Pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Golf II td
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Golf II td
Witam panowie. Pisze bo mam pytanie w związku z moim problemem. Ruszając ze świateł poczułem wibracje na pedale sprzęgła. Przejechalem kawałek po czym coś metalowego strzeliło pod maska. Dojechałem do skrzyżowania, wcisnąłem sprzęgło do połowy nagle pedał wpadł mi w podłoge. Naciągnalem linke żeby nie miała luzów. Pedał zaczął pracować normalnie ale i tak nie można zmieniać biegów. Myślałem że to łożysko w skrzyni pod deklem ale jest całe. zauważyłem że pręt idący przez skrzynie jest głębiej niż powinien i nie mogłem go wyjąć ręką. Czy możliwe jest że w talerzyku na który naciska pręt zrobiła się dziura i wpadł on do środka ? dodam że po naciągnieciu linki gdy wcisne pedał samochód nie jedzie czyli ok ale jak tylko trochę puszczę to czuje wibracje na pedale i samochód zaczyna jechać. Kilka dni temu coś zaczęło skrzypiec przy wduszaniu pedału sprzęgła. Czy może to mieć coś wspólnego z awaria i czy może to być wina tego talerzyka ? Sprzęgło wymieniałem 6 tys km temu ale tego talerzyka nie zmieniłem
Ostatnio zmieniony pt lis 02, 2012 00:44 przez KarimBdG, łącznie zmieniany 1 raz.
- areczek0000000
- Gadatliwa bestia
- Posty: 630
- Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12
Pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Golf II td
miałem taki przypadek,że ten pręt po prostu pękł tak czy siak skrzynię trzeba wyjąć.
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/
https://auto-doctorek.jimdo.com/
Re: Pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Golf II td
Ale tam nie ma takiego łozyska, jest łożysko wyciskowe pod deklem piątego biegu za lewym kołem i sprawdziłem jest ono całe. Sprawdzając to łożysko zauwazyłem, że pręt siedzi głębiej i nie udało mi się go wyjąć ręcznie a nie miałem akurat czym tego złapać żeby wyjąć na siłędoggie pisze:łożysko dociskowe wpadło w słoneczko
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Golf II td
KarimBdG, pręt wytarł otwór w dekielku przy docisku i wlazł w niego,dlatego ciężko go wyjąć.
Czeka Cię zdejmowanie skrzyni i sprzęgła.
Czeka Cię zdejmowanie skrzyni i sprzęgła.
Pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Golf II td
kurde co wy tu piszecie panie jak łozysko wyciskowe jest za deklem.!! łozysko wyciskowe jest wewnatrz obudowy sprzegła ijego nie widac trzeba skrzynie wyciagnać żeby je wogole zobaczyć.I tak kolejno dwie rzeczy albo łapa strzelila od wyciskania sprzegła albo faktycznie lozysko wpadlo w słoneczko ja miałem przypadek taki sam to jedno "uszko"nalożysku sie złamało bo sa dwa "uszka"za ktore łapa ciągnie i naciska na łozysko.także wyciag skrzynie i raczej nie wielki koszt naprawy....
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Golf II td
arek żet, jak nie masz bladego pojęcia,to nie pisz bzdur,O.K?arek żet pisze:kurde co wy tu piszecie panie
Myślisz,że wszyscy maja takie skrzynie,jak Ty przy 1,3?arek żet pisze:jak łozysko wyciskowe jest za deklem.!! łozysko wyciskowe jest wewnatrz obudowy sprzegła
Patrz
Pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Golf II td
Wyjąłem pręt wyciskający, nie siedział mocno ale trochę głębiej i musiałem użyć kombinerek żeby go złapać, od strony sprzęgła jest troszkę spłaszczony od wytarcia ale jest cały. Dzisiaj musiałem przejechać ze 100 m żeby podjechać do mechanika i udało mi się wrzucić każdy bieg bez zgrzytu ale musiałem siłować się z lewarkiem. Sprzęgło łapie tak jakby wg go nie było, chociaż sprawdziłem przy ruszaniu na 3 biegu i ręcznym nawet jeśli dodam troszke gazu to nie ślizga się i silnik gaśnie wiec tarcza myślę, że jest ok. Przy puszczaniu sprzęgła coś zaczyna lekko trzeszczeć. Mechanik stwierdził, że sprzęgło padło [moim zdaniem talerzyk docisku] lub skrzynia jest do wymiany i dlatego nie zdjął dzisiaj skrzyni ponieważ jak to powiedział jęsli okaże się że to sprzegło to ok ale jeśli to nie sprzęgło tylko skrzynia to bd musiał ta skrzynie zalożyc ponownie żeby nie blokować mu podnośnika w oczekiwaniu na inną skrzynie i że dwa razy taka sama robota jest bez sensu. I tu jest mój dylemat, ponieważ moim zdaniem psoci sprzęgło, ale czy mechanik może mieć rację? Czy skrzynia ma coś wspólnego z mechanizmem wysprzęglającym? Moim zdaniem nie, chociaż okazało się w skrzyni było mało oleju i zastanawiam się czy to może mieć coś z tym wspólnego. Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Z góry dzięki za zainteresowanie tematem i za wasze odpowiedzi
...
