Strona 1 z 2

Tarcza sprzęgła

: wt mar 06, 2012 00:02
autor: MatySE
witam
Panowie mam problem ze sprzęgłem zaczyna mi ślizgać podczas jazdy :) prawie jak automat haha. na regulacji już nie mam co regulować wiec trzeba wymienic.
Rozmawiałem z kolega i mówi ze ma oryginalne niemieckie sprzęgło do tego auta w dobrym stanie i za przysłowiowa flachę odda. I teraz tak po czym rozpoznać dobry sprzęgło? Jak grube okładziny maja byc i na co zwrócić uwagę? flacha to nie duzo wec mozna zaryzykowac ale nie chce sie orobic zeby potem 2 raz to robić.
Wiec prosze o rady czym sie kierowac przy obserwacji tej tarczy dodam ze jest to golf II 1.6 PN 91r
pozdrawiam i dzieki za odp

Tarcza sprzęgła

: wt mar 06, 2012 12:12
autor: Mavrick
Ja bym na Twoim miejscu bral nowe. Co z tego ze dasz za nie flache jak za robocizne zostawisz 250-300 a niech po dwoch miesciacach okaze sie ze ten "dobry" stan byl troche naciagany...i co wtedy? 200 nowe i znow kilka stowek za robocizne. A jezeli koniecznie chcesz brac to sprzeglo to podjedz z nim do jakiegos fachmana co sie na tym zna niech je obejrzy i wypowie sie czy warto je pakowac do auta.

Tarcza sprzęgła

: wt mar 06, 2012 12:37
autor: jhosef
Poniżej 300 zł kupisz nowe, kompletne sprzęgło LUK na alledrogo lub jeszcze taniej
Np:
http://moto.allegro.pl/sprzeglo-luk-sea ... 97321.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grubość tarczy to nie wszystko. Nie masz pewności czy tarcza nie była zaolejona, w jakich warunkach była przechowywana itp. Szkoda zachodu na ilosć pracy aby ją wymienić. Do tego i tak powinienesz kupić łożysko za około 60 zł.
Zdecydowanie wolałbym np tego Statima niż jakąś używkę:
http://moto.allegro.pl/sprzeglo-seat-vw ... 03506.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sam do poprzedniego auta kupiłem STATIM. Dużo nie zrobiłem bo około 20 tysięcy ale przez ten czas złego słowa nie mogłem powiedzieć. Łożysko w środku było INA. Auto zostało sprzedane ale wiem, że aktualny własciciel nie ma ze sprzęgłem problemów.

Tarcza sprzęgła

: wt mar 06, 2012 13:28
autor: MatySE
Ok dzięki za rady i pewnie tak zrobię. Kupie npwe strzegło. Kosztow robocizny nie licze bo myślę sam wymienić jedna sobota i po problemie.

Tarcza sprzęgła

: wt mar 06, 2012 19:03
autor: carljohnson
ja kupowałem kompletne sprzęgło to dałem 190 zł
no to jak robisz sam to bierz to niemieckie, troche ci pojeździ a jak sie sypnie, to dopiero kupisz sobie nowe, bez wydawania na robocizne:P

Tarcza sprzęgła

: śr mar 07, 2012 12:30
autor: Mavrick
MatySE pisze:Kosztow robocizny nie licze bo myślę sam wymienić jedna sobota i po problemie.
Nie mow hop bo nie jest to taka prosta sprawa;).

Tarcza sprzęgła

: śr mar 07, 2012 23:36
autor: J.B.S.
Mam docisk nowy sachs oddam za śmieszne pieniądze. Jak coś pisz PW.

Tarcza sprzęgła

: czw mar 08, 2012 00:03
autor: MatySE
Mavrick, ee w golfie jest proste sprzęgło, jak wymieniałem w bmw e36 coupe 2.5 to tam jest po**bane sprzęgło, w goferku myślę ze nie będzie aż tak zle :)

Tarcza sprzęgła

: czw mar 08, 2012 10:36
autor: Mavrick
MatySE pisze:Mavrick, ee w golfie jest proste sprzęgło, jak wymieniałem w bmw e36 coupe 2.5 to tam jest po**bane sprzęgło, w goferku myślę ze nie będzie aż tak zle :)
Nie twierdze ze jest to niemozliwe w warunkach domowych ale patrzac na opis w "sam naprawiam" jest troche zabawy...lacznie z unoszeniem silnika...:/

Tarcza sprzęgła

: czw mar 08, 2012 10:49
autor: jhosef
Da się zrobić. Tylko dobrze mieć kogoś do pomocy przy wyjmowaniu i wkładaniu skrzyni. Przesadnie lekka to ona nie jest. Znacznie łatwiej jest przy podnośniku i specjalnym wsporniku do skrzyń.

Masakra to jest dopiero przy wyciąganiu automatu. Bo nie dość, że skrzynia masakrycznie ciężka to jeszcze trzeba ja odpowiednio wyciągać, ze sprzęgłem. A miejsca między skrzynią a podłużnica jest z 1,5 cm.

Tarcza sprzęgła

: czw mar 08, 2012 14:25
autor: 35i
Najgorsze jest tylko wydostanie skrzyni i przy skrecaniu trafienie wałkiem i ustawienie tarczy. Kupuj nowe sprzegło.Za chwile może rozlecieć Ci się łożysko lub docisk i znowu ta sama żmłudna robota. Nowe będzie na lata. Oczywiście zależało bedzie od stylu Twojej jazdy.

Tarcza sprzęgła

: czw mar 08, 2012 14:37
autor: MatySE
A znacie jakies ciekawe metody na ustawienie tarczy względem walka? Zawsze ustawialem tak na oko i duzo problemow bylo.

Tarcza sprzęgła

: czw mar 08, 2012 14:47
autor: jhosef
W zestawie może być kołek ustalający. Jak nie będzie to skorzystaj z jakiegoś kołka przyciętego pod średnicę wałka skrzyni. Przed dokręceniem docisku wypośrodkować na kołku i dopiero dokręcać. Zanim dociągniesz sprawdzaj czy nie przestawiło się. Oczywiście wyciągnąć kołek przez zakładaniem skrzyni:)

Ja mam w domu wałki ze skrzyń do przypasowania.

Tarcza sprzęgła

: czw mar 08, 2012 15:19
autor: 35i
Najlepszym rozwiązaniem jest tak jak ma kolega wyżej. też korzystam zawsze z tej metody. Najskuteczniejsza.