Problem ze sprzęgłem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem ze sprzęgłem
Posiadam Golfa IV- 1.6 16V SR (105KM) i mam pewien problem:
Wydaję mi się, że to wina sprzęgła, ale pewny nie jestem, dlatego proszę o pomoc. Mam ogromny problem z wyczuciem sprzęgła, a mianowicie wręcz nie możliwa jest zmiana biegu bez szarpnięcia, trzeba się nieźle natrudzić, by ta sztuka się udała, by było to płynne Sprzęgło też chodzi bardzo lekko, mam wrażenie, że za lekko, gdy przesiadam się po dłuższej jeżdzie z Mitsubishi Grandis do swojego auta, to wciskając sprzęgło u siebie, mam wrażenie, że zaraz zrobię dziurę w podłodze. Dla porównania u dziadka w Golfie 1.4 16V sprzęgło jest znacznie twardsze i nie ma problemu z szarpnięciem przy zmianie biegów, biegi zmieniają się płynnie. Dodatkowo dodam jeszcze, że też przy szybkim ruszaniu i redukcji z 1 na 2 przy obrotach powyżej 3 tyś sprzęgło się nie wysprzęgla (nie wiem, czy tak fachowo się to nazywa), tzn wciskam sprzęgło, chcę wrzucić bieg i jest zgrzyt, tak jakbym wrzucał bez sprzęgła, podobna jest też sytuacja przy "piłowaniu " na 2 i chęci wrzucenia 3, trzeba zakręcić na wysokie obroty, wcisnąć sprzęgło, poczekać aż spadną i dopiero wtedy wrzucać wyższy bieg. Oczywiście staram się teraz unikać ostrych przyspieszeń.
Niebawem będę miał jakiś przypływ gotówki i chciałbym się zająć owym problemem
Wydaję mi się, że to wina sprzęgła, ale pewny nie jestem, dlatego proszę o pomoc. Mam ogromny problem z wyczuciem sprzęgła, a mianowicie wręcz nie możliwa jest zmiana biegu bez szarpnięcia, trzeba się nieźle natrudzić, by ta sztuka się udała, by było to płynne Sprzęgło też chodzi bardzo lekko, mam wrażenie, że za lekko, gdy przesiadam się po dłuższej jeżdzie z Mitsubishi Grandis do swojego auta, to wciskając sprzęgło u siebie, mam wrażenie, że zaraz zrobię dziurę w podłodze. Dla porównania u dziadka w Golfie 1.4 16V sprzęgło jest znacznie twardsze i nie ma problemu z szarpnięciem przy zmianie biegów, biegi zmieniają się płynnie. Dodatkowo dodam jeszcze, że też przy szybkim ruszaniu i redukcji z 1 na 2 przy obrotach powyżej 3 tyś sprzęgło się nie wysprzęgla (nie wiem, czy tak fachowo się to nazywa), tzn wciskam sprzęgło, chcę wrzucić bieg i jest zgrzyt, tak jakbym wrzucał bez sprzęgła, podobna jest też sytuacja przy "piłowaniu " na 2 i chęci wrzucenia 3, trzeba zakręcić na wysokie obroty, wcisnąć sprzęgło, poczekać aż spadną i dopiero wtedy wrzucać wyższy bieg. Oczywiście staram się teraz unikać ostrych przyspieszeń.
Niebawem będę miał jakiś przypływ gotówki i chciałbym się zająć owym problemem
Problem ze sprzęgłem
Mam to samo u siebie, ale ja mam golfa takiego jak Twoj dziadek. Probowalem odpowietrzyc wysprzeglik, ale nic to nie dalo, sprzeglo bylo wymieniane (docisk i tarcza a co do lozyska to nie jestem pewny) naczytalem sie troche na ten temat i wychodzi na to ze to albo wina lozyska oporowego, albo trzeba wymienic wysprzeglik, albo pompe sprzegla przy pedale bo podobno zarowno pompa jak i wysprzeglik jest przyczyna zapowietrzania sie ukladu, dodam tez ze u mnie sprzeglo lapie jak mam juz noge na samej gorze, stanowczo za pozno, a mialem porownanie z innymi samochodami
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Problem ze sprzęgłem
Dlatego jak się wymienia sprzęgło to trzeba zmierzyć długośc tego pręta co przenosi nacisk z dzwigni wysprzęglika na tarcze dociskową. Jak sie juz trochę "wytrze' wtedy mogą byc kłopoty przy zmianie biegów bo sprzęgło nie rozłacza się w pełni.
Co do szarpania podczas zmiany biegów to może to byc tez wina poduszek pod skrzynia lub silnika.
Co do szarpania podczas zmiany biegów to może to byc tez wina poduszek pod skrzynia lub silnika.
Problem ze sprzęgłem
u mnie jest naprzyklad tak ze jak wcisne sprzeglo ze 2 albo 3 cm to juz moge zmienic bieg, a pozostale 20 to moge sobie noga machac na sprzegle, to samo jest w 2 strone, czuje jakby niedlugo bylo tak ze w ogole podciagne noge do gory i sprzeglo nawet nie zlapie
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Problem ze sprzęgłem
Byc może świadczy to o odkształceniu się takiej tarczki co to jest w docisku. Maly ruch powoduje już rozłaczanie sprzegła.
Problem ze sprzęgłem
to chyba odpada bo wymienialem sprzeglo (docisk + tarcza) i przed wymiana i po bylo tak samo, roznica byla tylko w tym ze sie juz nie slizgalo
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Problem ze sprzęgłem
U mnie też łapie na górze;/
A gdzie znajduje się ten wysprzęglik? Można jakieś zdjęcie?
A gdzie znajduje się ten wysprzęglik? Można jakieś zdjęcie?
Problem ze sprzęgłem
zobacz sobie w googlach jak on wyglada bo nie znalazlem zadnych zdjec spod silnika, a znajduje sie on (przynajmniej u mnie) w przedniej czesci silnika/skrzyni, zaraz za przednim zderzakiem, po stronie kierowcy, od dolu widac go dosyc dobrze
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Problem ze sprzęgłem
moze byc z tym duzo zabawy, bo wymieniajac go, nie odkreca sie moze duzo, ale trzeba spuscic plyn hamulcowy bo na nim wlasnie ten wysprzeglik dziala, w skrocie trzeba odkrecic 2 sruby na ktorych sie on trzyma oraz taki metalowy wezyk ktory doprowadza tam plyn hamulcowy, po czym zalozyc, dolac plynu hamulcowego i odpowietrzyc(jest tam taki zaworek do tego), nie wiem czy nie trzeba bedzie odpowietrzac takze hamulcy bo nigdy tego nie robilem wiec niech wypowie sie ktos bardziej doswiadczony
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Problem ze sprzęgłem
Ale na razie chcę tylko odpowietrzyć, a nie wymieniać, więc chyba nie muszę całego wykręcać?
Problem ze sprzęgłem
nie nie, w takim wypadku nie potrzeba sciagac, na gorze wysprzeglika jest taki metalowy zaworek ktory do tego wlasnie sluzy, druga osoba siada w samochodzie i pompuje w sprzeglo a inna odkreca, czeka az zleci troche plynu ew powietrza i zakreca
Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ
Problem ze sprzęgłem
Ok, mam nadzieję, że jak zajrzę pod spód to się połapię o co chodzi
Ostatnio zmieniony czw gru 20, 2012 02:21 przez H4NNIB4L, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości