Witam, szukałem innych tematów, ale żaden z nich nie oddawał w 100% mojego problemu, dlatego zakładam osobny wątek... Mowa jest o Golfie III z AFN-em pod maską:
Samochód kupiłem z lekko skrzywionymi półośkami, które zniszczyły skrzynię biegów (oznaczenie CYP) - jednak samochód chodził cicho jak na diesla, nie było żadnych problemów...
Kupiłem inną skrzynię (również CYP), samochód oddałem na warsztat... Golf stał tam kilka dni, a ja w tym czasie jeździłem benzynową Hondą... Po odebraniu samochodu z warsztatu, słyszałem, że Golf chodzi jakby głośniej, ale zlekceważyłem to, bo pomyślałem, że to przyzwyczajenie po benzynowym aucie... Później zauważyłem, że pod samochodem zostają plamy, okazało się, że uszczelniacz puszczał, a w skrzyni zostało pół litra oleju (i tak trochę pojeździła)... Warsztat dostał po głowie, a olej uzupełniono...
Jednak po jakimś czasie, szuranie z okolic skrzyni biegów zaczęło się nasilać, szczególnie na 3. biegu i podczas hamowania silnikiem... Jako, że Golf jest po modyfikacjach, podejrzenie padło na dwumas... Dwumas został wymieniony na lite koło i założone zostało nowe sprzęgło... Jednak to nie rozwiązało problemu, szuranie słychać dalej... Podczas wymiany sprzęgła, skrzynia zostało jako tako sprawdzona i wiem tyle, że łożyska na dyfrze zaczynają wyć, a synchronizator 5. biegu już chce umierać - czyli generalnie skrzynia zmęczona...
W chwili obecnej, szuranie słychać w zasadzie cały czas - podczas jazdy na każdym biegu w okolicach 2k obrotów i w szczególności podczas hamowania silnikiem... Wszystko wskazywałoby na skrzynię, ale jest jedno "ale" Słychać to również na postoju (ale tylko w samochodzie, bardzo cicho przy obrotach biegu jałowego), bez znaczenia, czy sprzęgło jest wciśnięte, czy jest wbity luz... A po przygazowaniu do 2k obrotów, wyraźnie huczy... I tu moje pytanie - czy jakiekolwiek łożysko, wał, wałek, pracuje zawsze w skrzyni biegów? Nawet na postoju? I reaguje na obroty silnika? Bo nie wiem, czy wymieniać skrzynię, czy problemu szukać gdzie indziej...
Dźwięk jest wręcz podręcznikowy - pracujące na sucho łożysko, metal trze o metal - i nie są to poduszki, czy coś, bo przy niskich temperaturach słychać to mniej (w zasadzie po odpaleniu samochodu ledwo co), dopiero po lekkim zagrzaniu mechanizmów zaczyna się niemiła sytuacja...
Potrzebuję pomocy, bo mam okazję kupić pewną skrzynię, ale chciałbym wiedzieć, czy to jest rozwiązanie problemu... Bo już sam nie wiem, czy po wciśnięciu sprzęgła skrzynia rzeczywiście stoi i nic w niej nie pracuje, czy jednak coś ciągle się tam kręci... Z góry dziękuję
Szuranie/hałasowanie z okolicy skrzyni biegów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Szuranie/hałasowanie z okolicy skrzyni biegów
Podejrzewam ,że jazda ze zbyt niskim stanem oleju 0.5l mogła coś trwale uszkodzić w skrzyni ... nie wiem ile tak śmigałeś ... ale warto byłoby się przyjrzeć temu z bliska
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- Peres
- Grupa opolska
- Posty: 516
- Rejestracja: czw mar 04, 2010 01:11
- Lokalizacja: Kup teraz! xP
- Kontakt:
Szuranie/hałasowanie z okolicy skrzyni biegów
Nie wiem, przez ile czasu był taki stan oleju... Ale prawdopodobnie przejeździła około 2-3kkm na sporym ubytku Uprzedzam pytanie: Nie, nie słyszałem, nie odczułem tego, naprawdę się nie zorientowałem, że coś jej dolega... Rozbierać, czy remontować skrzyni nie będę, jak coś, to idzie cała do wymiany (ale tym razem na ASD, ze względu na dłuższe przełożenie 5. biegu, co powinno być lepsze dla Golfa o mocy około 150KM)...Haki pisze:nie wiem ile tak śmigałeś
Po wymianie planuję zrobić sekcjęHaki pisze:ale warto byłoby się przyjrzeć temu z bliska
184KM/416Nm powered by G-lab ;)
- Peres
- Grupa opolska
- Posty: 516
- Rejestracja: czw mar 04, 2010 01:11
- Lokalizacja: Kup teraz! xP
- Kontakt:
Szuranie/hałasowanie z okolicy skrzyni biegów
Jako, że założyłem ten temat, zobowiązany jestem go zakończyć - jak się okazało, źródłem hałasów była skrzynia biegówHaki pisze:Podejrzewam ,że jazda ze zbyt niskim stanem oleju 0.5l mogła coś trwale uszkodzić w skrzyni
184KM/416Nm powered by G-lab ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości