Głupie wbijanie biegów ??? PROBLEM

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

GrzesiuSiedlce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw gru 23, 2010 15:20

Głupie wbijanie biegów ??? PROBLEM

Post autor: GrzesiuSiedlce » czw gru 23, 2010 15:32

Witam na początku chciałbym się przywitac gdyż jestem nowy

Siema !!

Teraz zacznijmy o problemie.
Z początku na całej długości wrzucania biegów nieparzystych miałem tylko bieg 3ci aby wrzucić jedynkę musiałem z całej siły wbijać bieg w lewo natomiast aby wbić piątkę w prawo z całej siły, i też nie za każdym razem wchodziły biegi. Po pewnym czasie rozszerzyło się pole wbijania biegów do jazdy na przód i przyszedł nowy problem z biegiem "na zad".
W obecnej chwili aby ruszyć z jedynki muszę wbić teoretycznie znajdujący się w tym miejscu wsteczny i dopiero mogę jechać do przodu. Aby przerzucić na bieg nr 2 muszę wbić lewarek tak jak do wstecznego przesunąć dzwignie do płaszczyzny wbijania wstecznego i pociągnąć lewarek do siebie ( tak jakby 2gi bieg był by pod wstecznym. Piątki nie ma wcale a wrzucenie wstecznego jest nie lada wyzwaniem. Za bardzo mi to nie przeszkadza natomiast mojej dziewczynie tak. Mnie tylko irytuje że wrzucenie biegu wstecznego trwa jakieś 5 minut i trochę się inni kierowcy w tym momencie denerwują.
Bardzo proszę o pomoc i jakoś w miarę sensowne wytłumaczenie jak to naprawić. Podejrzewam iż cięgna tutaj pod lewarkiem urządziły mi jakiegoś psikusa,

Ps. Sprzęgło, wysprzęglik, pompa sprzęgła, łożysko dociskowe, docisk, słoneczko zostały wymienione.

Ps 2. Auto jest koloru czerwonego jak by ktoś pytał.

ps 3. Życzę wszystkim wesołych pogodnych świąt oraz szczęśliwego nowego roku.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Głupie wbijanie biegów ??? PROBLEM

Post autor: bradley » czw gru 23, 2010 15:38

Sprawdz jak poruszaja sie linki na wysprzegliku. Sa 2. JEdna odopowiada za ruchy lewarkiem przod-tyl, druga za ruchy na boki.
Choc wnioskuje, ze sajgon mogl juz sie zrobic bezposrednio pod lewarkiem zmiany biegow.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

paws163
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: wt gru 14, 2010 10:21
Lokalizacja: Żywiec

Głupie wbijanie biegów ??? PROBLEM

Post autor: paws163 » czw gru 23, 2010 15:47

mialem to samo ostatnio wina jest guma :) Niewiem jak ci to dokładnie wytlumaczyc ale tam gdzie jest skrzynia biegów odchodzi od niej taki bolec długi i on jest polonczony z tym z mechanizmem zmiany biegów tam jest guma która sie wytarła i temu tak masz :) Podnies maske to ja zobaczysz . Ja nigdzie nie mogłem jej dostac wiec utoczyłem sobie taka :) na tokarce :) z takiego kwadratowego kawałka gumy


Im większy silnik tym proporcjonalnie u młodego kierowcy mniejszy mózg .

szymin89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob cze 12, 2010 08:21
Lokalizacja: Augustów/Berlin

Głupie wbijanie biegów ??? PROBLEM

Post autor: szymin89 » czw gru 23, 2010 16:42

Tak jak kolega wyżej napisał, sprawdź czy tulejki w zakończeniach linek sa ok, jak tak to pozostaje sprawdzic wybierak tzn. dzwigienki wybieraka, te przy skrzyni biegów.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości