Strona 1 z 1
Swap 1,4 tdi - montaż skrzyni od mk3 tdi
: sob cze 08, 2013 16:39
autor: kaczor4011
Mała zmiana tematu
Początku nie zmieniam, żeby nie robić zamieszania
Ogólnie chodzi o połączenie 1,4 tdi ze skrzynią od mk3 1,9 tdi
Witam
W golfie mk3 mam swapa 1,4 tdi z polo 6n2 , w golfie siedzi skrzynia ATH ( z silnika 1,8AAM jaki był w oryginale) aby wszystko połączyć musiałem zastosować następujące części:
- koło zamachowe z dociskiem od 1,8 AAM
- tarcza sprzęgła (nowa) 1.9 td AAZ
I zaczął się problem ze ślizgającym sprzęgłem ( po ok 10kkm ) sprzęgło ślizga się gdy przyspieszam i obroty dojdą do obrotów max momentu obrotowego ( ok 2200 ) lub jadę na obrotach np 2000 i docisnę gaz do końca. Z początku ślizgało się tylko na 5 biegu, potem już od 4 biegu, teraz nawet na 3 :grr:
I teraz mam pytanka:
- czy docisk od diesla będzie twardszy?? ( wg mnie chyba tak)
- czy docisk od diesla zamontuje na kolo zamachowe od AAM ??
Swap 1,4 tdi ślizga się sprzęgło - docisk??
: wt cze 11, 2013 19:17
autor: sebastianc1989
Witam Kolego Sprzęgło i docisk zakończyło swój żywot.
To nie miejsce na sprzedaż gratów/ moderator
Swap 1,4 tdi ślizga się sprzęgło - docisk??
: śr cze 12, 2013 09:45
autor: kaczor4011
Tylko że ja potrzebuje mocniejszy docisk jak w benzynie, wg mnie sprzęgło zabija moment obrotowy
AAM ma 140 NM przy 2500obr
AMF ma 195 NM przy 2200obr
AAZ ma 150 NM przy 2400obr
Także myśle że docisk od AAZ załatwiłby sprawę, tylko pytanie czy podejdzie na moje koło zamachowe?
Swap 1,4 tdi ślizga się sprzęgło - docisk??
: śr cze 12, 2013 18:38
autor: sebastianc1989
AAZ nie ma mocniejszego docisku jest to sprzęgło które jest montowane w 1.8 ABS/AAM/1.9TD. Decyzja należy do Ciebie ale żadnej różnicy nie ma miedzy tymi dociskami mowa o orginalnym Sachsie
Swap 1,4 tdi ślizga się sprzęgło - docisk??
: wt cze 18, 2013 15:02
autor: jhosef
Ja mam seryjne sprzęgło w 1,4 TDI PD 221 mm, niesie 240 Nm przy 2600 bez problemu.
Tune Up miał 1,4 TDI zrobione na seryjnym sprzęgle na 150 koni. nie wiem ile Nm.
Docisk z AAZ raczej nic nie zmieni bo tak pobieżnie patrząc w ETKA jest taki sam jak w AAM.
Z 1Z nie założysz sprzęgła, nawet po wymianie docisku bo tam jest inny wałek (28 zębów) a nie 24.
Dlaczego nie założyłeś skrzyni z polo?
Swap 1,4 tdi ślizga się sprzęgło - docisk??
: wt cze 18, 2013 17:40
autor: kaczor4011
jhosef pisze:Dlaczego nie założyłeś skrzyni z polo?
po pierwsze moja skrzynia po dzwonie miała oberwane gwinty do mocowania łapy
po drugie musiałbym kombinować ze spawaniem łap od skrzyni
po trzecie musiałbym kombinować z półośkami ( polo ma mniejszy rozstaw kół)
Ok czyli wychodzi na to że po prostu szybciej dokończyłem żywota docisku ( pewnie od nowości nikt go nie wymienił)
pozostaje kupić nowy i nową tarcze.
jhosef pisze:Ja mam seryjne sprzęgło w 1,4 TDI PD 221 mm, niesie 240 Nm przy 2600 bez problemu.
No na serii to też bym nie miał problemu, a dlatego że zostawiłem skrzynie od mk3 nie mogłem włożyć zamachu i sprzęgła od polo (większa średnica i nie mieściło się w kołnierz skrzyni)
I jeszcze jedno pytanko: czy po zamontowaniu skrzyni od mk3 tdi wejdzie mi ori zamach i sprzęgło z polo na skrzynie mk3?? lub ori zamach i sprzęgło od np. tdi 1Z na mój silnik??
Swap 1,4 tdi ślizga się sprzęgło - docisk??
: wt cze 18, 2013 17:58
autor: jhosef
kaczor4011 pisze:No na serii to też bym nie miał problemu, a dlatego że zostawiłem skrzynie od mk3 nie mogłem włożyć zamachu i sprzęgła od polo (większa średnica i nie mieściło się w kołnierz skrzyni)
Właśnie te sprzęgło jest dość spore jak na silnik.
kaczor4011 pisze:I jeszcze jedno pytanko: czy po zamontowaniu skrzyni od mk3 tdi wejdzie mi ori zamach i sprzęgło z polo na skrzynie mk3?? lub ori zamach i sprzęgło od np. tdi 1Z na mój silnik??
