Strona 1 z 1

Dziura w obudowie sprzęgła, pogorszenie pracy skrzyni

: czw cze 06, 2013 19:20
autor: bjks88
Mam taki problem, dzisiaj przy wymianie filtra, zobaczyłem u mnie taką dziurę na sprzęgło jak niżej. Zbiega się to z odczuciem które towarzyszy mi od niedawna, mianowicie skrzynia chodzi jakby gorzej. Auto mam dwa lata i na początku biegi wchodziły jak w masło. Byłem w zeszłe wakacje w Chorwacji i zdarzyła mi się sytuacja, że stałem na parkingu i musiałem wyjechać na wstecznym. Za każdym razem jakbym nie wrzucił wchodziła jedynka, w końcu od próbowania oparłem się zderzakiem o ścianę i pupa. Dopiero wypchnęliśmy go kawałek do tyłu i wsteczny wskoczył. Przez zimę miałem spokój, zrobiło się cieplej i znowu zdarza mi się ,że wbija mi się 1 zamiast wstecznego. Dzisiaj wracałem do domu i dwa razy podczas wrzucania 1 (na sprzęgle) zgrzytneło. Ktoś to przerabiał? Może jakaś woda naleciała do tej komory sprzęgłowej? Pomoże wymiana oleju?

Obrazek

Dziura w obudowie sprzęgła, pogorszenie pracy skrzyni

: pt cze 07, 2013 12:53
autor: marcin7x5
Ten otwór to otwór przez który ustawia się położenie tłoka na pierwszym cylindrze w GMP - ogólnie powinna być tam taka zaslepka tworzywowa. Co do pogorszenia wybierania biegów to poczytaj tematy o kalibracji linek oraz o wybierakach i obcinających się frezach na nich.

Dziura w obudowie sprzęgła, pogorszenie pracy skrzyni

: sob cze 08, 2013 00:44
autor: BolekLodz
Jeśli zgrzyta przy wrzucaniu biegu to może być sprzęgło. Ale wtedy mogłoby się to objawiać na każdym biegu i praktycznie za każdym razem. Jeśłi problem leży w skrzyni, chociażby w synchronizatorach, to gdy silnik chodzi na niskich obrotach, wciśniesz i puścisz sprzęgło i dopiero wbijasz bieg, to powinno być ok. Jeśli problem z wrzucaniem pojawia się gdy auto się toczy, to może być synchronizator. Problemy z 1 zamiast R, to jak już napisał marcin7x5, regulacja.

Dziura w obudowie sprzęgła, pogorszenie pracy skrzyni

: sob cze 08, 2013 11:05
autor: bjks88
Zaraz gdzieś pojadę to to sprawdzę. Ten zgrzyt pojawił się gdy auto stało. Tylko dwa razy, później już perfidnie próbowałem ,żeby znowu zgrzytnął, wrzucałem szybko, powoli no i więcej się nie pojawił. Tak się zastanawiam czy w tych dwóch przypadkach po prostu nie wcisnąłem pedału do końca. To AGR z początku produkcji i podobno jest tutaj pancerne sprzęgło 282.