Strona 1 z 1

Problem ze sprzęgłem silnik 1V

: śr maja 18, 2011 23:45
autor: malyktos
Witam czasami przydarza mi się problem ze sprzęgłem mianowicie pomimo wciśnięcia pedału sprzęgła do podłogi chyba nie wysprzęgla się ono do końca ponieważ nie mogę włączyć pierwszego biegu, a wsteczny i dwójka wchodzą z potwornym zgrzytem i czasami auto od razu próbuje jechać, pozostałe biegi wchodzą wtedy z oporem ale po użyciu siły da się je wbić. Problem nie występuje zawsze ale tylko niekiedy. Ogólnie sprzęgło łapie dosyć wysoko ale w tym momencie gdy występuje rzekomy problem to sprzęgło łapie już około 1cm od podłogi (lecz wtedy auto nienaturalnie szarpie). Czasami jak już wcześniej opisałem auto chodzi bez problemu a czasami występuje rzeczony problem. Dodam że mam linkę z samoregulatorem i niekiedy łapę od sprzęgłą można dwoma palcami nacisnąć w dół a niekiedy gdy samoregulator się napnie to łapa od sprzęgła w dół ani drgnie. Nie wiem czy winy szukać w lince z samoregulatorem czy w czym innym.

Problem ze sprzęgłem silnik 1V

: pt maja 20, 2011 22:33
autor: stonefree
Na poczatek wymień tę linkę.

Problem ze sprzęgłem silnik 1V

: sob maja 21, 2011 19:48
autor: malyktos
Linka zmieniona i wyregulowana ale efekt nadal bez zmian. Czy powodem usterki może być zbyt niski poziom oleju w skrzyni biegów?

Problem ze sprzęgłem silnik 1V

: sob maja 21, 2011 22:15
autor: stonefree
malyktos pisze:Czy powodem usterki może być zbyt niski poziom oleju
O ile wysokość "brania" sprzęgła się zmienia, to skrzynia biegów nie ma nic do rzeczy.

Problem ze sprzęgłem silnik 1V

: sob maja 21, 2011 22:22
autor: malyktos
no ale z tego co mi wiadomo to sprzędło zanurzone jest częściowo w oleju ze skrzyni biegów.a co do wysokości łapania sprzęgła to nie miałem okazji tego sprawdzić po wymianie linki, ale jest chyba trochę bliżej podłogi łapie.

Problem ze sprzęgłem silnik 1V

: sob maja 21, 2011 22:47
autor: stonefree
malyktos pisze:sprzędło zanurzone jest częściowo w oleju ze skrzyni biegów
Bzdura. Jeżeli kupiłes linkę z nakrętką regulacyjną i regulowanym pancerzem, to próbuj wydłużać pancerz tak, żeby sprzęgło zaczynało ciągnąć jak najwyżej, a silnik gasł przy próbie ruszania z wysokich obrotów i przy wciśniętym hamulcu.

Problem ze sprzęgłem silnik 1V

: ndz maja 22, 2011 10:39
autor: malyktos
Czyli w golfie jest suche sprzęgło?

Problem ze sprzęgłem silnik 1V

: ndz maja 22, 2011 10:57
autor: stonefree
W każdym aucie z manualna skrzynią sprzęgło jest suche.

Problem ze sprzęgłem silnik 1V

: ndz maja 22, 2011 11:22
autor: Johnatan
jak by był w oleju ;d samochód by przenigdy w życiu nie ruszył z miejsca, w sprzęgle występuje zjawisko tarcia a nie ślizgania :D (no chyba że jest już zajechane):D

Jak masz tą wajche na skrzyni biegów, która chodz w góre i w dół, weź linke z regulacją i spraw tak żeby ta wajcha poszła w góre, ale nie za mocno bo fura nie bedzie puszczała sprzegła.

Problem ze sprzęgłem silnik 1V

: pn maja 23, 2011 18:49
autor: malyktos
A w motorowerach sprzęgło było mokre, dlatego również myślałem że tak było w przypadku niektórych samochodów.

Problem ze sprzęgłem silnik 1V

: czw maja 26, 2011 23:53
autor: men505
Miałem kiedyś taki nietypowy przypadek ze sprzęgłem w mk2. Przyczyną był talezyk który pcha popychacz wychodzący z walka głównego skrzyni. W tym talezyku na środku jest taki mosiężny jak by nit i on się przetarł i wpadł między tarcze a docisk i auta nie dało się wysprzęglic. Dopiero po wymianie tego talezyka i usunięciu resztek tego guzika z okolic tarczy zaczęło działać. Niestety musisz ściągnąć skrzynie żeby stwierdzić czy to na pewno to. Dodam że tak to robiłem to ściągałem skrzynie 2 razy. Raz żeby wymienić tależyk drugi żeby wyciągnąć te resztki z między tarczy a bodajże koła zamachowego.

Problem ze sprzęgłem silnik 1V

: sob maja 28, 2011 23:29
autor: malyktos
U mnie ten problem występuje sporadycznie więc pewnie przeciera się powoli słoneczko. Panowie mam takie pytanie czy dużo jest roboty przy wymianie gumowej osłony środkowego przegubu?