Czy to może być sprzęgło?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz sie 22, 2010 03:29
- Lokalizacja: Zgierz
Czy to może być sprzęgło?
Witam panowie mam golfa IV 1.6 AKL
I chciałem się zapytać czy jak kończy się sprzęgło to oprócz innych objawów ślizganie zawsze się pojawia??
O czy ślizganie to główny objawy??
I chciałem się zapytać czy jak kończy się sprzęgło to oprócz innych objawów ślizganie zawsze się pojawia??
O czy ślizganie to główny objawy??
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Czy to może być sprzęgło?
Nie, ślizganie świadczy o "upaleniu" sprzęgła- tarczy, równie dobrze docisk może paść, sprężyna talerzowa i będzie problem z wysprzęglaniem i zmniejszy się zakres działania sprzęgła, może się wykrzaczyć samo łożysko oporowe, zacznie szumieć.dominik88.22 pisze:O czy ślizganie to główny objawy??
-
- Użytkownik
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz sie 22, 2010 03:29
- Lokalizacja: Zgierz
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Czy to może być sprzęgło?
dominik88.22 pisze:A główne i najczęstzsze objawy??
http://www.google.pl/custom?domains=for ... cof=&hl=pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Użytkownik
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz sie 22, 2010 03:29
- Lokalizacja: Zgierz
Czy to może być sprzęgło?
Witam panowie mam pytanie bo cholera nie mogę wyczuć momentu w którym bierze mi sprzęgło, :/ (wstyd ) nie ślizga mi się ale chciałbym wiedzieć są jakieś inne sposoby??
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Czy to może być sprzęgło?
Nie czujesz momentu kiedy sprzęgło zaczyna przenosić napęd- tzn nie wiesz na jakiej głębokości podczas wciskania sprzęgła...dominik88.22 pisze:Witam panowie mam pytanie bo cholera nie mogę wyczuć momentu w którym bierze mi sprzęgło
Zaciągasz ręczny wrzucasz pierwszy bieg i bez dotykania gazu powoli puszczasz sprzęgło i na pewno poczujesz moment kiedy sprzęgło "spina" napęd.
Objawów zużytego sprzęgła jest wiele.. jak pada sprężyna talerzowa to sprzęgła zaczyna brać od samego spodu- brak skoku jałowego- zakres "pracy jest bardzo mały" ... przy padniętym łożysku wyciskowym jest podobnie zaczyna też szumieć/świszczeć itp. zaczynają się problemy z "wbiciem" biegu zgrzyty podczas włączania 1 i wstecznego, lewarek zaczyna działać opornie i trudno wyczuć "sprzęgło" z powodu niemal zerowego skoku jałowego, zaczyna działać w systemie 0-1. Można do tego dodać upalenie tarczy, wtedy sprzęgło zaczyna łapać uślizg, czyli dodajesz mocno gazu, obroty wzrastają gwałtownie, a samochód nie przyspiesza.
-
- Użytkownik
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz sie 22, 2010 03:29
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Czy to może być sprzęgło?
no zrobiłem tak jak napisałes i wydaje mi sie ze łapie gdzies w połowie
)
)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości