Strona 1 z 1

awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: czw kwie 07, 2011 20:38
autor: Miętus89
cyt."Problem dotyczy krótkiej serii samochodów, więc nie jest to problem typowy. W ASO po numerach seryjnych doskonale wiedzieli, w której skrzyni użyto wadliwych nitów, które trzeba wymienić. Co lepsi mechanicy również o tym wiedzieli... więc do kogo pretensje? Gorzej jak ktoś serwisował w ASO a "specom" nie chciało się sprawdzić numerów seryjnych oddanego do przeglądu auta. A mało kto ma złudzenia jak działają autoryzowane serwisy w Polsce."


problem polega na tym że przymierzam sie do zakupu mk4 i czy ktoś wie w jakich silnikach i rocznikach występują te wadliwe skrzynie te co wyżej opisałem

awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: pt kwie 08, 2011 10:40
autor: marcin7x5
Z tego co wiem to skrzynie o symbolu DUU maja te problemy.

awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: pt kwie 08, 2011 12:05
autor: szysz61
Wadliwe skrzynie mają oznaczenia DUU, DUS, DUW, DUV, ERT. Jeżeli masz taką skrzynię to możesz się zabezpieczyć instalując zestaw naprawczy o oznaczeniu 02K 498 088.

Re: awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: sob kwie 30, 2011 16:03
autor: wasilek82
Hej,

Może to głupie pytanie, ale gdzie znajduje się numer seryjny skrzyni biegów?

Pozdrawiam,
Paweł

awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: sob kwie 30, 2011 22:20
autor: szysz61
Zobacz tu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e6d ... f6691.html" onclick="window.open(this.href);return false;

awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: pn maja 02, 2011 21:28
autor: Miętus89
pociesze wszystkich posiadaczy 2.0 że w tych silnikach nie występowała żadna z wyżej wymienonych wadliwych skrzyń

awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: pn maja 02, 2011 23:00
autor: Waqa
a jak się ma skrzynia o oznaczeniach DSB? motor 1.4 16v (AKQ) 1998r. Mam się bać?

Re: awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: pt maja 20, 2011 13:58
autor: wasilek82
szysz61 pisze:Zobacz tu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e6d ... f6691.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czyli muszę zdjąć skrzynię żeby dowiedzieć się jaki mam model?

awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: pt maja 20, 2011 20:43
autor: szysz61
Model skrzyni wybity jest na zewnętrznym kołnierzu nad rozrusznikiem. Nie musisz zdejmować skrzyni.

awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: czw maja 26, 2011 16:23
autor: Miętus89
DUU, DUS, DUW, DUV, ERT

te skrzynie montowane były w silnikach :

- 1.4
- 1.6 100km
- 1.9 sdi

i ten kto to przeczytał chyba już nigdy nie zdecyduje sie na zakup auta z tym silnikiem :hehe:

awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: czw maja 26, 2011 22:03
autor: szysz61
Moje poprzednie auto to golf IV 1,9 SDI, przebieg 255 tyś km, skrzynia spisywała się doskonale. Myśle, że awarie zdarzają się sporadycznie, nie warto robić z tego powodu złej opini autom z tymi silnikami. Zdecydowana większość użytkowników nic nie wie o tych skrzyniach a ich auta spisują się bez zarzutu.

awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: wt lut 24, 2015 14:41
autor: DirtyMike
Witam Wszystkich jako nowy użytkownik na tym forum .
Ostatnio mam okazję dokonywać wymiany kilku podzespołów w swoim aucie postanowiłem podzielić się informacjami i wrażeniami ,które dla innych mogą stać się pomocne .W miarę możliwości będę wrzucał posty w odpowiednich działach a zacząć chciałbym od skrzyni biegów . Ale od początku…

Pacjent : VW Golf 4 1.6 Sr 1998 HighLine przebieg : 160000
Obrazek
Temat : Sprzęgło i skrzynia

W ostatnim czasie podjąłem decyzję o wymianie sprzęgła , nie to żeby się ślizgało , ale brało już dość wysoko i czasem jedynka ciężej wchodziła .Wybór padł na komplet – sprzęgło + łożysko firmy Sachs dedykowane do tego modelu . W związku ,że z wymianą jest całkiem sporo roboty zacząłem się zastanawiać nad sprawdzeniem (tak przy okazji ) skrzyni biegów . Wiadomo motyw urywających się nitów spędza sen z powiek świadomym użytkownikom golfów ( i nie tylko ) .Pomimo ,że według informacji na forach moja skrzynia DLP jest jedną z lepszych nadal nie miałem pewności , że problem mnie nie dotyczy . I tak z bólem serca postanowiłem nie oszczędzać wydać trochę więcej i mieć przynajmniej pewność co i jak .
Dzięki informacjom znalezionym w internecie i licznym pozytywnym komentarzom postanowiłem skorzystać z usług firmy Auto – Rama znajdującej się w Warszawie . Po wstępnych konsultacjach , właściciel firmy Pan Paweł Rembieliński zaproponował mi usługę rozebrania i czyszczenia całej skrzyni , wymiany nitów na specjalny zestaw naprawczy , wymiany łożysk i złożenia wszystkiego na nowych uszczelniaczach . Jako ,że moja skrzynia była cicha i nie wydawała niepokojących dźwięków , a cała operacja brzmiała całkiem poważnie to miałem opory ale profesjonalne podejście do klienta mnie przekonało…i się zdecydowałem .
Oto kilka fotek z rozbiórki skrzyni :

ObrazekObrazek

I owiane złą sławą nity …w moim przypadku zerwane były dwa.

Obrazek

Wszystkie zostały rozwiercone i wybite oraz zamienione na zestaw naprawczy .

ObrazekObrazek

Wszystko odpowiednio spasowane i złożone na nowych częściach z dobranym nowym wodzikiem .

Obrazek

Następnie całość złożona z nowym sprzęgłem i zalana olejem 75W90 .
Obrazek

Pierwsze wrażenia z jazdy niesamowite. Moja skrzynia chodziła dobrze ale po całej operacji to stała się bajka . Sprzęgło bierze przy samiusienieńkiej podłodze , skrzynia cichuteńka biegi jak w masełko i co najważniejsze komfort psychiczny :grin: . Osobiście bardzo polecam warsztat od skrzyń biegów . Wydając kupę kasy na wymianę sprzęgła warto jeszcze trochę dołożyć by ustrzec się późniejszych dużo większych wydatków w przypadku awarii skrzyni . A i pewnie interesują was koszta : sprzęgło z wymianą – ok . 800zł
Usługa naprawy skrzyni – ok.1000zł . Myślę ,że powołując się na forum jest szansa uzyskać jakiś rabacik . Mam nadzieję ,że było ciekawie …do usłyszenia przy okazji następnych postów .

Fotka szyldu warsztatu ,która może komuś się przyda jako wizytówka

Obrazek

Pozdrawiam DirtyMike

awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: sob lut 11, 2017 12:18
autor: tzjawinski11
Jakie są objawy złego działania takiej skrzyni? :chytry:

awaria skrzyni MK4 ścinanie nitów

: sob lut 11, 2017 12:25
autor: marcin7x5
Kangurek na 1 i 2 biegu szarpanie w przedziale 1800-2000 Obr, problemy z wrzucaniem biegów a w końcu dziura w obudowie skrzyni i olej pod skrzynią.