Buja samochodem na wolnych obrotach, drgania sprzęgła

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

stillo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr lis 19, 2008 15:43
Lokalizacja: rybnik

Buja samochodem na wolnych obrotach, drgania sprzęgła

Post autor: stillo » sob maja 11, 2013 12:05

Witam,
Niedawno nabyłem Golfa V 1.9 tdi. Jako, że wczesniej jezdziłem dieslem tyle że sdi to zauważyłem, że na buja samochodem do przodu i do tyłu na wolnych obrotach i przy ponad 1tys dalej nie sprawdzałem. Czuć delikatne drgania/bujanie. Nie dzieje się to cały czas, buja z przerwami.Szczególnie odczuwalne jest to przy zejściu z obrotów do wolnych obrotów. Nie słychać nic nie pokojącego, auto na każdym biegu przyśpiesza bez problemu.
Druga sprawa, podczas wciskania sprzęgła czuć jego drgania.Podobno Vtki tak mają...podobno

Silnik 1.9 BLS z DPF



Awatar użytkownika
vanos320
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: pt mar 15, 2013 14:36
Lokalizacja: Twardogóra

Buja samochodem na wolnych obrotach, drgania sprzęgła

Post autor: vanos320 » czw maja 23, 2013 22:15

Obstawiam, że powoli kończy Ci się dwumas...


mówcie mi Puchacz.

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Buja samochodem na wolnych obrotach, drgania sprzęgła

Post autor: Shmatan » pn maja 27, 2013 09:29

vanos320, uniwersalna odpowiedź na 3/4 problemów na tym forum. Zwłaszcza od ludzi którzy jeżdżą benzyną bez dwumasu.

stillo, drgania w trakcie wciskania sprzęgła to normalna przypadłość tych silników - w mk4 na nowym dwumasie jest tak samo, na nowym sztywnym też, i generalnie zawsze na niedociśniętym do końca sprzęgle pedał lekko drga i nie ma co się tym przejmować. Co do bujania - opcji jest dużo, ale pierwsze co mi przychodzi na myśl to silnik wachlujący dawką przez skopane wskazania przepływomierza - odepnij wtyczkę od niego (zaraz za filtrem powietrza) i przejedź się żeby ustalić czy ustało.

Ew. co zawsze powinno być zrobione na początku - podłącz się pod vag'a i odczytaj wszystkie błędy (i nie na zasadzie "były i usunąłem, tylko zapisz kody i przepisz je nam w celu diagnostyki)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14135
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Buja samochodem na wolnych obrotach, drgania sprzęgła

Post autor: Michał_1977 » pn maja 27, 2013 17:27

stillo, następnym razem wstawiaj prefiks :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

stillo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: śr lis 19, 2008 15:43
Lokalizacja: rybnik

Re: Buja samochodem na wolnych obrotach, drgania sprzęgła

Post autor: stillo » pt maja 31, 2013 20:34

Shmatan pisze:vanos320, uniwersalna odpowiedź na 3/4 problemów na tym forum. Zwłaszcza od ludzi którzy jeżdżą benzyną bez dwumasu.

stillo, drgania w trakcie wciskania sprzęgła to normalna przypadłość tych silników - w mk4 na nowym dwumasie jest tak samo, na nowym sztywnym też, i generalnie zawsze na niedociśniętym do końca sprzęgle pedał lekko drga i nie ma co się tym przejmować. Co do bujania - opcji jest dużo, ale pierwsze co mi przychodzi na myśl to silnik wachlujący dawką przez skopane wskazania przepływomierza - odepnij wtyczkę od niego (zaraz za filtrem powietrza) i przejedź się żeby ustalić czy ustało.

Ew. co zawsze powinno być zrobione na początku - podłącz się pod vag'a i odczytaj wszystkie błędy (i nie na zasadzie "były i usunąłem, tylko zapisz kody i przepisz je nam w celu diagnostyki)
odpiąłem kabel ale na postoju, wywalilo błąd silnika ale drgania nadal były, mozna je porównać do wiatru uderzającego o samochód.
Błędy odczytałem i wyskoczył tylko błąd 005659 , ktory po wykasowaniu narazie nie wrócił.
Muszę coś z tym zrobić bo jest to wkur.....zające

bipy:
ddress 01: Engine (03G 906 021 QJ)

20:58:38 Group 013
-0.31 mg/str Inj. Quantity
0.02 mg/str Inj. Quantity
0.09 mg/str Inj. Quantity
0.14 mg/str Inj. Quantity

20:58:38 Group 018
0.0 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)

20:58:38 Group 023
-38.0 (no units)
-37.0 (no units)
-35.0 (no units)
-27.0 (no units)



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Buja samochodem na wolnych obrotach, drgania sprzęgła

Post autor: doggie » sob cze 01, 2013 08:24

stillo, generalnie w 90% to przypadłość tych silników, spróbuj podnieść obroty jałowego do 900-940 rpm, w moim BLS po tym zabiegu nastąpiła znaczna poprawa



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości