Strona 1 z 1

Czy to może być sprzęgło?

: ndz maja 01, 2011 10:55
autor: dominik88.22
Witam panowie mam golfa IV 1.6 AKL
I chciałem się zapytać czy jak kończy się sprzęgło to oprócz innych objawów ślizganie zawsze się pojawia??
O czy ślizganie to główny objawy??

Czy to może być sprzęgło?

: ndz maja 01, 2011 11:07
autor: italiano_83
dominik88.22 pisze:O czy ślizganie to główny objawy??
Nie, ślizganie świadczy o "upaleniu" sprzęgła- tarczy, równie dobrze docisk może paść, sprężyna talerzowa i będzie problem z wysprzęglaniem i zmniejszy się zakres działania sprzęgła, może się wykrzaczyć samo łożysko oporowe, zacznie szumieć.

Czy to może być sprzęgło?

: ndz maja 01, 2011 11:20
autor: dominik88.22
A główne i najczęstzsze objawy??

Czy to może być sprzęgło?

: ndz maja 01, 2011 12:14
autor: italiano_83
dominik88.22 pisze:A główne i najczęstzsze objawy??
:dol: :gora: :bajer:

http://www.google.pl/custom?domains=for ... cof=&hl=pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy to może być sprzęgło?

: ndz maja 08, 2011 12:09
autor: dominik88.22
Witam panowie mam pytanie bo cholera nie mogę wyczuć momentu w którym bierze mi sprzęgło, :/ (wstyd ) nie ślizga mi się ale chciałbym wiedzieć są jakieś inne sposoby??

Czy to może być sprzęgło?

: ndz maja 08, 2011 14:31
autor: italiano_83
dominik88.22 pisze:Witam panowie mam pytanie bo cholera nie mogę wyczuć momentu w którym bierze mi sprzęgło
Nie czujesz momentu kiedy sprzęgło zaczyna przenosić napęd- tzn nie wiesz na jakiej głębokości podczas wciskania sprzęgła...
Zaciągasz ręczny wrzucasz pierwszy bieg i bez dotykania gazu powoli puszczasz sprzęgło i na pewno poczujesz moment kiedy sprzęgło "spina" napęd.
Objawów zużytego sprzęgła jest wiele.. jak pada sprężyna talerzowa to sprzęgła zaczyna brać od samego spodu- brak skoku jałowego- zakres "pracy jest bardzo mały" ... przy padniętym łożysku wyciskowym jest podobnie zaczyna też szumieć/świszczeć itp. zaczynają się problemy z "wbiciem" biegu zgrzyty podczas włączania 1 i wstecznego, lewarek zaczyna działać opornie i trudno wyczuć "sprzęgło" z powodu niemal zerowego skoku jałowego, zaczyna działać w systemie 0-1. Można do tego dodać upalenie tarczy, wtedy sprzęgło zaczyna łapać uślizg, czyli dodajesz mocno gazu, obroty wzrastają gwałtownie, a samochód nie przyspiesza.

Re: Czy to może być sprzęgło?

: pn maja 09, 2011 01:29
autor: dominik88.22
no zrobiłem tak jak napisałes i wydaje mi sie ze łapie gdzies w połowie :)














)

Czy to może być sprzęgło?

: pn maja 09, 2011 14:51
autor: marcin7x5
I bardzo dobrze. tak powinno być. :bigok: