Problem ze sprzęgłem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

H4NNIB4L
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 20:04

Problem ze sprzęgłem

Post autor: H4NNIB4L » śr gru 19, 2012 00:37

Posiadam Golfa IV- 1.6 16V SR (105KM) i mam pewien problem:
Wydaję mi się, że to wina sprzęgła, ale pewny nie jestem, dlatego proszę o pomoc. Mam ogromny problem z wyczuciem sprzęgła, a mianowicie wręcz nie możliwa jest zmiana biegu bez szarpnięcia, trzeba się nieźle natrudzić, by ta sztuka się udała, by było to płynne :-( Sprzęgło też chodzi bardzo lekko, mam wrażenie, że za lekko, gdy przesiadam się po dłuższej jeżdzie z Mitsubishi Grandis do swojego auta, to wciskając sprzęgło u siebie, mam wrażenie, że zaraz zrobię dziurę w podłodze. Dla porównania u dziadka w Golfie 1.4 16V sprzęgło jest znacznie twardsze i nie ma problemu z szarpnięciem przy zmianie biegów, biegi zmieniają się płynnie. Dodatkowo dodam jeszcze, że też przy szybkim ruszaniu i redukcji z 1 na 2 przy obrotach powyżej 3 tyś sprzęgło się nie wysprzęgla (nie wiem, czy tak fachowo się to nazywa), tzn wciskam sprzęgło, chcę wrzucić bieg i jest zgrzyt, tak jakbym wrzucał bez sprzęgła, podobna jest też sytuacja przy "piłowaniu " na 2 i chęci wrzucenia 3, trzeba zakręcić na wysokie obroty, wcisnąć sprzęgło, poczekać aż spadną i dopiero wtedy wrzucać wyższy bieg. Oczywiście staram się teraz unikać ostrych przyspieszeń.
Niebawem będę miał jakiś przypływ gotówki i chciałbym się zająć owym problemem :-)



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Problem ze sprzęgłem

Post autor: stonefree » śr gru 19, 2012 14:23

Na początek spróbuj odpowietrzyć wysprzęglik.



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Problem ze sprzęgłem

Post autor: dr.house » śr gru 19, 2012 15:11

Mam to samo u siebie, ale ja mam golfa takiego jak Twoj dziadek. Probowalem odpowietrzyc wysprzeglik, ale nic to nie dalo, sprzeglo bylo wymieniane (docisk i tarcza a co do lozyska to nie jestem pewny) naczytalem sie troche na ten temat i wychodzi na to ze to albo wina lozyska oporowego, albo trzeba wymienic wysprzeglik, albo pompe sprzegla przy pedale bo podobno zarowno pompa jak i wysprzeglik jest przyczyna zapowietrzania sie ukladu, dodam tez ze u mnie sprzeglo lapie jak mam juz noge na samej gorze, stanowczo za pozno, a mialem porownanie z innymi samochodami


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8903
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem ze sprzęgłem

Post autor: marcin7x5 » śr gru 19, 2012 15:35

Dlatego jak się wymienia sprzęgło to trzeba zmierzyć długośc tego pręta co przenosi nacisk z dzwigni wysprzęglika na tarcze dociskową. Jak sie juz trochę "wytrze' wtedy mogą byc kłopoty przy zmianie biegów bo sprzęgło nie rozłacza się w pełni.
Co do szarpania podczas zmiany biegów to może to byc tez wina poduszek pod skrzynia lub silnika.



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Problem ze sprzęgłem

Post autor: dr.house » śr gru 19, 2012 15:44

u mnie jest naprzyklad tak ze jak wcisne sprzeglo ze 2 albo 3 cm to juz moge zmienic bieg, a pozostale 20 to moge sobie noga machac na sprzegle, to samo jest w 2 strone, czuje jakby niedlugo bylo tak ze w ogole podciagne noge do gory i sprzeglo nawet nie zlapie


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8903
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Problem ze sprzęgłem

Post autor: marcin7x5 » śr gru 19, 2012 15:48

Byc może świadczy to o odkształceniu się takiej tarczki co to jest w docisku. Maly ruch powoduje już rozłaczanie sprzegła.



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Problem ze sprzęgłem

Post autor: dr.house » śr gru 19, 2012 23:35

to chyba odpada bo wymienialem sprzeglo (docisk + tarcza) i przed wymiana i po bylo tak samo, roznica byla tylko w tym ze sie juz nie slizgalo


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

H4NNIB4L
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 20:04

Problem ze sprzęgłem

Post autor: H4NNIB4L » czw gru 20, 2012 01:10

U mnie też łapie na górze;/
A gdzie znajduje się ten wysprzęglik? Można jakieś zdjęcie?



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Problem ze sprzęgłem

Post autor: dr.house » czw gru 20, 2012 01:49

zobacz sobie w googlach jak on wyglada bo nie znalazlem zadnych zdjec spod silnika, a znajduje sie on (przynajmniej u mnie) w przedniej czesci silnika/skrzyni, zaraz za przednim zderzakiem, po stronie kierowcy, od dolu widac go dosyc dobrze


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

H4NNIB4L
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 20:04

Problem ze sprzęgłem

Post autor: H4NNIB4L » czw gru 20, 2012 01:56

Dobra, a powiedz mi jeszcze jak się do tego zabrać, aby nic nie popsuć :otepienie:



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Problem ze sprzęgłem

Post autor: dr.house » czw gru 20, 2012 02:05

moze byc z tym duzo zabawy, bo wymieniajac go, nie odkreca sie moze duzo, ale trzeba spuscic plyn hamulcowy bo na nim wlasnie ten wysprzeglik dziala, w skrocie trzeba odkrecic 2 sruby na ktorych sie on trzyma oraz taki metalowy wezyk ktory doprowadza tam plyn hamulcowy, po czym zalozyc, dolac plynu hamulcowego i odpowietrzyc(jest tam taki zaworek do tego), nie wiem czy nie trzeba bedzie odpowietrzac takze hamulcy bo nigdy tego nie robilem wiec niech wypowie sie ktos bardziej doswiadczony


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

H4NNIB4L
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 20:04

Problem ze sprzęgłem

Post autor: H4NNIB4L » czw gru 20, 2012 02:07

Ale na razie chcę tylko odpowietrzyć, a nie wymieniać, więc chyba nie muszę całego wykręcać?



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Problem ze sprzęgłem

Post autor: dr.house » czw gru 20, 2012 02:12

nie nie, w takim wypadku nie potrzeba sciagac, na gorze wysprzeglika jest taki metalowy zaworek ktory do tego wlasnie sluzy, druga osoba siada w samochodzie i pompuje w sprzeglo a inna odkreca, czeka az zleci troche plynu ew powietrza i zakreca


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

H4NNIB4L
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 20:04

Problem ze sprzęgłem

Post autor: H4NNIB4L » czw gru 20, 2012 02:14

Ok, mam nadzieję, że jak zajrzę pod spód to się połapię o co chodzi ;)
Ostatnio zmieniony czw gru 20, 2012 02:21 przez H4NNIB4L, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości