Strona 1 z 1

Blokujący się pedał sprzęgła.

: śr paź 26, 2011 18:17
autor: tommy-cichy
Witam, mam taki nietypowy problem, a mianowicie jak wciskam pedał sprzęgła to jakieś 2,5 cm przed końcem bardzo ciężko je docisnąc. Jak nie docisne tych 2,5 cm to ciężko biegi mi wchodzą, czuje taki opór, a przełanczając z drugiego na trzeci bieg nawet jak docisnę wchodzi tak ciężej. Sam pedał też wciska się ciężej niż u mojego ojca w silniku AWX. W wekend chcę rozebrać okolice pedałów i zobaczyć czemu się tak dzieje, ale może podrzucicie mi jakieś sugestie gdyż nie wiem jak jest zbudowana hydraulika od pedału sprzęgła.

Blokujący się pedał sprzęgła.

: śr paź 26, 2011 21:56
autor: pinstonvw
Pierwsze wrażenie to coś ze sprzęgłem. Jeśli nie wciśniesz pedału do końca to w pełni nie wysprzęglisz skrzyni od silnika i będą zgrzyty i biegi będą ciężko wchodziły. W hydraulice nie ma żadnej filozofii. Zaraz za pedałem sprzęgła masz pompkę hydrauliczną, potem przewodem idzie do wysprzęglika, a ten z kolei naciska na ramię w skrzyni biegów. Spróbuj na dobry początek odpowietrzyć układ i może będzie różnica. Jeśli nie to pomyślimy dalej.

Blokujący się pedał sprzęgła.

: czw paź 27, 2011 17:01
autor: tommy-cichy
Może mi ktoś podrzucić zdjęcie gdzie znajduje się ten cholerny odpowietrznik. Mam tak pod maską napchene że nie mogę go znaleźć.

Re: Blokujący się pedał sprzęgła.

: sob paź 29, 2011 11:54
autor: tommy-cichy
Panowie czy to ten odpowietrznik? Obrazek

Blokujący się pedał sprzęgła.

: sob paź 29, 2011 12:53
autor: pinstonvw
Na to wychodzi, że tak :D

Blokujący się pedał sprzęgła.

: sob paź 29, 2011 13:24
autor: tommy-cichy
Gdzieś czytałem że korek się odkręca, a ten u mnie to jest zwykły gumowy nakładany. Jest to na sto % ten? Bo jak kolega napompował mi pedał i trzymał w podłodze a ja ściągnołęm ten korek to letko mokre jest z płynu ale nic nie leci, myślałem że poleci powietrze bądź płyn a tu prawie nic.

Blokujący się pedał sprzęgła.

: sob paź 29, 2011 13:57
autor: pinstonvw
Ten kapturek tylko ściągasz bo to jest takie zabezpieczenie. Pod kapturkiem masz odpowietrznik, który po napompowaniu należy odkręcić w celu odpowietrzenia układu.