Strona 1 z 1
wykręcona śruba = brak biegów MK2
: ndz lis 07, 2010 15:11
autor: sebastian1901
Mój zdolny znajomy chciał sprawdzić stan oleju w skrzyni w Golfie 2 silnik 1.3 skrzynia 4 biegowa i odkręcił śrubę na imbus jak na foto i po zakręceniu tej śruby nie ma biegów

Lewarek chodzi a biegów nie da rady zmienić ani tym bardziej wrzucić luz.
Czy w tym wypadku trzeba rozbierać skrzynie czy wystarczy jakoś ustawić wybierak ?
Proszę o pomoc bo może ktoś się spotkał z podobnym problemem.
wykręcona śruba = brak biegów MK2
: ndz lis 07, 2010 15:19
autor: miś fazi
to masz problem , będziesz musiał rozebrać skrzynię , ustawić ponownie wodziki i zablokować właśnie tą śrubą
Re: wykręcona śruba = brak biegów MK2
: ndz lis 07, 2010 15:43
autor: sebastian1901
jesteś pewny na 100% ?
wykręcona śruba = brak biegów MK2
: ndz lis 07, 2010 15:52
autor: miś fazi
raczej tak , no chyba że tak jak pewien ginekolog , potrafił rozebrać silnik dwoma palcami przez rurę wydechową

Re: wykręcona śruba = brak biegów MK2
: ndz lis 07, 2010 15:56
autor: sebastian1901
nie no pytam sie bo to jest troche roboty jakby nie bylo wyjac skrzynie z auta... a tym bardziej ja rozebrac
wykręcona śruba = brak biegów MK2
: ndz lis 07, 2010 16:01
autor: miś fazi
tak to wygląda
Re: wykręcona śruba = brak biegów MK2
: ndz lis 07, 2010 16:42
autor: sebastian1901
to będzie ta śruba nr 20 ? i ona trzyma wałek wejściowy nr 15 ?
wykręcona śruba = brak biegów MK2
: ndz lis 07, 2010 16:46
autor: miś fazi
tak , to jest ta śruba , tylko że ona trzyma oś widełok wstecznego , ale jak to wyskoczyło to po ruszeniu lewarkiem powyskakiwały śruty blokujące pozostałe wodziki , i tu jest problem , bo jak to ułożyć bez rozebrania ?
Re: wykręcona śruba = brak biegów MK2
: ndz lis 07, 2010 17:21
autor: sebastian1901
jeszcze takie pytanie jak myślisz nic sie nie stanie przy holowaniu ? auto ma wbity jakiś bieg ale nie wiem jaki a do mechanika je trzeba zaciagnać, chodzi mi o to czy sie zeby nie powyłamują jakby holować na wciśniętym sprzęgle ?
wykręcona śruba = brak biegów MK2
: ndz lis 07, 2010 20:07
autor: miś fazi
sprzęgło rozłącza tylko silnik ze skrzynią , a przy holowaniu masz napęd poprzez półoski , więc nie dasz rady , zwłaszcza jak biegi zakleszczone , przy takim holowaniu musiałbyś być pewny że skrzynia jest na luzie , a takiej pewności nie będziesz miał , bo teraz biegi mogą samoczynnie wskakiwać
wykręcona śruba = brak biegów MK2
: ndz lis 07, 2010 22:43
autor: krzysiek3490
ja mam taki sam problem tylko w golfie 3. wykręciłem tą śrubę do końca i później wkręciłem. w tym czasie nie ruszałem lewarkiem zmiany biegów. po wkręceniu blokuje lewarek zmiany biegów na 1 i 2. 3,4,R da się wrzucić normalnie (jest to skrzynia 4 biegowa). jak wrzuce 1 albo 2 i docisne śrubę to nie da się ruszyć lewarkiem. Jak jest na luzie i docisne wtedy to da się wrzucić 3,4 i R a 1 i 2 nie. Jak nie wkręce do końca śuby (zostaje ok. 0.5 cm gwintu) to biegi chodzą wszystkie.
Czy da się coś zrobić bez rozbierania skrzyni ? Czy można podłożyć podkładke pod tą śrubę żeby nie dochodziła do końca i tak jeździć ?
wykręcona śruba = brak biegów MK2
: ndz lis 07, 2010 23:59
autor: miś fazi
nie kombinuj , bo rozwalisz skrzynię w najmniej spodziewanym momencie , jak ma być wkręcona do końca , to tak ma być , przeskoczy Ci na jednym śrucie i dopiero wtedy będziesz miał problem
Re: wykręcona śruba = brak biegów MK2
: pn lis 08, 2010 00:42
autor: krzysiek3490
miś fazi pisze:przeskoczy Ci na jednym śrucie i dopiero wtedy będziesz miał problem
czy może przeskoczyć na jakimś śrucie że włączą się 2 biegi na raz ? Bo na tym rysunku pod nr 21 są 3 śruby które mają nie dopuścić do wrzucenia 2 biegów na raz i ja tych śrub nie ruszałem.
Jeszcze pytanie co do rysunku. Te wodziki(wałki) nr 12 i 14 są obok siebie i na końcu mają nacięcia. Cy te nacięcia blokuje się tą śrubą którą wykręciłem czy blokuje się je tymi trzema śrubami ?