Strona 1 z 1

Samodzielna wymiana kompletnego sprzęgła 1.8

: pn lut 24, 2014 22:31
autor: Eyk88
Witam, w autku ciężko zaczęła kiedyś wbijać jedynka, potem 2 i z czasem czuć coś nie tak z 3. Wsteczny też ciężko wbija.
Ślizga się przy wyższych obrotach, szarpie więc do wymiany najpewniej sprzęgło z dociskiem.

Kupiłem odpowiednie sprzęgło i przyszedł czas na wymianę. Ale chciałem zrobić to samemu, żeby się nauczyć. Mechanicznie jestem ogarnięty(hamulce, zawieszenie, elektrykę itp spokojnie robię sam). Mam do dyspozycji tunel, sporo narzędzi, klucz dynamometryczny, podnośnik i pomoc drugiej osoby.

Czy idzie to zrobić samemu? Czy jest potrzebny jakiś specjalny klucz itp? Mam książkę o obsłudze Golfa ale mało tam info, na forum też mało, żadnych konkretów czy zdjęć/opinii.
Zdjąć skrzynię, odkręcić docisk, wyjąć sprzęgło i w odwrotnej kolejności złożyć. Ktoś może coś dodać? Wiem o różnicy pomiędzy 1.6 a 1.8.

Pomocne każde słowo i link. Jak będę sam robił może wstawię fotorelację.

Na forum szukałem, nie ma nic z wyjątkiem porad czy sprzęgło do wymiany/co innego do wymiany.

Samodzielna wymiana kompletnego sprzęgła 1.8

: pn lut 24, 2014 23:26
autor: bioly05011
dasz rade pomoc drugiej osoby Ci się przyda klucz żaden specjalny nie jest potrzebny później ustaw dobrze środek tarczy byś mógł bez problemu trafić skrzynią ja u siebie docisk skręcałem przez otwór rozrusznika powodzenia :bigok:

Samodzielna wymiana kompletnego sprzęgła 1.8

: wt lut 25, 2014 12:24
autor: Eyk88
A wymieniałeś w 1.8 MK4 czy w jakimś innym?

Coś takiego znalazłem tylko:

Obrazek

W miarę pasuje do tego, co mnie czeka?


Znalazłem taką instrukcję wymiany z 1.9 TDI:

WYMIANA SPRZĘGŁA GOLF 4 1,9 TDI
1.WYMONTOWAĆ FILTR POWIETRZA I AKUMULATOR Z PODSTAWĄ
2.ODŁĄCZYĆ CIĘGNA BIEGÓW WRAZ Z UCHWYTEM
3.ODŁĄCZYĆ PRZEWODY OD CZUJNIKA PRĘDKOŚCI
4.ODŁĄCZYĆ ROZRUSZNIK I ODKRĘCIĆ
5.ODKRĘCIĆ GÓRNE ŚRUBY MOCUJĄCE SKRZYNIĘ DO SILNIKA
6.WYMONTOWAĆ WZMOCNIENIE ZAWIESZENIA SKRZYNI
7.PODWIESIĆ SILNIK NA BELCE NA JEDNYM UCHWYCIE
8.ODKRĘCIĆ LEWĄ PÓŁOŚ OD PIASTY
9.ZDEMONTOWAĆ KOŁA
10.ODKRĘCIĆ PÓŁOSIE OD SKRZYNI BIEGÓW
11.ODŁĄCZYĆ WAHACZE OD ZWROTNIC (po 3 śruby)
12.WYJĄĆ LEWĄ PÓŁOŚ Z PIASTY I WYMONTOWAĆ
13.OBLUZOWAĆ SKRZYNIĘ I WYJĄĆ ROZRUSZNIK
14.ODŁĄCZYĆ PRZEWÓD HYDRAULICZNY OD WYSPRZĘGLIKA (można wcześniej)
15.ODKRĘCIĆ OD GÓRY SKRZYNIĘ OD KAROSERII (część uchwytu pozostaje przy skrzyni)
16.ODKRĘCIĆ WCZEŚNIEJ ŚRODKOWE MOCOWANIE ZESPOŁU NAPĘDOWEGO
17.OPUŚCIĆ SILNIK DO DOŁU \
18.WYJĄĆ SKRZYNIĘ BIEGÓW
UWAGA !!!!!!!!!!!!!
NIE TRZEBA WYJMOWAĆ BELKI Z ZAWIESZENIEM
TRZEBA ODSUNĄĆ SILNIK W BOK OD BELKI NAJLEPIEJ PRZY POMOCY LEWARKA OPIERAJĄC GO O BELKĘ I ODEPCHNĄĆ SILNIK NA TYLE ABY SKRZYNIA WYSZŁA

TDI porównywalne jest z większą benzyną? Bo tak wyczytałem gdzieś.

