Problem z mechanizmem zmiany biegów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
golfista9192
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt paź 07, 2011 16:19

Problem z mechanizmem zmiany biegów

Post autor: golfista9192 » śr kwie 17, 2013 22:20

Witam :) Mam takie małe pytanko... Zmieniałem u siebie skrzynie i niestety aby wbic 5 trzeba wcisnac drazek tak jak do wstecznego zeby bieg wszedł... Jak fachowo nazywa sie ta tuleja co przechodzi przez nią ten pręt od drazka zmiany biegów?? Zaobserwowałem ze tam jest najwiekszy luz, ta kulka od wałka zwrotnego jest ok. Da sie to wymienic czy lepiej kupic cały mechanizm? Wiem ze były juz tematy tego typu ale nie znalazłem tam nic co by mi pomogło, chyba ze schemat :D Na schemacie to chyba to:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z mechanizmem zmiany biegów

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 17, 2013 23:11

wymieniasz tuleję (tzw pomarańczowa tuleja) bez problemu, dostaniesz w zestawie z innymi elementami lub osobno
viewtopic.php?f=139&t=501611" onclick="window.open(this.href);return false;
opis zmiany też gdzieś dałem ale to jest proste


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
golfista9192
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt paź 07, 2011 16:19

Problem z mechanizmem zmiany biegów

Post autor: golfista9192 » czw kwie 18, 2013 19:22

Dzieki za odpowiedz. Byłem dzis w hurtowni motoryzacyjnej i na zadnym magazynie nie maja takiego czegos... Dla jasnosci dokładnie o to mi chodzi (fot z mojego golfa):

Obrazek



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Problem z mechanizmem zmiany biegów

Post autor: Johnatan » pt kwie 19, 2013 01:59

Ja zawsze robie tak... patrze jak to wygląda i gdzie to jest i zapamiętuje... ide do sklepu i mówie potrzebuje gume w wybierak do golfa... gościu odpala kompa pokazuje schematy takie jak ty i ja mu wskazuje palcem TO CHCE. i on tego szuka.. nie potrzebne mi imie, nazwisko i adres tej gumy :)


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
golfista9192
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt paź 07, 2011 16:19

Problem z mechanizmem zmiany biegów

Post autor: golfista9192 » pt kwie 19, 2013 10:22

Dzieki spróbuje tak jak piszesz. Jak sie uda to napisze co i jak :)



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Problem z mechanizmem zmiany biegów

Post autor: Witek.J » pt kwie 19, 2013 13:08

A nie miałeś wcześniej skrzyni 4-biegowej?



Awatar użytkownika
golfista9192
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt paź 07, 2011 16:19

Problem z mechanizmem zmiany biegów

Post autor: golfista9192 » pt kwie 19, 2013 13:45

Nie, była skrzynia 5-biegowa. Wczęniej miałem tak ze tez 5 nie chciała wchodzic (na starej skrzyni) ale wymieniłem ciegno które urwałem jak chciałem bieg wbic :D Po wymianie było ok wmiare wszystkie biegi wchodziły.



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Problem z mechanizmem zmiany biegów

Post autor: Witek.J » pt kwie 19, 2013 13:55

W przypadku skrzyni 4-biegowej elementy 36 i 46 z twojego rysunku są inne niż przy 5-biegowej. Jak się je pomiesza to właśnie nie chcą biegi prawidłowo działać. Myślałem że w tym jest problem.



Awatar użytkownika
golfista9192
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt paź 07, 2011 16:19

Problem z mechanizmem zmiany biegów

Post autor: golfista9192 » sob kwie 20, 2013 12:39

Udało mi sie znaleźć zestaw naprawczy z tymi tulejkami za jedyne 22 zł po niedzieli zabieram sie za wymiane :) Jak myslicie wymieniac wszystkie na te nowe czy nie?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z mechanizmem zmiany biegów

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 21, 2013 23:30

Po prostu musisz obejrzeć, ale z reguły te plastykowe tulejki nie wymagają wymiany. Zużywa się pomarańczowa guma, oraz rozlatuje plastykowa kulka wałka zwrotnego, czyli to co masz na fotce tuż pod czerwony zaznaczeniem - nie widzę dobrze na fotce twojej czy jest cała czy nie ale raczej cała. Oraz często zużywa się plastykowa kula pod lewarkiem i sporadycznie pękają cięgna plastykowe przy skrzyni . Dziwne że nie mogłeś dostać kilka razy tulejkę kupowałem nie było żadnych problemów


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
golfista9192
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt paź 07, 2011 16:19

Problem z mechanizmem zmiany biegów

Post autor: golfista9192 » czw kwie 25, 2013 22:31

Dzięki za pomoc, problem na chwile obecna rozwiazany :) Zobaczymy jak bedzie sie zachowywac cały mechanizm po wiekszym przebiegu :) PozdroVWiona dla Was :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości