Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
Witam. Mam kilka objawów i w związku z tym zwracam się z prośbą o pomoc. Poczytałem w internecie, ale moje odczucia dalej nie są jednoznaczne.
Problem przede wszystkim pojawia się po rozgrzaniu silnika. Przy wrzucaniu wstęcznego szarpnięcie i "zgrzyt". Jeśli wrzucę ponownie, raczej to nie występuje. Przy zimnym silniku żadnych objawów tego typu. Dodatkowo, gdy staram się za wszelką cenę wrzucić wsteczny bardzo powoli, czasami udaje się zrobić to bez zbędnych efektów.
Kolejny objaw dotyczący tego problemu (jak podejrzewam) to podczas jazdy, dojezdzam do ronda, redukcja ładnie na niższy bieg(tu 2), popuszczam powoli sprzęgło i w momencie "siadania" samochodu(chodzi tu o łapanie sprzęgła, ale jeszcze niecałkowite złączenie przełożenia w skrzyni z silnikiem) pojawia się krótkie, dosłownie sekundowe pisnięcie, ale takim niskim tonem. Nie jestem pewny, czy występuje z przodu, czy z tyłu samochodu, gdyż pojawiło sie dwukrotnie z zaskoczenia i za każdym razem z
innej strony, więc może to być moje "przesłyszenie".
Dwukrotnie również zdarzyło mi się przy kręceniu się po mieście, zaraz po zrobieniu w trasie większego dystansu takie fajne cudo. Otóż jade po mieście. 1 - 2, chce wrzucać 3, sprzęgło, a tu zonk, nie mogę wyrzucić 2. Kolejnym razem ta sama sytuacja, ale 1, 2 - chce wrzucać 3, wciśnięte sprzęgło, a słyszę wyraznie, że silnik zwalnia tak jakby hamując skrzynią. Wiedziałem, że nie wysprzęglił skrzyni, ponowne puszczenie i naciśnięcie pedału, wszystko super i jazda dalej.
Wydaje mi się również, że biegi nie wchodzą troche jak powinny, ale to może być już moje przewrażliwienie.
Zaobserwowałem jeszcze jeden objaw, ale nie wiem czy zakwalifikować go również do tego problemu. Podczas lekkiego dotaczania się na luzie - do przodu. Czy to przed samą krzyżówką przy minimalnym wciśnięciu hamulca, czy na parkingu, przy małych już prędkościach pojawia się równomierne stukotanie typu "tuk tuk tuk" i w rytm tego również lekkie "poszarpywanie", ale bardziej pasuje drganie samochodu.
Może ktoś miał do czynienia? Jeśli nie tu, oczywiście będę pytał i szukał dalej Czytałem dużo, ale objawy nie są jednoznaczne nigdzie.
Oczywiście nie chodzi mi tu o diagnozę przez internet. Troche źlę się wyraziłem, ale ewentualne porady co mogę dokładnie sprawdzić. Wiem, że szczelność hydrauliki, bo sprzegło jest tutaj hydrauliczne, ewentualnie odpowietrzanie. Coś obiło mi się o uszy, o zdjęciu "klapki od piątego biegu" i wyciągnięcie i sprawdzenia jakiegoś "pręta". Wiem o co chodzi, ale nie wiem jak nazwać Olej w skrzyni również, ale tu zagadka, jaki lać jak coś, bo muszę natychmiast zalać kolejny, gdyż auto jest potrzebne.
Sprzęgło chętnie bym sprawdził, ale jego sprawdzenie polega chyba na wyeliminowaniu wszystkich innych opcji. Pozdrawiam
Aaaa silnik ALH 90 km 1.9TDI rok auta koniec 98 początek 99, czyli przełom
Problem przede wszystkim pojawia się po rozgrzaniu silnika. Przy wrzucaniu wstęcznego szarpnięcie i "zgrzyt". Jeśli wrzucę ponownie, raczej to nie występuje. Przy zimnym silniku żadnych objawów tego typu. Dodatkowo, gdy staram się za wszelką cenę wrzucić wsteczny bardzo powoli, czasami udaje się zrobić to bez zbędnych efektów.
Kolejny objaw dotyczący tego problemu (jak podejrzewam) to podczas jazdy, dojezdzam do ronda, redukcja ładnie na niższy bieg(tu 2), popuszczam powoli sprzęgło i w momencie "siadania" samochodu(chodzi tu o łapanie sprzęgła, ale jeszcze niecałkowite złączenie przełożenia w skrzyni z silnikiem) pojawia się krótkie, dosłownie sekundowe pisnięcie, ale takim niskim tonem. Nie jestem pewny, czy występuje z przodu, czy z tyłu samochodu, gdyż pojawiło sie dwukrotnie z zaskoczenia i za każdym razem z
innej strony, więc może to być moje "przesłyszenie".
Dwukrotnie również zdarzyło mi się przy kręceniu się po mieście, zaraz po zrobieniu w trasie większego dystansu takie fajne cudo. Otóż jade po mieście. 1 - 2, chce wrzucać 3, sprzęgło, a tu zonk, nie mogę wyrzucić 2. Kolejnym razem ta sama sytuacja, ale 1, 2 - chce wrzucać 3, wciśnięte sprzęgło, a słyszę wyraznie, że silnik zwalnia tak jakby hamując skrzynią. Wiedziałem, że nie wysprzęglił skrzyni, ponowne puszczenie i naciśnięcie pedału, wszystko super i jazda dalej.
Wydaje mi się również, że biegi nie wchodzą troche jak powinny, ale to może być już moje przewrażliwienie.
Zaobserwowałem jeszcze jeden objaw, ale nie wiem czy zakwalifikować go również do tego problemu. Podczas lekkiego dotaczania się na luzie - do przodu. Czy to przed samą krzyżówką przy minimalnym wciśnięciu hamulca, czy na parkingu, przy małych już prędkościach pojawia się równomierne stukotanie typu "tuk tuk tuk" i w rytm tego również lekkie "poszarpywanie", ale bardziej pasuje drganie samochodu.
Może ktoś miał do czynienia? Jeśli nie tu, oczywiście będę pytał i szukał dalej Czytałem dużo, ale objawy nie są jednoznaczne nigdzie.
Oczywiście nie chodzi mi tu o diagnozę przez internet. Troche źlę się wyraziłem, ale ewentualne porady co mogę dokładnie sprawdzić. Wiem, że szczelność hydrauliki, bo sprzegło jest tutaj hydrauliczne, ewentualnie odpowietrzanie. Coś obiło mi się o uszy, o zdjęciu "klapki od piątego biegu" i wyciągnięcie i sprawdzenia jakiegoś "pręta". Wiem o co chodzi, ale nie wiem jak nazwać Olej w skrzyni również, ale tu zagadka, jaki lać jak coś, bo muszę natychmiast zalać kolejny, gdyż auto jest potrzebne.
Sprzęgło chętnie bym sprawdził, ale jego sprawdzenie polega chyba na wyeliminowaniu wszystkich innych opcji. Pozdrawiam
Aaaa silnik ALH 90 km 1.9TDI rok auta koniec 98 początek 99, czyli przełom
Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
2masa do sprawdzenia ... podejrzewam ,że się kończy
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
Ale jak wymieniać to chyba wszystko, bo trzeba odpiać skrzynię o ile się nie mylę. Jak dokonać sprawdzenia?
Dodam, że przy gaszeniu silnika, jest bujnięcie silnikiem dosyć mocne i słuszalne metaliczne uderzenie, ale nie mocne. Przy lekkim naciśnięciu pedały sprzęgła on jakby "faluje".
Dodam, że przy gaszeniu silnika, jest bujnięcie silnikiem dosyć mocne i słuszalne metaliczne uderzenie, ale nie mocne. Przy lekkim naciśnięciu pedały sprzęgła on jakby "faluje".
Ostatnio zmieniony wt kwie 12, 2011 20:10 przez Misza1122, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
Tzw test z górką ... napisałeś coś co mi przypomina o ślizganiu się sprzęgła ...
Jakieś wzniesienie terenu - wbijasz 4bieg i ogień z niewielkiej prędkości .... jak obroty pójdą w górę a auto nie będzie przyspieszało - to mamy winowajcę...
Nie wiem do końca czy dobrze opisałem ten test ... więc warto poszukać .
Ps - jedynym sposobem by być w 100% pewnym - to rozebranie u mechanika ... i wymiana na 1 masę
Jakieś wzniesienie terenu - wbijasz 4bieg i ogień z niewielkiej prędkości .... jak obroty pójdą w górę a auto nie będzie przyspieszało - to mamy winowajcę...
Nie wiem do końca czy dobrze opisałem ten test ... więc warto poszukać .
Ps - jedynym sposobem by być w 100% pewnym - to rozebranie u mechanika ... i wymiana na 1 masę
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
Twój sposób doskonale rozumiem, bo troche sie rozeznaje w temacie, bo to lubię:) Sprawdzę ślizganie sprzęgła.
A co do tego dziwnego zachowania przy zwalnianiu? Na luzie oczywiście? Dodałem wyżej jeszcze dwie informacje. Może istotne:)
Nie wiem czemu mam dziwne przeczucie, że nie wszystkie objawy pasują do dwumasu. Może to coś innego? Z tego właśnie powodu tak doszukuję.
A co do tego dziwnego zachowania przy zwalnianiu? Na luzie oczywiście? Dodałem wyżej jeszcze dwie informacje. Może istotne:)
Nie wiem czemu mam dziwne przeczucie, że nie wszystkie objawy pasują do dwumasu. Może to coś innego? Z tego właśnie powodu tak doszukuję.
Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
Podepnij pod VAG - może on coś wypluje .... zobaczymy ,
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
Podpinałem. VAG nic z tym związanego nie pokazuje. Jedyny błąd w silniku to turbo. 17958 Więc nic związanego ze sprzęgłem.
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
I wszystkie objawy są tym spowodowane? Jak wymieniać to komplecik sprzęgła(tarcza, docis, łożysko) koło dwumasore + śruby i coś jeszcze? Firma LUK czy SACHS?
Nie miałem czasu przetestować na górce, ale może inne spostrzeżenie. Bied 1 + Hamulec nożny. Powolne popuszczanie sprzęgła, silnik w pewnym momencie zaczyna szarpać całym samochodem i po chwili gaśnie. Myślę, że to okolica połowy wysokości pedału.
Nie miałem czasu przetestować na górce, ale może inne spostrzeżenie. Bied 1 + Hamulec nożny. Powolne popuszczanie sprzęgła, silnik w pewnym momencie zaczyna szarpać całym samochodem i po chwili gaśnie. Myślę, że to okolica połowy wysokości pedału.
Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
Obie firmy są ok ... jedni wolą Luk-a inni Sachsa ..... ps - popatrz na tematy związane z zamianą dwumasa na 1.....
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
Patrzyłem dużo, ale chyba zostanę przy dwumasie. Ponoć skrzynia mniej cierpi, a nie wiem czy mojej dużo brakuje...
Na postoju - rozgrzany silnik, maska w górze - wciśnięcie sprzęgła daje jakiś dziwny dzwięk, rytmiczny taki, ale nie można tego nazwać dzwonieniem czy stukaniem. I jest on w rytm drżenia na pedale. Nie jest to głośne, ale da się usłyszeć.
Na postoju - rozgrzany silnik, maska w górze - wciśnięcie sprzęgła daje jakiś dziwny dzwięk, rytmiczny taki, ale nie można tego nazwać dzwonieniem czy stukaniem. I jest on w rytm drżenia na pedale. Nie jest to głośne, ale da się usłyszeć.
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
Może ktoś jeszcze jest w stanie podpowiedzieć jakieś ciekawe metody sprawdzenia? Bo niestety w mojej mieścicieni ciężko z podmienieniem dwumasu na jednomas w celu sprawdzenia. Mechanik sobie za to za dużo zawoła jeżeli się podejmie... Nie widać żadnych wycieków. Spróbowałbym odpowietrzyc, ale nie orientuje się jak tego dokonać.
- Misza1122
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
- Lokalizacja: Terespol
- Kontakt:
Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
Czy z powodu koła dwumasowego mógłbym w czasie jazdy mieć problem z wyrzuceniem drugiego biegu? Móglby się ktoś udzielić?
Kilka problemów z silnikiem i skrzynia
Podjechałbym na podnośnik i sprawdził jeszcze jedną rzecz ,, mianowicie poduszkę pod skrzynią ..
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości