Strona 1 z 1

Buja samochodem na wolnych obrotach, drgania sprzęgła

: sob maja 11, 2013 12:05
autor: stillo
Witam,
Niedawno nabyłem Golfa V 1.9 tdi. Jako, że wczesniej jezdziłem dieslem tyle że sdi to zauważyłem, że na buja samochodem do przodu i do tyłu na wolnych obrotach i przy ponad 1tys dalej nie sprawdzałem. Czuć delikatne drgania/bujanie. Nie dzieje się to cały czas, buja z przerwami.Szczególnie odczuwalne jest to przy zejściu z obrotów do wolnych obrotów. Nie słychać nic nie pokojącego, auto na każdym biegu przyśpiesza bez problemu.
Druga sprawa, podczas wciskania sprzęgła czuć jego drgania.Podobno Vtki tak mają...podobno

Silnik 1.9 BLS z DPF

Buja samochodem na wolnych obrotach, drgania sprzęgła

: czw maja 23, 2013 22:15
autor: vanos320
Obstawiam, że powoli kończy Ci się dwumas...

Buja samochodem na wolnych obrotach, drgania sprzęgła

: pn maja 27, 2013 09:29
autor: Shmatan
vanos320, uniwersalna odpowiedź na 3/4 problemów na tym forum. Zwłaszcza od ludzi którzy jeżdżą benzyną bez dwumasu.

stillo, drgania w trakcie wciskania sprzęgła to normalna przypadłość tych silników - w mk4 na nowym dwumasie jest tak samo, na nowym sztywnym też, i generalnie zawsze na niedociśniętym do końca sprzęgle pedał lekko drga i nie ma co się tym przejmować. Co do bujania - opcji jest dużo, ale pierwsze co mi przychodzi na myśl to silnik wachlujący dawką przez skopane wskazania przepływomierza - odepnij wtyczkę od niego (zaraz za filtrem powietrza) i przejedź się żeby ustalić czy ustało.

Ew. co zawsze powinno być zrobione na początku - podłącz się pod vag'a i odczytaj wszystkie błędy (i nie na zasadzie "były i usunąłem, tylko zapisz kody i przepisz je nam w celu diagnostyki)

Buja samochodem na wolnych obrotach, drgania sprzęgła

: pn maja 27, 2013 17:27
autor: Michał_1977
stillo, następnym razem wstawiaj prefiks :chytry:

Re: Buja samochodem na wolnych obrotach, drgania sprzęgła

: pt maja 31, 2013 20:34
autor: stillo
Shmatan pisze:vanos320, uniwersalna odpowiedź na 3/4 problemów na tym forum. Zwłaszcza od ludzi którzy jeżdżą benzyną bez dwumasu.

stillo, drgania w trakcie wciskania sprzęgła to normalna przypadłość tych silników - w mk4 na nowym dwumasie jest tak samo, na nowym sztywnym też, i generalnie zawsze na niedociśniętym do końca sprzęgle pedał lekko drga i nie ma co się tym przejmować. Co do bujania - opcji jest dużo, ale pierwsze co mi przychodzi na myśl to silnik wachlujący dawką przez skopane wskazania przepływomierza - odepnij wtyczkę od niego (zaraz za filtrem powietrza) i przejedź się żeby ustalić czy ustało.

Ew. co zawsze powinno być zrobione na początku - podłącz się pod vag'a i odczytaj wszystkie błędy (i nie na zasadzie "były i usunąłem, tylko zapisz kody i przepisz je nam w celu diagnostyki)
odpiąłem kabel ale na postoju, wywalilo błąd silnika ale drgania nadal były, mozna je porównać do wiatru uderzającego o samochód.
Błędy odczytałem i wyskoczył tylko błąd 005659 , ktory po wykasowaniu narazie nie wrócił.
Muszę coś z tym zrobić bo jest to wkur.....zające

bipy:
ddress 01: Engine (03G 906 021 QJ)

20:58:38 Group 013
-0.31 mg/str Inj. Quantity
0.02 mg/str Inj. Quantity
0.09 mg/str Inj. Quantity
0.14 mg/str Inj. Quantity

20:58:38 Group 018
0.0 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)

20:58:38 Group 023
-38.0 (no units)
-37.0 (no units)
-35.0 (no units)
-27.0 (no units)

Buja samochodem na wolnych obrotach, drgania sprzęgła

: sob cze 01, 2013 08:24
autor: doggie
stillo, generalnie w 90% to przypadłość tych silników, spróbuj podnieść obroty jałowego do 900-940 rpm, w moim BLS po tym zabiegu nastąpiła znaczna poprawa