Strona 1 z 2

wymiana usczelniaczy

: ndz lip 15, 2012 22:14
autor: dominik88.22
Witam, czy w golfie 4 1.6 wymiana uszczelniaczy zaworów jest prachochłonna i kosztowna??
Pytam bo podejrzewam u siebie, bo autko nie plami ani nie kopci a zużył mi na 1500 km ok 300 ml. ( a nigdy nie znikał mi w nim olej)

Re: wymiana usczelniaczy

: pn lip 16, 2012 12:06
autor: dominik88.22
Jak włoże Rękę mnie więcej w to miejsce to wyjmuję brudne w świeżym oleju palce, wytrę i ok 100 km jest brudno, ale tylko brudno bo jakby tamtędy kapało to raczej bym miał zalany silnik i ziemie pod prawda?? bo 400 ml to nie jest mało, gdzieś to bym musiał zauważyć ;/ wrzucam fotkę żebyście wiedzieli o jakim miejscu mówię. I co to za uszczelka tam może się znajdować??

wymiana usczelniaczy

: pn lip 16, 2012 21:17
autor: Fafik258
Czyli próbujesz nam powiedzieć że olej cieknie
Ci uszczelka pod glowica?

wymiana usczelniaczy

: pn lip 16, 2012 21:59
autor: dominik88.22
No cieknie tylko tak mało wycieka że plam żadnych nie zostawia.
Poprostu jak włoże tam po jeździe dłuższej palce to wyjmuję lekko mokre w świeżym oleju.
Plam żadnych mi nie zostawia, silnik też nie jest mocno zalany tylko "spocony "
Więc jak mi zniknęły 4 rowki na bagnecie to jest ok 400 ml , a raczej na palcach takiej ilości stamtąd nie wyjąłem , więc gdzie się podział ten olej??
Płyn chłodmiczy czysty, filtr powietrza czysty , czyli uszczelka pod głowicą odpada ,
Co mam myśleć panowie ?? nakierujcie mnie jakoś.

wymiana usczelniaczy

: pn lip 16, 2012 22:54
autor: dominik88.22
Wszedzie czytam że podziałka na bagnecie wynosi 1 litr, ale nigdzie nie ma ile konkretnie wynosi jedno nacięcie, i postanowaiłem sobie obliczyć za pomocą suwmiarki i bagnetu ,
Niewiem czy dobrze ,do tej pory myślałem że jedno nacięcie to 100 ml oleju ale z obliczeń wyszło mi że to znacznie mniej tzn całe pole mierzenia ma 1,7 cm czyli 1 litr
czyli moje 4 nacięcia to nie 400 ml tylko ok 150 ml
ale nie jestem pewnien co do moich badań...może ktoś ma lepsze info i może to zweryfikowac??

wymiana usczelniaczy

: wt lip 17, 2012 15:49
autor: Paweł Marek
Pewnie dobrze policzyłeś tylko że poziom oleju musi sprawdzany w tych samych warunkach czyli w tym samym ustawieniu auta i przy tej samej temperaturze silnika. Poza tym takie zużycie oleju nie jest jeszcze bardzo niepokojące, po drugie może wynikać z tego że pokonałes jakąś trasę ostro gazując a o tym nic nie piszesz. Nie piszesz też nic o przebiegu samochodu. Raczej jeszcze nie pora na jakieś naprawy tylko na obserwację

wymiana usczelniaczy

: śr lip 18, 2012 12:10
autor: marcin7x5
A nie spływa ci czasem olej w to miejsce gdzie sprawdzasz z pod pokrywy zaworów? W tych silnikach lubi sie pocic własnie na uszczelce pokrywy zaworów.

wymiana usczelniaczy

: sob lis 17, 2012 17:52
autor: dominik88.22
Witam , do tej pory ubywało mi oleju ok 100 ml na 300 km czyli jednakreska.
Teraz zrobiłem na autostradzie 140 km prz prędkości ok 140 km/h i obortach rzędu 3,5 - 4 tysiące i po sprawdzeniu zeżarł mi 2 kreski czyli ok 200 ml na tylko 150 km !!!!! czy to normalne że przy takioch obrotach i prędkości będzie tyle pożerał??

wymiana usczelniaczy

: pn lis 19, 2012 10:54
autor: marcin7x5
Niestety każdy silnik będzie więcej spałal oleju przy wyższych prędkościach obrotowych niz przy w miarę spokojnej jeżdzie. Dodatkowo dochodzi jeszcze ubytek spowodowany tym co odparuje z oleju gdy ten jest porządnie rozgrzany/wygrzany.

wymiana usczelniaczy

: wt kwie 30, 2013 07:56
autor: dominik88.22
Panowie czy wymiana uszczelki pokrywy zaworów jest skomplikowana ?? czy dysponuje ktoś instrukcją lub mozę mi opisać jak to zrobić??
Czy jest to wynkonalne dla lajka żeby czegoś nie popsuć . mechanik powiedział ze normalne że się poci ale w tamtym miejscu aż za bardzo się poci , więc jeśli on nie chce może ja sam bym dał radę / ppzdrawiam

Tak wogóle to od ostatniego postu co miesiąc soprawdzałem poziom oleju i zapisywałem sobie i przez 5 miesięcy nie ubył mi nawet jeden przedziałek , natomiast teraz w ciągu 2 tygodni zniknął jeden , podejrzewam że zimą mogło zbierać się wody gdy jeździłem na krótkich odcinkach itp a teraz gdy ciepło to odparowało wszystko z oleju.

wymiana usczelniaczy

: wt kwie 30, 2013 09:17
autor: marcin7x5
dominik88.22 pisze:Panowie czy wymiana uszczelki pokrywy zaworów jest skomplikowana
Akurat w twoim przypadku nie jest to skomplikowane bo nie musisz rozpinac rozrządu.

Re: wymiana usczelniaczy

: wt kwie 30, 2013 12:01
autor: dominik88.22
Aha czyli co odkręcic należy tylko osłone i pokrywe?? najlepiej gdybym jakieś fotki otrzymał :)

wymiana usczelniaczy

: wt kwie 30, 2013 12:50
autor: marcin7x5
Poszukaj a znajdziesz info dokładne na forum.

wymiana usczelniaczy

: pn paź 21, 2013 09:18
autor: dominik88.22
Auto w ostatnio zjadło mi na 3 tysiące km ok 1 Litra oleju , to dużo prawda?? nie mam problemów z jego mocą , w płynie nie ma oleju , filtr czysty więc jedyne co to pewnie olej dostaje się do komory spalania i dlatego znika ?? pzodrawiam proszę o sugestie