Strona 1 z 1

Ściągnięcie skrzyni biegów

: sob sty 19, 2013 23:37
autor: KoguT
Panowie obszukałem forum i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi więc piszę.

Ostatimi czasy robiłem sprzęgło. Strasznie się osiepałem żeby wyciągnąć i założyć skrzynię... Teraz wysypała mi się skrzynia. I chciałbym uniknąć męczarni z siepaniem.

A dlaczego? U mnie w silniku 2.0 założona jest skrzynia typu 020. I mocowanie wewnętrznego prawego przegubu deczko "zachodzi" za koło zamachowe. Takim oto sposobem nie idzie po prostu odciągnąć skrzyni w lewo od silnika. Czy jest jakiś prosty sposób na wyjęcie skrzyni? Jakieś obrócenie jej i wtedy po skosie albo coś?

Wiadomo że półośki odkręcone i lewy mcperson ze zwrotnicą wyjęty, oraz blaszki (ta pod spodem i z tyłu silnika) osłaniające zamach odkręcone.

Ściągnięcie skrzyni biegów

: ndz sty 20, 2013 19:34
autor: Witek.J
Podobny problem jest tu. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=489408" onclick="window.open(this.href);return false;
Trzeba obrócić nieco skrzynię i trochę nią po manewrować wtedy wychodzi. Tak na marginesie dodam że nie trzeba odkręcać zwrotnicy, nawet koła nie trzeba odkręcać. Lewą półoś da się wymontować "na kołach" a prawą wystarczy odkręcić od skrzyni.

Ściągnięcie skrzyni biegów

: pn sty 21, 2013 09:13
autor: Michał_1977
KoguT, odsuwasz nieco skrzynię,żeby zeskoczyła z kołków ustalających.Następnie obracasz skrzynię,żeby dyfer poszedł nieco do góry i zaczynasz odchylać ją od strony zderzaka.Jak już ją odchylisz,to wtedy ciągniesz ją od strony grodzi,zabierak spokojnie ominie zamach i skrzynia wyjdzie bez problemów.
Oczywiście wymagane jest ustawienie silnika na odpowiedniej wysokości.Ja mam zrobiony specjalny wieszak z śrubą rzymską i od góry reguluję sobie dowolną wysokość silnika.
Obrazek
Z tyłu przy zabieraku jest taka mała blaszka przykręcona jedną śrubką.Trzeba ją odkręcić!

Ściągnięcie skrzyni biegów

: czw sty 24, 2013 08:08
autor: Michał_1977
belcho99, w skrzyni 020 nie ma śruby przy zabieraku,tylko pierścień :bajer:

Re: Ściągnięcie skrzyni biegów

: czw sty 24, 2013 16:48
autor: CzapCzap
Ja wlozylem skrzynie na miejsce tak zeby byla luzna jeszcze ( po to by miec miejsce na wsadzenie flanszy gdyz nie luzowalem zawieszenia z prawej strony i polos troche przeszkadza we wlozeniu flanszy) , wsadzilem flansze w swoje miejsce i dopiero wtedy skrzynie przykleilem do silnika, wzialem dlugi wkretak, zaparlem gdzies chyba o silnik i o ta flansze , i moglem juz dokrecic srube flanszy.