Budowa wybieraka biegów GOLF IV 1.9 TDI ALH
: ndz sty 13, 2013 21:27
Witam,
poszukuję przyczyny utrudnionego wbijania biegów.
Cięgna są prawidłowo wyregulowane i biegi wchodzą na swoje miejsce, ALE podczas wrzucania biegu mam wrażenie jakby coś stawiało mały opór, który daje się pokonać przy użyciu większej siły - biegi nie wchodzą jak w masło, że tak powiem
Dowiedziałem się, że istnieje zabezpieczenie przed wyskakiwaniem biegów, które może być zamontowane bezpośrednio w skrzyni biegów albo w wybieraku.
Prawdopodobnie jest to jakaś kulka ze sprężyną.
Chciałbym sprawdzić jej stan techniczny, może się wytarła albo wymaga nasmarowania.
Chcę to wykręcić na chwile i sprawdzić czy problem będzie dalej występował, bo może to coś w samej skrzyni.
Czy takie zabezpieczenie faktycznie jest w wybieraku ?
W którym dokładnie miejscu ?
Jak się do tego dostać ?
Wybierak posiada jakiś kapturek jakby to odpowietrzania, do czego to ?
Czy posiada ktoś jakiś schemat, rysunek, opis budowy i zasady działania wybieraka ?
Dzięki za pomoc
poszukuję przyczyny utrudnionego wbijania biegów.
Cięgna są prawidłowo wyregulowane i biegi wchodzą na swoje miejsce, ALE podczas wrzucania biegu mam wrażenie jakby coś stawiało mały opór, który daje się pokonać przy użyciu większej siły - biegi nie wchodzą jak w masło, że tak powiem
Dowiedziałem się, że istnieje zabezpieczenie przed wyskakiwaniem biegów, które może być zamontowane bezpośrednio w skrzyni biegów albo w wybieraku.
Prawdopodobnie jest to jakaś kulka ze sprężyną.
Chciałbym sprawdzić jej stan techniczny, może się wytarła albo wymaga nasmarowania.
Chcę to wykręcić na chwile i sprawdzić czy problem będzie dalej występował, bo może to coś w samej skrzyni.
Czy takie zabezpieczenie faktycznie jest w wybieraku ?
W którym dokładnie miejscu ?
Jak się do tego dostać ?
Wybierak posiada jakiś kapturek jakby to odpowietrzania, do czego to ?
Czy posiada ktoś jakiś schemat, rysunek, opis budowy i zasady działania wybieraka ?
Dzięki za pomoc