[SOLVED] Problem ze zmianą biegów przy wysokich obrotach
: pn mar 05, 2012 13:19
Witam. Już od dłuższego czasu mam problem ze swoim golfem (MKIV 1.9TDI 90KM ALH 5 biegów). Przy rozpędzaniu się, gdy przeciągnę trochę obroty (np. 4tys rpm) mam problem z wbiciem następnego biegu (czuć wyraźny opór przy wbijaniu). Nie ważne czy to z 1 na 2, 2 na 3, itp... Przy wbijaniu 3 na 4 czasem nawet skrzynia zgrzytnie. Podobnie jest z redukcją biegów. Jak stoję i zmieniam biegi na sucho (nie ważne czy z włączonym czy zgaszonym silnikiem), to żadnych problemów nie ma. Zauważyłem nawet, że jak stoję i wcisnę i trzymam sprzęgło, jednocześnie dodam gazu tak na 3tys rpm (lub wyżej) i próbuję wbić bieg, to gałka stawia opór. Gdy ją trzymam tak jakby próbując wbić bieg i puszczę gaz, to gdy obroty spadną do ok. 2tys rpm to bieg wskakuje.
Dodam, że mam już "zmęczoną dwumasę", którą na dniach chcę wymienić wraz ze sprzęgłem, dociskiem, itp. Przy okazji jak skrzynia będzie zdjęta, to powiem mechanikowi, żeby zobaczył, o co chodzi z tymi biegami. I tutaj pojawia się pytanie: w czym szukać przyczyny? Czy to wina DM/sprzęgła? Nie wiem, ile ma nalatane na tym sprzęgle. Gdzieś na forum passata wyczytałem, że komuś uszczelniacz wału korbowego padł, olej ze skrzyni uciekł i wymiana pomogła. Pytam, bo chciałbym mniej więcej oszacować koszta dodatkowe przy wymianie DM. Z góry dzięki za pomoc.
Dodam, że mam już "zmęczoną dwumasę", którą na dniach chcę wymienić wraz ze sprzęgłem, dociskiem, itp. Przy okazji jak skrzynia będzie zdjęta, to powiem mechanikowi, żeby zobaczył, o co chodzi z tymi biegami. I tutaj pojawia się pytanie: w czym szukać przyczyny? Czy to wina DM/sprzęgła? Nie wiem, ile ma nalatane na tym sprzęgle. Gdzieś na forum passata wyczytałem, że komuś uszczelniacz wału korbowego padł, olej ze skrzyni uciekł i wymiana pomogła. Pytam, bo chciałbym mniej więcej oszacować koszta dodatkowe przy wymianie DM. Z góry dzięki za pomoc.