Samodzielna wymiana kompletnego sprzęgła 1.8

: wt lut 25, 2014 22:45
autor: bioly05011
w 4 nie ale w kilku wymieniałem innych i to samo trzeba robić

Samodzielna wymiana kompletnego sprzęgła 1.8

: śr lut 26, 2014 11:24
autor: Eyk88
W sumie jedyną niewiadomą jest dla mnie moment zdjęcia skrzyni biegów wraz z obudową sprzęgła a konkretniej ten pręt zaznaczony na czerwono na obrazku co wkleiłem.

Czy zostanie w skrzyni czy w silniku czy normalnie można go wyjąć i żadna zębatka z niego nie spadnie i nie będę potem musiał rozbierać skrzyni...

Jeszcze taką fotkę dołożę dla potomności: Obrazek

Jak ktoś będzie miał jeszcze jakąś fotkę podczas pracy na bardzo podobnym silniku to proszę wstawić. Ja za wymianę biorę się już niedługo i odwdzięczę się całą fotorelacją :)

Samodzielna wymiana kompletnego sprzęgła 1.8

: śr lut 26, 2014 17:12
autor: bioly05011
nie spadnie skrzynie jak wyjmiesz popychacz zostaje w skrzyni

Samodzielna wymiana kompletnego sprzęgła 1.8

: pn mar 31, 2014 14:49
autor: Eyk88
Ok, w ten weekend wreszcie przymierzyłem się do wymiany sprzęgła. Niestety nieskutecznie- jak już byłem gotowy do odkręcenia mocowania silnika i skrzyni od poduszki pod filtrem powietrza okazało się, że jedna z dwóch śrub od góry wkręconych nie chce za żadne skarby puścić. Te co trzymały od boku łapę z poduszki do skrzynie jedna główka była ułamana też jak na złość.

Jestem w kropce, bo to był ostatni krok do wymiany. Jak ruszyć tą śrubę? 2 silnych kolesi nie mogło jej ruszyć na dużym przełożeniu, zniszczyliśmy jedną końcówkę nawet nasadkową (rozmiar 18 jak dobrze pamiętam).

Pneumatyczny w serwisie sobie z czymś takim poradzi? Proszę o podpowiedzi co z tym fantem zrobić, opukałem śrubę, zalałem WD-40 i nic.



A tak jeszcze dla ciekawych, miałem też problem z wbiciem 5 biegu, ale nie miało to nic wspólnego ze sprzęgłem- po prostu nagle wajcha w aucie jakby zaczęła opór stawiać.
Okazało się, że poluzowała się opaska trzymająca kable z gazem itp i naciskały na łapę od linki wychodzącą ze skrzyni, może to komuś pomoże w naprawie :P

Samodzielna wymiana kompletnego sprzęgła 1.8

: ndz kwie 06, 2014 16:39
autor: piotrek gti_abf
Eyk88 pisze: Proszę o podpowiedzi co z tym fantem zrobić,
Grzać palnikiem, tylko żeby nic nie spalić :jezor: jak nie pomoże to rozwiercić wiertarką.
Eyk88 pisze:Pneumatyczny w serwisie sobie z czymś takim poradzi?
Zależy jak bardzo jest zapieczona, bo jak bardzo to ją dobry pneumat urwie albo też w ogóle nie ruszy.

Samodzielna wymiana kompletnego sprzęgła 1.8

: pn kwie 07, 2014 00:18
autor: Eyk88
W ten weekend jeszcze walczyliśmy z tą śrubą. Nic się nie ruszyła a zniszczyliśmy 3 klucze. Zdobyłem zapasową, tą natnę tarczówką i wywalę łeb przy wymianie.
Najgorszy jest dostęp, bo ani płaskiego użyć ani nic innego. Obiłem ją maksymalnie, spryskałem WD-40 na ciepłym i zimnym silniku ją demolowałem a delikatnie się tylko zjechała na rantach(nadal klucze ją łapią).

Jeszcze pneumatyk, a jak nie pomoże to tnę ją.

Samodzielna wymiana kompletnego sprzęgła 1.8

: sob kwie 19, 2014 17:20
autor: Eyk88
Śruba poruszona, ale zadanie mnie przerosło. Za dużo do roboty, wstawiam do warsztatu i niech się z tym męczą.

Samodzielna wymiana kompletnego sprzęgła 1.8

: ndz kwie 20, 2014 13:50
autor: bioly05011
czasami tak jest ale nie poddaj się gdyby nie ta śruba to jest jakieś 5 godz tylko ktoś musi pomóc wyjąć i włożyć potem

Samodzielna wymiana kompletnego sprzęgła 1.8

: ndz kwie 20, 2014 16:17
autor: Eyk88
No niby tak, już odłączyłem wszystko od silnika łącznie z kołami, podniosłem auto i ustawiłem. Ale jak zauważyłem, że potem muszę odłączyć rurkę z płynem od sprzęgła i potem jeszcze odpowietrzać, jak kiepski dostęp jest do śrub od obudowy sprzęgła(kable od gazu itp) i ile to jeszcze zajmie to dałem spokój. Robiłem u kumpla a, że święta za pasem były to poddałem się. Może i bym zrobił, ale już zwyczajnie odechciało mi się.

Przynajmniej umyłem auto ;)