Problem po wymianie dwumasy i sprzęgła - wskazania zegarów
: wt lip 16, 2013 12:33
Jeżdzę swoim golfikiem IV TDI prawie dwa lata, przejechalem prawie 50 tkm. Do tej pory wskazania dystansu na trasie ponad 500km różnił się od danych z gps o zaledwie kilka km.
Ostatnio wymieniono mi dwumas i sprzęgło. Po wymianie zauważyłem prawie natychmiast zawyżone wskazania zużycia paliwa. Idąc tym tropem stwierdziłem, że zarówno dystans i prędkość wskazywana przez liczniki auta jest zaniżona o ok. 20% w stosunku do rzeczywistej (mierzonej przez GPS). Po przejechaniu bardzo znanego mi odcinka trasy o długości równo 100km, licznik przebiegu zmiania stan o ok. 80km. Mając na liczniku 80km/h, faktycznie poruszam się z prędkością ok. 95km/h.
Zareklamowałem to dzisiaj w zakładzie mechanicznym, w którym zmieniano mi dwumas-sprzęgło. Spędziłem tam 4 godziny i ... nic. Po podłączeniu auta do komputera i przejażdzce testowej widać różnicę w odczytach prędkości w dwóch miejscach pomiarowych, przy czym wszystkie koła kręcą się z jednakową prędkością (niestety nie znam szczegółów). Elektryk widzi, że coś jest nie tak, ale razem z szefem twierdzą, że to co widzą jest..... niemożliwe. Szef dzwonił do swoich kumpli, którzy również twierdzą, że to jest niemożliwe.
No i nic nie zrobiono.
Pomóżcie, co się mogło stać. Jestem przekonany w 200%, że problem pojawił się natychmiast po wymianie dwumasy-sprzęgła. Wcześniej wszystko było OK. Wrzuciłem w robotę kupę kasy, a wyszło inna kupa.
Ostatnio wymieniono mi dwumas i sprzęgło. Po wymianie zauważyłem prawie natychmiast zawyżone wskazania zużycia paliwa. Idąc tym tropem stwierdziłem, że zarówno dystans i prędkość wskazywana przez liczniki auta jest zaniżona o ok. 20% w stosunku do rzeczywistej (mierzonej przez GPS). Po przejechaniu bardzo znanego mi odcinka trasy o długości równo 100km, licznik przebiegu zmiania stan o ok. 80km. Mając na liczniku 80km/h, faktycznie poruszam się z prędkością ok. 95km/h.
Zareklamowałem to dzisiaj w zakładzie mechanicznym, w którym zmieniano mi dwumas-sprzęgło. Spędziłem tam 4 godziny i ... nic. Po podłączeniu auta do komputera i przejażdzce testowej widać różnicę w odczytach prędkości w dwóch miejscach pomiarowych, przy czym wszystkie koła kręcą się z jednakową prędkością (niestety nie znam szczegółów). Elektryk widzi, że coś jest nie tak, ale razem z szefem twierdzą, że to co widzą jest..... niemożliwe. Szef dzwonił do swoich kumpli, którzy również twierdzą, że to jest niemożliwe.
No i nic nie zrobiono.
Pomóżcie, co się mogło stać. Jestem przekonany w 200%, że problem pojawił się natychmiast po wymianie dwumasy-sprzęgła. Wcześniej wszystko było OK. Wrzuciłem w robotę kupę kasy, a wyszło inna kupa.