Skrzynia bigów, mechanizm różnicowy a może coś innego ???
: pt lis 11, 2011 19:21
Witam wszystkich !!
Mój samochód to Jetta 1991 silnik 1.8 8V, nr: RV (czyli przypłynoł z Kanady, USA) skrzynia maual 5 biegów, kod skrzyni to AUG typ 020. Mam dość męczacy problem a mienowicie kilka dni temu podczas cofania coś strasznie wlneło pod maską i samochód sie zatrzymał oczywiscie błyskawicznie wdusiłem sprzęgło i silnik nie zgasł. Wyglądało to tak jak bym najechał na coś dużego... no nie wiem oczywiście wyszedłem z auta i pod podwoziem nic nie było. Za drugim razem jak włączyłem wstaczny wszystko poszło gładko .... od tamtej pory zrobiłem może z 1000 km i nic !!! cisza skrzynia chodzi idealnie żadnych problemów nic. Ale co zauważyłem: jak podniosłem samochod na lewarku na luzie przy włączonym silnik koła same sie krecą w powietrzu !!! i nie zależnie czy jedno czy oba są w powietrzu, i teraz: jak chwycę reką to z ninimalną siłą bez problemów zatrzymuję ten ruch i wówczas koła stoją w miejscu i znowu delikatnie zakręcę i one zaczynają sie kręcić ponownie. Jak wciskam sprzęgło ruch ustaje i koła stoją w miejscu, puszczam sprzęgło zaczynaja sie kręcić. Sprawdziłem przy wyłączonym silniku na luzie oba koła w powietrzu: jak kręce reką oba koła kręca sie w tym samym kierunku !!! kręcą sie lekko bez oporu w obie strony, sprawdzilem tez luzy i są w normie to znaczy prawie ich nie ma. I teraz moje pytanie: na wszelki wypadek wymienię skrzynię ale potrzebuję czas zeby znaleść odpowiednią, ile go mam ??? czy z tym można jeżdzic ??? czy raczej nie bo ryzyko jest duże i w każedj chwili skrzynia czy cokolwiek to jest może stanąć ??? moze ktoś miał podobny problem i poradzi, podpowie co jest uszkodzone ??? sprzęgło chodzi idealnie wymienione 3 lata temu, łozysko oporowe te malutkie jest ciche. Kilka dni spędziłem przed kompem szukając czegos podobnego w opisach ale z marnym rezultatem. Co do kierunku kręcenia sie kół to (mam na myśli jak kreci sie ręka przy wyłączonym silniku) to zdania są podzielone to znaczy częśc ludzi z forum uważa ze tok ma być a częśc uważa żę powinny sie kręcić w przeciwym kierunku. Półoski, przegóby sprawdzone i sa ok.Peoszę o pomoc !!
Mój samochód to Jetta 1991 silnik 1.8 8V, nr: RV (czyli przypłynoł z Kanady, USA) skrzynia maual 5 biegów, kod skrzyni to AUG typ 020. Mam dość męczacy problem a mienowicie kilka dni temu podczas cofania coś strasznie wlneło pod maską i samochód sie zatrzymał oczywiscie błyskawicznie wdusiłem sprzęgło i silnik nie zgasł. Wyglądało to tak jak bym najechał na coś dużego... no nie wiem oczywiście wyszedłem z auta i pod podwoziem nic nie było. Za drugim razem jak włączyłem wstaczny wszystko poszło gładko .... od tamtej pory zrobiłem może z 1000 km i nic !!! cisza skrzynia chodzi idealnie żadnych problemów nic. Ale co zauważyłem: jak podniosłem samochod na lewarku na luzie przy włączonym silnik koła same sie krecą w powietrzu !!! i nie zależnie czy jedno czy oba są w powietrzu, i teraz: jak chwycę reką to z ninimalną siłą bez problemów zatrzymuję ten ruch i wówczas koła stoją w miejscu i znowu delikatnie zakręcę i one zaczynają sie kręcić ponownie. Jak wciskam sprzęgło ruch ustaje i koła stoją w miejscu, puszczam sprzęgło zaczynaja sie kręcić. Sprawdziłem przy wyłączonym silniku na luzie oba koła w powietrzu: jak kręce reką oba koła kręca sie w tym samym kierunku !!! kręcą sie lekko bez oporu w obie strony, sprawdzilem tez luzy i są w normie to znaczy prawie ich nie ma. I teraz moje pytanie: na wszelki wypadek wymienię skrzynię ale potrzebuję czas zeby znaleść odpowiednią, ile go mam ??? czy z tym można jeżdzic ??? czy raczej nie bo ryzyko jest duże i w każedj chwili skrzynia czy cokolwiek to jest może stanąć ??? moze ktoś miał podobny problem i poradzi, podpowie co jest uszkodzone ??? sprzęgło chodzi idealnie wymienione 3 lata temu, łozysko oporowe te malutkie jest ciche. Kilka dni spędziłem przed kompem szukając czegos podobnego w opisach ale z marnym rezultatem. Co do kierunku kręcenia sie kół to (mam na myśli jak kreci sie ręka przy wyłączonym silniku) to zdania są podzielone to znaczy częśc ludzi z forum uważa ze tok ma być a częśc uważa żę powinny sie kręcić w przeciwym kierunku. Półoski, przegóby sprawdzone i sa ok.Peoszę o pomoc !!