Strona 1 z 1

Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?

: wt maja 22, 2012 10:32
autor: Gawior
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem ze sprzęgłem.
Odkąd mam to auto sprzęgło dosyć wysoko bierze.
Jakieś 1.5 roku temu przy ostrym ruszeniu w 3 os zerwałem sprzęgło. Zaśmierdziało trochę, ale większych skutków nie było.

Przy ostrej jeździe i zmienia np. z 2 na 3 przy 5000rpm i deptaniu dalej. po wrzuceniu 3 biegu obroty schodzą niżej, spadają ( jak to po zmienię biegu ), ale tak schodzą przeciągając w dół powoli, tak jak by coś wysprzęglalo, sprzęgło ciągnęło, albo się kończyło. Jak obroty zejdą tak jak powinny być auto dalej idzie do przodu bez ślizgania się sprzęgła czy czegoś podobnego.
Przy przyspieszaniu itp. nie ma efektów końca sprzęgła. Na 1 biegu nie ma problemu z zerwaniem przyczepności itp.
Przy wdepnięciu gwałtownie gazu auto idzie do przodu i obroty idą razem z przyspieszeniem auta.

Zastanawiają mnie te objawy, czy to może sprzęgło się już kończy, czy może coś z regulatorem linki ( oryginał z fabryki ), że trzyma sprzęgło.

Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?

: wt maja 22, 2012 13:04
autor: grandi
Zaciągnij mocno ręczn i wrzuc 3 i rusz jeśli auto nie zgasnie a obroty polecą w górę sprzeglo do wymiany

Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?

: wt maja 22, 2012 14:51
autor: jhosef
Naciśnij dźwignię sprzęgła przeciwnie do wysprzęglania. Jeśli się da to ok, jeśli to to regulator stoi.
grandi pisze:Zaciągnij mocno ręczn i wrzuc 3 i rusz jeśli auto nie zgasnie a obroty polecą w górę sprzeglo do wymiany
Marny sposób sprawdzania. Sprzęgło musi być już absolutnie skończone aby się sprawdził. Jeśli wślizguje się przy większym obciążeniu to nic nie wskaże.

Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?

: wt maja 22, 2012 15:07
autor: Gawior
Na ręcznym na 1 zwie przyczepność.
Na 2 biegu na ręcznym szarpałem autem, żeby sprawdzić i nic, prędzej zgaśnie.

Chwilowo siedzę w pracy, ale muszę jechać 20km i czekać tam z 1.5h więc sprawdzę z tą dźwignią.
Chodzi o dźwignie przy skrzyni, za która ciągnie linka ? Bo jeżeli chodzi o wyprzęgnik hydrauliczny to brak.

Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?

: wt maja 22, 2012 15:15
autor: jhosef
Gawior pisze:Chodzi o dźwignie przy skrzyni, za która ciągnie linka ?
Tak. Ona powinna ustępować pod naporem przeciwnym do normalnego wysprzęglania przy lince z samoregulatorem.

Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?

: wt maja 22, 2012 21:21
autor: Gawior
Powiem szczerze, że zapomniałem to sprawdzić. Właśnie wróciłem z urodzin teściowej i nie mam ochoty, ani siły teraz tego sprawdzać.
Jutro to sprawdzę w pracy.

A może być tak, że ten wyprzęgnik nie pójdzie dalej w dół niż jest teraz na luźnym pedale sprzęgła ( mam nadzieje, że ktoś zrozumie o co mi chodzi :) ).

Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?

: śr maja 23, 2012 08:37
autor: Gawior
Dzisiaj sprawdziłem i wysprzęglik da się wcisnąć w dół i samoregulacją linki działa poprawnie.
Czyli jednak coś ze sprzęgłem.

Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?

: śr maja 23, 2012 08:45
autor: jhosef
To niestety do wyciągnięcia skrzynia i wymiana sprzęgła. Przy okazji, ze względu na wiek bolidu wymianę uszczelniacza wału.

Sprzęgło - jego koniec, a może linka ?

: śr maja 23, 2012 11:27
autor: Gawior
Akurat to jest ten uszczelniacz którego nie wymieniłem w silniku, bo nie było okazji. Tak to wszystkie uszczelniacze itp. wymienione.
Uszczelniacz wymienię, ale puki co jest OK. Przy wymianie oleju używam Motul Engine Clean i nic nie cieknie itp.
Z tym sprzęgłem jeszcze poczekam, bo gotówki nie za dużo. Za jakieś 3 tygodnie mam do wymiany olej i dobrze było by wymienić uszczelniacz i zalać nowego oleju od razu, ale przy dalszym rozwoju sytuacji chyba olej zmienię, a sprzęgło poczeka, aż zwróci się inwestycja gotówki.