Strona 1 z 1

Wyciek ze skrzyni - uszczelniacz od strony dluzszej polosi

: śr lut 01, 2012 10:51
autor: bradley
Czy wymiana tego uszczelniacza wymaga demontazu skrzyni? Czy wystarczy wyjac poloske z przegubem.


Obrazek Obrazek



I pytanie bonusowe: gdzie jest ten wlew oleju do skrzyni bom slepy.

Obrazek
Obrazek

Wyciek ze skrzyni - uszczelniacz od strony dluzszej polosi

: śr lut 01, 2012 11:14
autor: jhosef
bradley, wymieniaj od razu oba. To się różnie wypinało, nie wiem jak dokładnie w Twojej skrzyni. Musisz odkręcić półoś. We flanszy powinno być zabezpieczenie, wóczas wyciąga się samą flanszę i można wymieniać simering.

Później zobacze w ETKA jak to dokładnie wygląda dla Twojej skrzyni.
Korek wlewowy jest na klucz imbus 17, trudno go ominąć.

Wyciek ze skrzyni - uszczelniacz od strony dluzszej polosi

: śr lut 01, 2012 11:16
autor: arek żet
wyjać uszczelniacz to nie mosisz skrzyni wydzierać.Tylko odkrecic 6imbusów od przgubu wew oraż to dużą nakretke piasty koła,wtedy półoś ma ci wyjść dołem pod autem bez rozpinania sworznia.I teraz masz dwie opcje na mocowanie flanszy normalne czyli bezproblemowe na srubke imbusowa w srodku po zdjeciu przegubu badz na pierścien typu seger bez oczek to troche gorzej sie sciaga i zaklada.A oleju ci tam kapnie nie duzo.A wlaw powinien byc gdzie s tutaj
Obrazek

Wyciek ze skrzyni - uszczelniacz od strony dluzszej polosi

: śr lut 01, 2012 22:05
autor: MlodyR1
dokładnie jak kolega wyżej napisał tylko ze mogą byc kielich na dwa rodzaje montowane albo na srube albo na wcisk czyli wtedy młotek zwrotny i napieramy do skrzyni przychodzi olej 75w90 około 2l ja zawsze leje 2.5 poniewaz miałem już kilka sytuacji ze padał 5 bieg bo nie był smarowany dobrze

Wyciek ze skrzyni - uszczelniacz od strony dluzszej polosi

: śr lut 01, 2012 22:23
autor: bradley
Ok. Bede dzialal, w krotce.
A wlew oleju jesli jest na duzego imbusa to mam z przodu skrzynki (patrzac na przod samochodu) mniej wiecej w polowie wysokosci obudowy skrzynki.

Re: Wyciek ze skrzyni - uszczelniacz od strony dluzszej polo

: śr lut 01, 2012 22:27
autor: MlodyR1
bradley pisze:Ok. Bede dzialal, w krotce.
A wlew oleju jesli jest na duzego imbusa to mam z przodu skrzynki (patrzac na przod samochodu) mniej wiecej w polowie wysokosci obudowy skrzynki.
dokładnie to jest to

Wyciek ze skrzyni - uszczelniacz od strony dluzszej polosi

: czw lut 02, 2012 11:42
autor: arek żet
klucz do oleju wyglada jak łebek śruby 10(na klucz 17)a nie wiem jaki to jest nr imbusa musisz se srube przylozyc jako przymiar pozdro

Re: Wyciek ze skrzyni - uszczelniacz od strony Kierowcy Lewa

: sob lut 04, 2012 21:26
autor: SEb1
Witam. Jestem świeżo co po naprawie skrzyni biegów w Renault Master 2006r 2,5dci 150km wymieniłem synchronizator 1i 2 5 bigu atak i pare łożysk .Przy montażu nie wymieniłem na nowe nestety simeringów półosi . Dzis mechanik stwierdził ze z lewa półos od kierowcy ma za duzy luz i jest wyciek oleju przy skrzyni biegów mechanik uważa ze cos zostało zle złożone bądz nie wymienione np satelitki w skrzyni stąd ten luz i wyciek na półosi radzi zrzucic skrzynie i ja rozberać . A wy co radzicie ? skąd może byc ten luz za duzy i wyciek z simeringu tylko ? aha na zdjeciach patrz wyżej półosi przychodzą platikowe objemiki ja miałem taką ale byla pęknieta wiec mechanik jej nie założyczyto ma jakiś wpływ ?

Wyciek ze skrzyni - uszczelniacz od strony dluzszej polosi

: pt sty 03, 2014 16:53
autor: skomi
Nie chcę zakładać nowego tematu więc przypnę się tutaj :)

Również mam problem z wyciekiem od strony dłuższej półosi.
Z tą różnica, że wyciek pojawił się pomiędzy obudową skrzyni, a tą zieloną tuleją (nr.6 na rysunku) w którą wchodzi uszczelniacz.
W etce niestety nie znalazłem żadnych nr tego elementu.
Miał ktoś podobny problem?
Bez tytułu.jpg

Wyciek ze skrzyni - uszczelniacz od strony dluzszej polosi

: pt sty 03, 2014 21:39
autor: areczek0000000
Wywal stary i załóż nowy simering będzie ok.Po prostu olej wycieka międzi flaszą a simeringiem i tam sobie zacieka.

Wyciek ze skrzyni - uszczelniacz od strony dluzszej polosi

: pt sty 03, 2014 22:02
autor: skomi
Uszczelniacz jest nowy i nie ma na nim żadnych śladów przecieku. Skrzynia była szkiełkowana więc idealnie widać skąd cieknie.