Strona 1 z 1

AJM drgania dwumasa/pompowtryski

: czw cze 21, 2012 15:41
autor: deletek
Witam wszystkich,
Z dnia na dzień (rano jak robiłem trasę Gliwice-Kraów było wszystko ok, spowrotem już nie) w mojej MK4 AJM rocznik 99 pojawiły się bardzo duże drgania odczuwalne w środku - zarówno na jałowym biegu na postoju jak i podczas jazdy (niezależnie od obrotów, jest spokojniej na 6tce przy >140km/h). Jak wyjdę z auta to słychać od czasu do czasu takie dziwne stuki, natomiast jak wyłącze silnik syczenie (nie przypominam sobie, żeby coś takiego było wcześniej).

Żadnego problemu z mocą, myślałem że to poduszka silnika - mój mechanik się z tym zgadzał i wymienił ją. Okazało się jednak, że to nie pomogło, a wiedza mojego mechanika już się skończyła.Czytałem wiele postów apropo dwumasy ale tyle samo apropo pompowtrysków - nie chcę niepotrzebnie inwestować ani w jedno ani w drugie.

Wiem, że postów na ten temat była już masa, ale nigdzie nie widziałem informacji, żeby działo się to z dnia na dzień.

Proszę o pomoc. Jako, że temat jest dość skomplikowany może któryś z forumowiczów z okolic Gliwic(mieszkam)/Krakowa(pracuję) mógłby przyjrzeć się temu przyjrzeć? Oczywiście nic za darmo.

Dziękuję i pozdrawiam!

EDIT: Zauważyłem właśnie, że jak nacisnę sprzęgło ten stuk trochę ustaję, ale auto drga dalej tak samo. Być może rozsypuję się już sprzęgło - nie wiem czy to może mieć coś wspólnego czy może jest to zupełnie niezależny wydatek, który mnie czeka.

AJM drgania dwumasa/pompowtryski

: czw cze 21, 2012 21:24
autor: przemek_zbr
obstawiałbym dwumas, miałem podobny objaw (nadal mam) :bigok: wyjechałem w trasę nad morze 600km (od kupna auta zrobiłem z 5000km i nic)
w trakcie zwiedzania a zwłaszcza na zimnym silniku było czuć takie stuki (po wciśnięciu parę razy sprzęgła przestawało) a jak już się rozgrzał to nie było problemu. Nawet po odpaleniu samochodu jeśli czujesz dosyć mocne pulsowanie na pedale sprzęgła to wiec, że z twoim dwumasem coś się dzieje( wypowiedź ks. Natanka :satan: ). Ja bym się tym bardzo nie przejmował i jeździł póki sprzęgło nie zacznie się ślizgać.

AJM drgania dwumasa/pompowtryski

: czw cze 21, 2012 21:26
autor: XV2
Koło dwumasowe

Re: AJM drgania dwumasa/pompowtryski

: pt cze 22, 2012 09:43
autor: deletek
przemek_zbr pisze: Ja bym się tym bardzo nie przejmował i jeździł póki sprzęgło nie zacznie się ślizgać.
Dzięki za odpowiedź!

U mnie niestety te objawy nie ustają nawet po rozgrzaniu silnika i nie jest to wcale lekkie (ogólnie cała buda się trzęsie, że aż plomby wypadają) i niestety muszę to zrobić w miarę szybko jako, że tygodniowe robię ~ 1000km.

Szykuję zatem portfel na dwumasę. Dzięki!

AJM drgania dwumasa/pompowtryski

: pt cze 22, 2012 12:22
autor: jameess
Zrób to jak najszybciej bo wał może paść, a to już jest duży problem.

pozdrawiam
Jameess

AJM drgania dwumasa/pompowtryski

: pt cze 22, 2012 12:42
autor: przemek_zbr
no to faktycznie tłucze nieźle, u mnie mam początkowe objawy

Re: AJM drgania dwumasa/pompowtryski

: pt cze 22, 2012 15:54
autor: XV2
jameess pisze:Zrób to jak najszybciej bo wał może paść, a to już jest duży problem.

pozdrawiam
Jameess
Wał nie padnie.