Strona 1 z 2

Regulacja skrzyni biegów

: śr gru 07, 2011 23:52
autor: Dystans6
Mialem juz od dluzszego czasu problem ze skrzynia biegow ciezko wchodzila jedynka ale osattnio postanowilem podejsc do tematu golf II 1.8 RP skrzynia ATH . Wymienilem wszystkie tulejki laczniki ciegna i inne *#cenzura#* lewarek juz nie lata na boki biegi sa precyzyjne oprocz tej jedynki choc jest znacznie lepiej ma ktos jakis sposob jak wyregulowac ustawic moze to tego wina chyba ze juz skrzynia daje dupy... jak powinno sie regulowac biegi w mk2 i czy jest taka moznliwosć prosze o podpowiedz .

Regulacja skrzyni biegów

: śr gru 07, 2011 23:56
autor: Paweł Marek
na obejmie łączącej wałek zmiany biegów z resztą mechanizmu przy skrzyni, luzuje się ją i można ciut pokręcić w prawo i lewo, innej regulacji w mechaniźmie niema, w mk3 jest jeszcze mimośród plastykowy na lewarku którym można to samo w mniejszym zakresie regulować (czyli wychylenie lewarka prawo-lewo) w mk2 chyba niema tego nie pamiętam dokładnie

Re: Regulacja skrzyni biegów

: czw gru 08, 2011 00:24
autor: Dystans6
Paweł Marek pisze:na obejmie łączącej wałek zmiany biegów z resztą mechanizmu przy skrzyni, luzuje się ją i można ciut pokręcić w prawo i lewo, innej regulacji w mechaniźmie niema, w mk3 jest jeszcze mimośród plastykowy na lewarku którym można to samo w mniejszym zakresie regulować (czyli wychylenie lewarka prawo-lewo) w mk2 chyba niema tego nie pamiętam dokładnie
To wlasnie wiem ze tam jest regulacja na tym walku ale czy jest jakas metoda ustawiania tego czy po prostu na czuja lewo prawo ? bo wszystkie biegi mi wchodz apieknie teraz lewarek jest sztywno nic sie nie rusza tylko ta jedynka ciezko wchodzi musze ja wbijac z sila taka nie raz wejdzie luzniej nie raz ciasno ? a czy tam na tym drazku jest regulacja tylko lewo prawo czy wychylenie przod tyl tez ma jakies znaczenie ?

Regulacja skrzyni biegów

: czw gru 08, 2011 11:47
autor: Witek.J
Istnieje taki przyrząd/szablon do ustawiania pozycji lewarka, bez niego też da się to ustawić. Reguluje się właśnie popuszczając tą obejmę i przestawiając obie łączone części względem siebie. Musisz trochę poeksperymentować i znajdziesz właściwe ustawienie jeżeli przyczyną jest złe ustawienie lewarka. Przyczyna może także leżeć w skrzyni wtedy nic ci to nie da. Najlepiej będzie jak sprawdzisz czy biegi "wchodzą" lekko włączając je ręka bezpośrednio za wybierak skrzyni. Jak będą się włączały bez oporów to przyczyną jest złe ustawienie lewarka.

Re: Regulacja skrzyni biegów

: czw gru 08, 2011 15:20
autor: Dystans6
Witek.J pisze:Istnieje taki przyrząd/szablon do ustawiania pozycji lewarka, bez niego też da się to ustawić. Reguluje się właśnie popuszczając tą obejmę i przestawiając obie łączone części względem siebie. Musisz trochę poeksperymentować i znajdziesz właściwe ustawienie jeżeli przyczyną jest złe ustawienie lewarka. Przyczyna może także leżeć w skrzyni wtedy nic ci to nie da. Najlepiej będzie jak sprawdzisz czy biegi "wchodzą" lekko włączając je ręka bezpośrednio za wybierak skrzyni. Jak będą się włączały bez oporów to przyczyną jest złe ustawienie lewarka.
Spoko dzieki reka sprawdzalem wchodza gladko wiec musi byc przyczyna zlej regulacji albo tego jablba przy lewarku jeszcze bo tylko to zostalo to ale dzieki .

Regulacja skrzyni biegów

: czw gru 08, 2011 16:23
autor: stary
tą obejme przekrec tak zeby lewarek na luzie byl blizej lewej strony i sprawdz, a jak dasz nawet duzo mocniej to tez sie uda to sprawdzic ale wtedy wrzucajac wsteczny wskoczy jedynka a na jedynce bedzie trojka. najwazniejsze jest to zeby nie zapomniec o 5tym biegu bo jedynke ustawisz a sie okaze ze zaś piatka zle wskakuje albo lewarek juz uderza o plastik przy wrzucaniu

Regulacja skrzyni biegów

: czw gru 08, 2011 18:46
autor: Johnatan
rozkręcasz ten wałek żeby był luźny. wrzucasz ręką na skrzyni wsteczny. kumpel twój gałką wrzuca wsteczny, skręcasz razem wałek. Patrzysz czy dobrze wchodzą biegi. Jak nie rozkręcasz powtarzasz metode lecz wprowadzasz korekte przed skręceniem wałka. Każesz koledze pchnąć gałke o pare mm w lewo w prawo w przód. i bedzie dobrze.

Regulacja skrzyni biegów

: czw gru 08, 2011 19:09
autor: yogi44
Też miałem problem z ciężkim wrzucaniem jedynki w moim mk2. Wymiana tulejek wiele nie pomogła. Problem został rozwiązany regulacją na obejmie łączącej wałek z resztą mechanizmu zmiany biegów.. Ustawianie to metoda prób i błędów. Krótko mówiąc okazało się ze jedynka pięknie mi wchodzi,bez żadnych oporów gdy drążek zmiany biegów (ten w kabinie) ustawiony w pozycji LUZ ,nie jest idealnie w pionie tylko minimalnie jest pochylony w prawo. Ten niewielki odchył w prawo rozwiązał sprawe jedynki, a inne biegi też wchodzą bez jakichkolwiek oporów . :okej:

Regulacja skrzyni biegów

: czw gru 08, 2011 19:12
autor: Johnatan
yogi44 pisze:stawiony w pozycji LUZ ,nie jest idealnie w pionie tylko minimalnie jest pochylony w prawo.
Mam tak samutko i jest cudnie. Jak miałem skrzynie 4 biegową to też miałem drążek po prawej miedzy 3 a 4 ale teoretycznie z 5tką tam jest środek :)

Re: Regulacja skrzyni biegów

: czw gru 08, 2011 22:38
autor: Dystans6
Dzieki wszystkim za podpowiedzi biegi ustawione wchodza jak w maslo jak nowa skrzynia fabryka zeby nie ta zgrzytajaca dwojak i synchronizator bylo by cycek ale na to juz nie mam wplywu piona dla kazdego pomocnego lewarek tez mam lekko w prawo i jest git ;)

Regulacja skrzyni biegów

: czw gru 08, 2011 23:23
autor: Witek.J
Tak w celach informacyjnych pokażę jak wygląda procedura regulacji według instrukcji producenta :hmm: Obrazek

Regulacja skrzyni biegów

: pt gru 09, 2011 01:40
autor: Johnatan
Niezły szablon! ale jakie to ma wymiary ?

Regulacja skrzyni biegów

: pt gru 09, 2011 01:57
autor: rysiektr
Johnatan, http://passiongolfgti.com/article.php?id_article=513" onclick="window.open(this.href);return false;

Regulacja skrzyni biegów

: pt gru 09, 2011 01:57
autor: grandi
Zainstaluj odwaźnik z mk III , bardzo dużo daje , biegi wchodzą pewnie i precyzyjnie