Strona 1 z 2
wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [MK 4]
: pn sty 06, 2014 23:38
autor: barthezz1985
Witam wszystkich,
Od niedawna mam Golfa IV 1.9tdi 101KM z 2001r. na pompowtryskach i trapi mnie dziwny problem. Mianowicie autko ładnie i płynnie przyspiesza na wszystkich biegach, bardzo ładnie odpala na zimnym i na ciepłym, równo pracuje i nic nie szarpie, jednak podczas jazdy na piątym biegu mam bardzo wysokie obroty silnika, tj. przy prędkości ok. 90km/h mam ok. 2,5 tys. obrotów, a przy 120km/h jest ok. 3 tys. obr. Na niższych biegach też mi się wydaje jakby obroty za szybko się zwiększały w stosunku do nabieranej prędkości.
Jeździłem do tej pory wieloma dieslami o podobnej pojemności i nawet golfem IV 90KM i z tego co zauważyłem to zawsze przy V=90km/h silniki te mają przeważnie ok. 2tys. obrotów., a nie tak jak u mnie2,5.
Dodam, że przy podpięciu kompa wyskoczył błąd czujnika obrotów silnika, lecz po skasowaniu i kilkukrotnym ponownym odpaleniu nie pojawiał się już więcej.
Problem jest dosyć poważny ponieważ w aucie jest dosyć głośno przy jeździe z niezbyt ogromnymi prędkościami, poza tym wydaje mi się również, że spalanie jest nieco większe niż powinno być.
Proszę wszystkich o pomoc, rady, wskazówki, może ktoś z Was już się spotkał z czymś takim.
Z góry dziękuję.
wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [MK 4]
: wt sty 07, 2014 08:35
autor: pawel99
Sprawdź jaki masz oznaczenie skrzyni i porównaj z vinem. Może poprzedni właściciel coś grzebał w układzie napędowym.
wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [MK 4]
: wt sty 07, 2014 08:39
autor: Michał_1977
barthezz1985, przeczytaj regulamin,to Ci dobrze zrobi.
Tutaj piszemy o problemach związanych z silnikiem diesla,a Tobie raczej o przełożenia biegów chodzi lub może nawet o ślizgające się sprzęgło
Przenoszę.
Przy wybieraku (jak na fotce) odczytaj 3-literowy kod skrzyni biegów.Może coś zabieramy
wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [MK 4]
: wt sty 07, 2014 15:19
autor: barthezz1985
dzięki Michał_1977 za wyjaśnienie, a regulamin czytałem, byłem przekonany, że mój problem to sprawa silnikowa, ale jeżeli powinien być w tym dziale to nie widzę problemu.
a więc moja skrzynia to: EGC 02039, niżej są jeszcze dwa numery: 14 i 4
czekam na dalsze porady
wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [MK 4]
: śr sty 08, 2014 08:19
autor: Michał_1977
barthezz1985 pisze:moja skrzynia to: EGC
O widzisz,tak zdecydowanie lepiej
barthezz1985 pisze:mam Golfa IV 1.9tdi 101KM z 2001r
A skrzynię masz od benzyniaka,a dokładnie 2,0
Musisz odnaleźć tego co zrobił taki szacher-macher i powiesić go za jajca
Do silnika AXR (bo taki masz) potrzebujesz takich skrzyń jak np.ELD,EUH- są one chyba sprzed 2001r. ale pod AXR
Najlepiej będzie jak zerkniesz na wlepkę w bagażniku lub książce serwisowej.Tam jest podany symbol skrzyni.
Tu w linku możesz zobaczyć jak to wygląda
http://www.skrzynie.com.pl/info-vw.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [MK 4]
: czw sty 09, 2014 00:21
autor: barthezz1985
Czyli rozumiem, że problem może tkwić w złej skrzyni? Tzn. od innego modelu? I powinna być zamontowana skrzynia taka jak według tej wlepki z bagażnika i wszystko będzie cacy?
Ze znalezieniem fachowca od tej zamianki może być problem bo auto zostało sprowadzone od helmutów, więc teraz próżno szukać wiatru w polu :/
Pozostaje mi więc tylko wymiana skrzyni, ale chciałbym się jakoś upewnić, że to na 100% rozwiąże mój problem, więc czekam na dalsze porady. Jak się uda to wiszę flaszkę
wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [MK 4]
: czw sty 09, 2014 10:45
autor: jhosef
Zmiana skrzyni rozwiąże Twój problem bo tkwi on w przełożeniach skrzyni. Benzyna ma inny zakres obrotów dostępnych i inną charakterystykę.
Szukaj skrzyni najlepiej zgodnej z VIN. Jak napisał Michał - na wlepce będziesz miał skrzynię zamontowaną w fabryce. I taka będzie najwłaściwsza.
Re: wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [M
: pt sty 10, 2014 13:38
autor: barthezz1985
dobra Panowie to jeszcze poradźcie mi czy mogę zamontować skrzynię od golfa o właściwym symbolu, tzn. EUH, ale od silnika oznaczonego innym kodem niż AXR, np. od ATD? bo widziałem sporo egzemplarzy właśnie od ATD i innych, np. tu:
http://allegro.pl/vw-golf-iv-1-9-tdi-03 ... 06547.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz czy ewentualnie może być to skrzynia EUH ale od innego auta, np. Skoda Octavia czy VW Bora? generalnie jest to przecież też koncern VAG, więc na logikę wszystkie silniki i skrzynie nawet od innych modeli aut powinny być takie same, ale może jest coś o czymś nie wiem, może różnią się mocowaniami lub czymś innym,
tu znalazłem takie coś:
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-skoda ... 42384.html" onclick="window.open(this.href);return false;
czy najlepiej wsadzić od golfa IV i od silnika takiego jak u mnie (AXR) i nie zawracać sobie gitary? tylko, że z tego zauważyłem przekopując internet może być z tym chyba mały problem
wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [MK 4]
: sob sty 11, 2014 22:35
autor: Michał_1977
barthezz1985 pisze:czy mogę zamontować skrzynię od golfa o właściwym symbolu, tzn. EUH, ale od silnika oznaczonego innym kodem niż AXR, np. od ATD?
Oczywiście że tak,przecież to też jest 100konna jednostka
barthezz1985 pisze:czy ewentualnie może być to skrzynia EUH ale od innego auta, np. Skoda Octavia czy VW Bora?
Tak.Symbol jest symbol i to jest najważniejsze.
barthezz1985 pisze:czy najlepiej wsadzić od golfa IV i od silnika takiego jak u mnie (AXR) i nie zawracać sobie gitary?
Najlepiej,przynajmniej będzie jak w książkach (serwisowych) pisane
wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [MK 4]
: pn sty 13, 2014 15:22
autor: barthezz1985
dzięki Panowie za podpowiedzi, zabieram się za szukanie jakiejś dobrej skrzyni i po wymianie dam znać co z tego wyszło
ewentualnie może mógłby jeszcze ktoś poradzić na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie używanej skrzyni? Generalnie wszyscy sprzedawcy twierdzą, że sprzedawane przez nich części są sprawne, jednak może jest coś szczególnego o co warto się zapytać?
wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [MK 4]
: pn sty 13, 2014 15:36
autor: szela81
Jak wyjęta z auta to tylko olej możesz zobaczyć, jak jest z takim jakby brokatem to skrzynia słaba bo to opiłki metalu, obudowa cała niepopękana, śruby nieruszane, nierozbierana, najważniejsze - olej na palec i czy nie mieni się, potem po wsadzeniu zalać świeżym olejem, nieważne co mówił sprzedający.
wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [MK 4]
: czw sty 16, 2014 22:07
autor: barthezz1985
Witam.
Mam kolejne pytanie odnośnie skrzyni. Gadałem dziś z zaufanym gościem, który handluje skrzyniami biegów, zaufany bo mój mechanik bierze u niego skrzynie od paru lat i nigdy nie miał z nimi problemów, poza tym gość daje gwarancję na rok i w razie awarii bezproblemowo je wymienia. No i ten facet twierdzi, że jeżeli chodzi o skrzynie do diesla to nie ma większego znaczenia symbol skrzyni i od jakiego konkretnie jest silnika, nie ma też dużego znaczenia pod jaką moc silnika ma być zastosowana, ważne, aby wymieniana skrzynia była też od diesla i będzie pasować i dobrze chodzić (oczywiście chodzi o skrzynie pasujące do danego modelu). Mechanik też twierdzi, że nigdy nie zwracał uwagi na symbole skrzyń tylko zawsze patrzył aby pasowała ona do konkretnego modelu.
Moje pytanie brzmi: czy to jest rzeczywiście prawda i czy skrzynia od np. 130-konnej jednostki też będzie grała z moją (101KM)?
Bo jeżeli rzeczywiście tak jest to może warto nawet się szarpnąć na skrzynię 6-biegową? Wiem, że były takie w golfach, wówczas spalanie w trasie przy wyższych prędkościach powinno być chyba mniejsze, nie wiem tylko jak reszta parametrów.
A gość chce za skrzynię EUH lub inną rzekomo pasującą 600zł. Z tego co patrzyłem w internecie i orientowałem się na rynku lokalnym to cena w miarę rozsądna, zwłaszcza, że z gwarancją i od znanego sprzedawcy. Poza tym może wziąć moją dotychczasową skrzynię w rozliczenie za ok 200-300zł.
wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [MK 4]
: pt sty 17, 2014 10:40
autor: Michał_1977
barthezz1985 pisze:Moje pytanie brzmi: czy to jest rzeczywiście prawda
Nieprawda.Założysz np. od diesla ale Varianta i będziesz klął na czym świat stoi,że 3 pierwsze biegi są za krótki i że auto nie jedzie a obrotomierz kończy się.
Załóż taką jaka jest dedykowana Twojemu silnikowi i nie słuchaj idiotów,którzy chcą Ci coś wcisnąć,żeby tylko poszło i kasa wpadła.Nie ma tu,to szukaj gdzieś indziej i po krzyku.
barthezz1985 pisze:może warto nawet się szarpnąć na skrzynię 6-biegową?
Musiałbyś zmienić również sprzęgło,rozrusznik i jeszcze dużo innych rzeczy
barthezz1985 pisze:A gość chce za skrzynię EUH lub inną rzekomo pasującą 600zł
Nie rzekomo,tylko na 100% pasującą.Przecież pisałem Ci o niej wcześniej
wysokie obroty podczas jazdy na "piątce" 1.9tdi 101KM [MK 4]
: ndz sty 19, 2014 01:15
autor: barthezz1985
ok, dzięki za wyczerpującą odpowiedź, wstawię taką skrzynię jak trzeba, czyli EUH.
A tak na marginesie to ja mam właśnie Varianta:)