Tarcza z AMF ma 216 mm. Ma 28 zębów jak 1Z. Jest szansa. TDI 1Z ma 228 mm sprzęgło więc powinno sie zmieścić. Ale ostatecznie czy tarcza przypasuje nie wiem.
Dane z katalogu ZF
AMF tarcza
Parametr: 215VTPB
Srednica [mm]: 215
Profil piasty: 20,4x22,2-28N
Ilosć zębów: 28
1Z
Parametr: 228VTB
Srednica [mm]: 228
Profil piasty: 20,3x22,1-28N
Ilosć zębów: 28
Swap 1,4 tdi ślizga się sprzęgło - docisk??
: wt cze 18, 2013 23:03
autor: kaczor4011
jhosef pisze:Tarcza z AMF ma 216 mm. Ma 28 zębów jak 1Z. Jest szansa. TDI 1Z ma 228 mm sprzęgło więc powinno sie zmieścić. Ale ostatecznie czy tarcza przypasuje nie wiem.
Dzięki za pomoc
Powoli dochodzę do wniosku, że bez sensu byłoby kupowanie nowego docisku i tarczy pod to co mam - tzn krótką skrzynię i ,,małą tarcze'' - i korci mnie żeby od razu wpakować skrzynie od mk3 tdi , tylko pytanie czy to wszystko połącze na ori elementach z polo?? (zamach od polo mam, tarcze ori również - w b.dobrym stanie ) - czy musiałbym wpakować zamach od 1Z i tarcze ??
Swap 1,4 tdi - montaż skrzyni od mk3 tdi
: śr cze 19, 2013 09:11
autor: jhosef
Ja myślę, że dałoby to się złożyć na docisku, zamachu z polo na skrzyni z TDI. Niestety bez przymiarki to gdybanie. Na twoim miejscu wziąłbym zestaw sprzęgła z polo, pojechał na szrot i zobaczył jak to wygląda. Porównałbym zamach z 1,4 do 1,9 pomierzył.
Sama skrzynia z benzyny do TDI to dość wątpliwe rozwiązanie. Stąd moje pytanie o zastosowanie skrzyni z polo.
Swap 1,4 tdi - montaż skrzyni od mk3 tdi
: śr cze 19, 2013 12:41
autor: kaczor4011
jhosef pisze:Sama skrzynia z benzyny do TDI to dość wątpliwe rozwiązanie
Ta skrzynia występowała w 1,9d i td , w mk2 miałem swap z mk3 1,9 d i również była ta skrzynia.
Ok a jak ze swapem skrzyni z tdi??
- czy mocowania są tak samo jak w mojej skrzyni ??
- poduszki są takie same??
- na pewno wybierak na linki, ale mam z polo
- hydrauliczne sprzeglo - muszę wymienić całe pedały i chyba zbiorniczek od płynu hamulcowego - dobrze pamiętam??
- czy pedały wchodzą p&p czy trzeba coś rzeźbić
Swap 1,4 tdi - montaż skrzyni od mk3 tdi
: czw cze 20, 2013 23:15
autor: gino_gti
Obudowa skrzyni z 1.4 Tdi to 02A czyli dokladnia ta sama co w 1.9 Tdi wiec kombinacji z łapami byś nie miał, no ale oki były pourywane śruby. z półośkami obyłoby się tez bez większych kombinacji jedynie byś przeguby poprzekladal.
Co do swapa na skrzynie z TDi to bardzo dobry pomysł, ale ja bym poszedł krok dalej i założyłbym skrzynie z tourana 1.9 tdi jest w obudowie 02A z ta różnica ze jest 6cio biegowa ma nieco krótsze przełożenia wiec by się ładnie fura rozpędzała
Co do linek to większych ewolucji w mk3 nie ma z racji tego ze już to było montowane seryjnie, a sprzęgło tez nie problem nawet gdyby pod Twój pedał nie dało się zaadoptować pompki to kupisz pedał za śmieszne pieniądze a pompkę do mk3 zresztą tez
a gdybyś pozostał tylko przy wymianie sprzęgła z dociskiem to tylko i wyłącznie Sachs w swoim b4 1.9 ASZ+BRD mam sachsa jednomas z 1z i przy doładowaniu 1,6 bar radzi sobie świetnie już od 60tkm
Swap 1,4 tdi - montaż skrzyni od mk3 tdi
: ndz cze 23, 2013 22:35
autor: kaczor4011
gino_gti pisze: skrzynie z tourana 1.9 tdi jest w obudowie 02A z ta różnica ze jest 6cio biegowa
gdzieś o niej czytałem, byłaby ciekawym rozwiązaniem, tylko pewnie spore koszta, jakie ma oznczenie ?? I czy znasz może przełożenia poszczególnych biegów??
Swap 1,4 tdi - montaż skrzyni od mk3 tdi
: ndz cze 30, 2013 15:29
autor: gino_gti
sorki ze tak dlugo milczalem ale na urlopie bylem odciety od cywilizacji, podaj maila na PW.