Zrobiłem test, łożysko wyciskowe jest trochę głębiej a linki bardziej napiąć się nie da bo łapa opiera się na obudowie skrzyni, dlatego znalazłem w pracy podkładki papowe idealnie pasujące średnicą do łożyska i wsadziłem je między łożysko a łapę wyciskającą. Dało to ok 1,5 cm. Efekt był taki, że można było zmieniać biegi jeśli do końca mocno wcisnęło się pedał sprzęgła. Pojechałem na wycieczkę sprawdzić sprzęgło i :
1) Przy ruszaniu coś wyję pod maską.
2) Sprzęgło łapie tak, że jeśli delikatnie popuszczę pedał to samochód zaczyna się toczyć ale dopiero jak prawie puszczę cały to rwie go do przodu jak należy.
3) Od czasu do czasu coś cicho strzeli, tak jakby coś się mieliło.
4) Czasem szarpnie podczas spokojnej jazdy.
5) Stoję w miejscu na biegu z wciśniętym sprzęgłem i efekt taki że co jakiś czas coś zaczyna mielić i szarpie autem do przodu, raz nawet zgasł przy mocniejszym szarpnięciu.
Czy ktoś wie co to może być? Docisk? A może sprężyna w tarczy pękła?
...
Zrobiłem test, łożysko wyciskowe jest trochę głębiej a linki bardziej napiąć się nie da bo łapa opiera się na obudowie skrzyni, dlatego znalazłem w pracy podkładki papowe idealnie pasujące średnicą do łożyska i wsadziłem je między łożysko a łapę wyciskającą. Dało to ok 1,5 cm. Efekt był taki, że można było zmieniać biegi jeśli do końca mocno wcisnęło się pedał sprzęgła. Pojechałem na wycieczkę sprawdzić sprzęgło i :
1) Przy ruszaniu coś wyję pod maską.
2) Sprzęgło łapie tak, że jeśli delikatnie popuszczę pedał to samochód zaczyna się toczyć ale dopiero jak prawie puszczę cały to rwie go do przodu jak należy.
3) Od czasu do czasu coś cicho strzeli, tak jakby coś się mieliło.
4) Czasem szarpnie podczas spokojnej jazdy.
5) Stoję w miejscu na biegu z wciśniętym sprzęgłem i efekt taki że co jakiś czas coś zaczyna mielić i szarpie autem do przodu, raz nawet zgasł przy mocniejszym szarpnięciu.
Czy ktoś wie co to może być? Docisk? A może sprężyna w tarczy pękła?
Pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Golf II td
Orientuje się ktoś gdzie w Bydgoszczy znajdę kumatego mechanika który mnie nie okradnie??
Podejrzenie wg mechanika padło na skrzynie lub sprżegło a że miałem skrzynie 4s z której mimo wymiany wszystkich simeringów dalej olej uciekał postanowiłem poszukać skrzynki 4t do tego od tej samej osoby z tego samego samochodu kupiłem używaną tarczę i docisk w razie gdyby okazało się po zdjęciu skrzyni trzeba coś z tych rzeczy wymienić bo nie chce znowu wymieniać całego sprzęgła do tego kupie oczywiście profilaktycznie nowy talerzyk wysprzęglający i teraz okazuje się że w piątek ma być kurier ze skrzynią a mechanik naglę nie ma wolnych terminów przez 2 tyg i nawet w weekend nie znajdzie czasu a skrzynie muszę w ciągu 7 dni zamontować i sprawdzić bo tyle ma gwarancji rozruchowej. Orientuje się ktoś gdzie w Bydgoszczy znajdę kumatego mechanika który wymieni skrzynie biegów, zrobi coś przy sprzęgle i mnie nie okradnie?? POMOCY !!
Podejrzenie wg mechanika padło na skrzynie lub sprżegło a że miałem skrzynie 4s z której mimo wymiany wszystkich simeringów dalej olej uciekał postanowiłem poszukać skrzynki 4t do tego od tej samej osoby z tego samego samochodu kupiłem używaną tarczę i docisk w razie gdyby okazało się po zdjęciu skrzyni trzeba coś z tych rzeczy wymienić bo nie chce znowu wymieniać całego sprzęgła do tego kupie oczywiście profilaktycznie nowy talerzyk wysprzęglający i teraz okazuje się że w piątek ma być kurier ze skrzynią a mechanik naglę nie ma wolnych terminów przez 2 tyg i nawet w weekend nie znajdzie czasu a skrzynie muszę w ciągu 7 dni zamontować i sprawdzić bo tyle ma gwarancji rozruchowej. Orientuje się ktoś gdzie w Bydgoszczy znajdę kumatego mechanika który wymieni skrzynie biegów, zrobi coś przy sprzęgle i mnie nie okradnie?? POMOCY !!
Pedał sprzęgła wpadł w podłogę. Golf II td
odświeże trochę temat może komuś się kiedyś przyda... okazało się że była pęknięta sprężyna tarczy sprzęgła (statim ) sprzęgło zrobiło od nowości 6 tys km i się rozsypalo. kupiłem używane prawie nowe Valeo razem z kołem zamachowym za śmieszne 70 zl. przejechane na nim już 10 tys km i spokój
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości