Strona 1 z 1
stuknięcie przy zmianie biegu, dodaniu/ujęciu gazu
: ndz maja 22, 2011 21:32
autor: driv3r515
Witam
Mam Golfa 4 TDI 110 KM. Podczas jazdy czasami słychać pojedynczy stuk. Dzieje się to przy zmianie biegu z 2 na 3, z 3 na 4 lub czasami przy dodaniu lub odjęciu gazu.
Przeczytałem ten temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=337084" onclick="window.open(this.href);return false;, patrzyłem poduszkę przy skrzyni, ale wydaje się ze jest ok. Stałem na kanale i na ręcznym delikatnie ruszałem z jedynki, niby ok.
Jak myślicie, co to może być?
stuknięcie przy zmianie biegu, dodaniu/ujęciu gazu
: ndz maja 22, 2011 23:19
autor: Haki
U mnie był luz na wahaczu ... też stukało .... auto na podnośnik ... sprawdzić wszystkie śruby i ewentualnie dociągnąć kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą ....
stuknięcie przy zmianie biegu, dodaniu/ujęciu gazu
: pn maja 23, 2011 20:25
autor: driv3r515
popatrzę, bo całkiem mozliwe ze to coś na zawieszeniu może być
stuknięcie przy zmianie biegu, dodaniu/ujęciu gazu
: wt maja 24, 2011 20:32
autor: vib0vit
Przegub wewnętrzny sprawdź sobie. Jak jest mocno wyrobiony to przy skręconych kołach na maksa przy dodawaniu bądź odpuszczaniu gazu na drugim biegu będzie walił, sprawdź na jakimś dużym placu żebyś mógł kilka kółek zrobić w jedną stronę, do wymiany będzie odpowiednio ten w którą stronę skręcasz. Nie będzie stukał normalnie tylko przy pierwszym momencie dodania gazu bądź odpuszczenia gazu.
stuknięcie przy zmianie biegu, dodaniu/ujęciu gazu
: wt maja 24, 2011 20:56
autor: slyyy
Sprawdź ponownie pod skrzynią biegów. Jest tam śruba wkręcona do niej (aluminium). Często pada w nim gwint i objawy występują jak piszesz. Jak możesz to ją po prosu wykręć. Reparaturka gwintu M10 powinna wystarczyć.
stuknięcie przy zmianie biegu, dodaniu/ujęciu gazu
: pt maja 27, 2011 18:42
autor: Detektor
slyyy pisze: Reparaturka gwintu M10 powinna wystarczyć.
co to znaczy "reparaturka gwintu powinna wystarczyć" ? proszę o wyjaśnienie bo mam problem o którym piszesz
a chciałbym sobie z nim jakoś poradzić.
stuknięcie przy zmianie biegu, dodaniu/ujęciu gazu
: pt maja 27, 2011 19:06
autor: vib0vit
Pewnie chodzi o ponowne nagwintowanie wyrobionego gwintu pod śrube 10
stuknięcie przy zmianie biegu, dodaniu/ujęciu gazu
: pt maja 27, 2011 19:46
autor: Detektor
Jeżeli gwint pod śrubę 10 jest wyrobiony to należało by teraz rozgwintować na rozmiar 11, w następny
weekend wiadę na kanał i przyjżę się z bliska problemowi, mimo wszystko niech kolega
slyyy
się wypowie bo używa słownictwa dla mnie nie zrozumiałego a chętnie bym się dowiedział co miał
konkretnie na myśli
stuknięcie przy zmianie biegu, dodaniu/ujęciu gazu
: pt maja 27, 2011 20:07
autor: vib0vit
Może jest tam śruba mniejsza niż 10 stąd właśnie ten rozmiar nastepnego nagwintowania . Zaglądnie tu i nam z pewnością wyjaśni
.
stuknięcie przy zmianie biegu, dodaniu/ujęciu gazu
: sob maja 28, 2011 08:39
autor: slyyy
Chodzi o wkręcenie specjalnej reparaturki gwintu w obudowę skrzyni biegów, proponuję:
http://allegro.pl/hazet-842-zestaw-do-r ... 47504.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest zaopatrzony w wiertło i gwintownik, więc rozmiar sobie można dobrać. Proszę nie zapomnieć o dodaniu kleju do gwintów przy wkręcaniu reparaturki!
stuknięcie przy zmianie biegu, dodaniu/ujęciu gazu
: sob maja 28, 2011 08:49
autor: Detektor
slyyy człowieku przecież jeszcze 200zł i kupił bym sobie drugą skrzynie, poproszę o jakąś inną
propozycje bo nie zamierzam wydawać 1tyś.zł żeby naprawić jeden gwint w aucie
stuknięcie przy zmianie biegu, dodaniu/ujęciu gazu
: sob maja 28, 2011 17:15
autor: slyyy
Można ewentualnie pożyczyć zestaw np. od pracodawcy:) jak w moim przypadku.
Popytaj w warsztatach. Taki zabieg nie powinien kosztować więcej jak 100zł
stuknięcie przy zmianie biegu, dodaniu/ujęciu gazu
: sob maja 28, 2011 21:00
autor: Detektor
slyyy pisze:Można ewentualnie pożyczyć zestaw np. od pracodawcy:) jak w moim przypadku
ja niestety takiej możliwości nie mam
slyyy pisze:Popytaj w warsztatach. Taki zabieg nie powinien kosztować więcej jak 100zł
ja niedawno bo około miesiąca temu odebrałem auto po swapie z warsztatu i barany zamiast zrobić mi to odrazu to oddali auto w takim stanie a przed swapem tego nie było a jeden z mechaników powiedział że już wcześniej ktoś przy tym robił
mimo wszystko wcześniej żadnych stuków nie było, więc powinni mi oddać auto w takim stanie jak było wcześniej
a nie że ja odbieram auto i już przy pierwszym odpaleniu słyszę jak wali, dlatego zrobię sobie to sam na własną rękę
bo oni chcieliby za to kase i proponowali żebym kupił obudowe skrzyni, chyba mają coś z głową nie wporządku
skoro wpadają na tak gienialne pomysły.