów z allegro tych za 90zł bo to nic nie warta.
Tylko ASO lub tokarz a jeśli to drugie to dopilnuj by to była wytrzymałość stali 12.9.

A jak odkręciłeś tą mega dużą nakrętkę na przeciwko drążka zmiany biegów to znaczy ta po drugiej stronie ?
Obrazek



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

dziura w skrzyni biegów

Post autor: xXAdiXx » śr kwie 09, 2014 17:15

hehehe co do tej nakretki tez mialem ogromny dylemat xD
imbysa takiego ogromnego nie posuiadam wiec najlepiej kluczem do rur odkrecic ;)



maxior21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt mar 28, 2014 14:52

dziura w skrzyni biegów

Post autor: maxior21 » śr kwie 09, 2014 17:23

Ciekawe ile waży ten imbus wielki :D hah :D
No ja odkręciłem tą nakrętkę takim kluczem do rur tylko ten z tymi zębami nie francuzem.

Napisz co będziesz robił z tą skrzynią.



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

dziura w skrzyni biegów

Post autor: xXAdiXx » śr kwie 09, 2014 19:17

tu pokaże wam swój pomysl na tą dziute w przekroju ;)Obrazek



maxior21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt mar 28, 2014 14:52

dziura w skrzyni biegów

Post autor: maxior21 » śr kwie 09, 2014 19:26

Hmm, pomysł nawet fajny . Jeszcze lepszy by efekt osiągnął jakby od wewnątrz przykleił ten klin.
Teoretycznie ten klej co ja pisałem nie rozpuszcza się w oleju i jest odporny na temperaturę.
Jeśli by wytrzymał i by sie nie oderwał to by było na wieki.



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

dziura w skrzyni biegów

Post autor: xXAdiXx » śr kwie 09, 2014 20:27

no ja mysle zeby to zalac tym klejem zeby wypelnil dziure tak jak pokazalem ;)
wtedy powinien wytrzymac tylko trzeba dobrze sprawdzic dokad ciagnie sie peknieci bo jezeli takie jest to trzeba rowniez je rozwiercic bo inaczej bedzie to wygladac jak pekniete szkliwo w zebie czyli bedzie bolal az zrobi sie dziura. ;P



maxior21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt mar 28, 2014 14:52

dziura w skrzyni biegów

Post autor: maxior21 » śr kwie 09, 2014 20:54

Nom dokładnie, tylko ja bym się bał to kleić mimo wszystko bo kurcze jakby miało się okazać, że za rok czy 2 ma gdzieś tam się rozszczelnić to znowu zrzucać rozbierać by wymienić obudowę to kiepsko.
A patrzyłeś czy nie jest to pęknięcie w miejscu gdzie są duże obciążenia na obudowę ?



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

dziura w skrzyni biegów

Post autor: xXAdiXx » śr kwie 09, 2014 21:06

Dlatego warto dobrze zaplanowac caly proces. czyli oczyszczanie rozwiercanie klejenie szlifowanie. a co do naprezen sadze ze w nie beda przekraczac 180kg/cm2 ;)



maxior21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt mar 28, 2014 14:52

dziura w skrzyni biegów

Post autor: maxior21 » śr kwie 09, 2014 21:23

A na opakowaniu tego kleju pisze jakie obciążenia przyjmuje ? :)



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

dziura w skrzyni biegów

Post autor: xXAdiXx » śr kwie 09, 2014 21:31

na niektórych pisze ;D



maxior21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: pt mar 28, 2014 14:52

dziura w skrzyni biegów

Post autor: maxior21 » śr kwie 09, 2014 21:36

Ale będziesz używał AUTO WELD ? :)
Wytrzymałość to: 27,8 MPa
Myślałem o takim czymś:
http://www.ekwasek.pl/index.php?product ... &prod_id=7
lub
http://e-kleje.pl/kleje-epoksydowe/64-n ... d-16a.html
Ostatnio zmieniony śr kwie 09, 2014 21:44 przez maxior21, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości