Strona 1 z 1

Pytanie o koło dwumasowe 1.8T AUQ

: czw gru 05, 2013 23:17
autor: Fastener
Witam proszę o udzielenie informacji na temat koła dwumasowego do silnika 1.8T AUQ 180 km skrzynia 6 biegów, wiem, że ma być 240 mm jednak po oznaczeniach kół dwumasowych sam nie wiem co kupić, a szukam używanego koła dwumasowego w dosyć solidnym stanie i np. może podpasować od audi czy innego vaga jednak występowały silniki 1.8T AUQ w starszych modelach jak audi A3/S3 TT które miały sprzęgła mniejsze i nie chce kupić złego.
Otóż wiem, że oznaczenie do mojego silnika seryjne oryginalne sprzęgło miało: 06A 105 266 P
jednak znajduje także oznaczenia o innych literach końcowych bądź koła dwumasowe Sasch/Luk o już naprawdę różnych oznaczeniach np. 415 011110 bądź 011110.
Wydaje mi się że w oryginalnym kole dwumasowym które pasuje do mojego silnika oraz ma 240 mm koncówka to 266 ale o co chodzi z tymi literami ? z których aut podpasują też koła dwumasowe ?
Silnik 1.8T AUQ 2003 rocznik

Pytanie o koło dwumasowe 1.8T AUQ

: ndz gru 08, 2013 11:24
autor: Michał_1977
Fastener pisze:06A 105 266 P
Możesz poszukać również z diesli
Obrazek
W mk4 VR6 koło 240mm nr. 021 105 266 J,tylko tam jest chyba więcej otworów na śruby mocujące do wału...
Fastener pisze:może podpasować od audi czy innego vaga
Możesz spokojnie szukać z Leona,Toledo,A3...

Pytanie o koło dwumasowe 1.8T AUQ

: ndz gru 08, 2013 18:50
autor: Fastener
rozumiem, ale czy koło dwumasowe od ASZ-a czy ARL-a wejdzie do mojego AUQ-a bez problemu, a skoro mówisz, że więcej śrub jest to zostaną wolne tylko czy to się spasuje dobrze ? albo od VR6 to tylko różnica w numerze ? ciekawe jak z ceną za nową sztukę i dopasowaniem do mojego wału.

Pytanie o koło dwumasowe 1.8T AUQ

: pn gru 09, 2013 00:33
autor: Fastener
Koło zamachowe
- LuK
Vw GOLF IV (1J1) 1.9 TDI 4motion 150KM
Informacje:

Tylko w połączeniu z: 624 3034 09/33

Dodatkowe informacje:

Wersja silnika: dla silników wyposażonych w koło zamachowe dwumasowe
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Dodatkowe Elementy oraz Informacje: z zestawem śrubowym
Maks. kąt przyłożenia [stopień]: 20
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia): 7
maks. luz pochylenia [mm]: 2,9
Dodatkowe Elementy oraz Informacje: Tarczka regulująca tarcie
Liczba otworów do mocowania: 6
Artykuł oraz informacja uzupełniająca: bez łożyska prowadzącego


Koło zamachowe
- LuK
Vw GOLF IV (1J1) 1.8 T GTI 180KM
Dodatkowe informacje:

Wersja silnika: dla silników wyposażonych w koło zamachowe dwumasowe
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Dodatkowe Elementy oraz Informacje: bez zestawu śrubowego
Maks. kąt przyłożenia [stopień]: 12
Liczba zębów (oznaczenie maks. kąta przyłożenia): 5
maks. luz pochylenia [mm]: 1,6
Dodatkowe Elementy oraz Informacje: Tarczka regulująca tarcie
Liczba otworów do mocowania: 6
Artykuł oraz informacja uzupełniająca: bez łożyska prowadzącego

Znalazłem takie informacje porównanie dwumasa z ASZ i AUQ ilość śrub mocujących jest po 6 jednak parametry dwumasa i cena odbiegają od siebie i to znacznie. Proszę o wypowiedzi w temacie czy nada się dwumas z innego silnika i jak to będzie pracować ?

Pytanie o koło dwumasowe 1.8T AUQ

: czw gru 19, 2013 20:57
autor: IksDe
Dwumas z ASZ/ARL podejdzie u Ciebie bez problemu, możliwe, że będzie lepiej tłumił drgania, bo jest przystosowany do współpracy z silnikami diesla :bigok:

Re: Pytanie o koło dwumasowe 1.8T AUQ

: pt gru 20, 2013 08:09
autor: Fastener
IksDe pisze:Dwumas z ASZ/ARL podejdzie u Ciebie bez problemu, możliwe, że będzie lepiej tłumił drgania, bo jest przystosowany do współpracy z silnikami diesla :bigok:
na 100% podejdzie bez problemu ? a na przykład z 1.8T BEX 190 km ?

Pytanie o koło dwumasowe 1.8T AUQ

: sob gru 21, 2013 14:13
autor: IksDe
Z TDI ASZ/ARL podejdzie na 100%, co do silnika, o którym wspomniałeś to dowiedz się o średnicę i czy ten model w ogóle ma 6 biegową skrzynię, bo to bardzo istotne

Pytanie o koło dwumasowe 1.8T AUQ

: ndz gru 22, 2013 19:29
autor: Fastener
kupiłem wczoraj od 1.8T 180 km bodajże z seata, używka w bdb stanie facet twierdzi, że super stan - 5mm luzu. W każdym razie nie zajmuje się sprawdzaniem kół dwumasowych, jak dojdzie przesyłka to oddam koło do mechanika aby stwierdził jego funkcjonalność ; ) Jaki jest dopuszczalny luz aby koło było w dobrym stanie ? a jaki już poza obszarem normalnej pracy koła dwumasowego ?