Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
badwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr paź 27, 2010 11:18
Lokalizacja: OPOLE

Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Post autor: badwin » śr paź 27, 2010 12:36

Witam,mam pytanie drodzy koledzy czemu w Golfie 6 GTI jest tylko 6 stopniowa skrzynia biegów DSG , a nie 7 stopniowa DSG ,czy koszty serwisowania takiej skrzyni w serwisie to duży koszt,i jak często trzeba odwiedzać serwis żeby skrzynia dobrze chodziła przynajmniej 10lat konkretne odpowiedzi dziękuje bardzo pozdrawiam Adam z Opola.Pytam bo się nie znam na tym,wiem tylko ze 7 stopniowa DSG jest bezobsługowa.



Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Post autor: Majiic » ndz paź 31, 2010 12:38

Dsg serwisujesz co 60 tys km.



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Post autor: passatgl5 » pn lis 01, 2010 10:59

Po 100.000 km zaczynaja sie pojawiac problemy z mechaniką czasami z mechatroniką. Koła dwumasowe wytrzymuja ok. 200.000 km wiec 10 lat spokojnie nie pojeżdzisz bo to niestety wynalazek z ery księgowych a nie inżynierów. Jezeli chcesz naprawiac ta skrzynie w ASO (nie mylic z serwisowaniem) to pojdziesz z torbami. W internecie sa ogłoszenia gości co naprawiaja np. mechatronik za 1500 przy okreslonych objawach...


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Awatar użytkownika
maciej551
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 419
Rejestracja: pn sie 10, 2009 21:13
Kontakt:

Re: Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Post autor: maciej551 » czw lis 11, 2010 12:54

passatgl5 pisze:Po 100.000 km zaczynaja sie pojawiac problemy z mechaniką czasami z mechatroniką. Koła dwumasowe wytrzymuja ok. 200.000 km wiec 10 lat spokojnie nie pojeżdzisz bo to niestety wynalazek z ery księgowych a nie inżynierów. Jezeli chcesz naprawiac ta skrzynie w ASO (nie mylic z serwisowaniem) to pojdziesz z torbami. W internecie sa ogłoszenia gości co naprawiaja np. mechatronik za 1500 przy okreslonych objawach...
Skąd taką wiedzę posiadasz ???
Z czytania postów w internecie ??? Czy miałeś tą skrzynię w aucie i jeździłeś z nią ???
Denerwują mnie właśnie takie odpowiedzi oparte wiedzą na postach w necie ... !!! :grrr:
Mam kuzyna mieszkającego w Niemczech który jeździ już 3 autem z DSG i przy sprzedaży poprzednich aut każde miało nalatane powyżej 300 000 km i dodam, że nie jeździ on tylko na autostradach !!!
Co więcej oprócz wymiany oleju w serwisie nic ze skrzynią się u niego nie działo.
Ja sam mam obecnie 130 000 km i oprócz dwóch wymian oleju nic się nie działo ani nie dzieje. Skrzynia chodzi płynnie tak jak powinna.
Popatrz sobie na mobile i poprzeglądaj np. TOURANY które są w Niemczech bardzo często kupowane na taryfy i sam zobacz, że większość posiada DSG !
A myślisz że taksówkarze kupują auta z wiedzą że po 100 000 km się zepsuje skrzynia !?!?!? Bardzo dużo taksówek z DSG ma nalatane ponad 300 000 km.
A to, że 7 osób z całej polski napisało na jakichś forach że coś im się z DSG stało - to skąd wiesz jak oni eksploatowali swoje skrzynie ??? Może lali zły olej, może byli na chip - tuningu, a może kupili jedno z "bezwypadkowych" polskich aut, albo coś innego ???
Więc jeśli mogę prosić nie pisz więcej takich głupot !


A do autora postu - serwisowanie DSG to jedna wizyta w serwisie co 60 000 km i wymiana oleju i filtra - tylko kupuj serwisowy olej a nie jakąś tańszą o 20 zł na litrze podróbkę to skrzynia odwdzięczy bezawaryjną eksploatacją.Olej i filtr łącznie z robocizną w ASO w Poznaniu koszt to ok 700 - 800 zł brutto.
Pzdr



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Post autor: passatgl5 » czw lis 11, 2010 13:34

Pracuje w serwisie ASO Audi/VW/skoda wiec mniej wiecej wiem jak sie serwisuje DSG i jakie przypadki chodza po ludziach. Nie jest to regułą ze sie psuja po 100.000 km sa oczywiscie wyjatki. A to ze taxówki jezdza z DSG jest to efektem tego ze jazda z automatem po miescie jest po prostu wygodniejsza.


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Post autor: Duber » czw lis 11, 2010 13:49

dzis w raporcie turbo cos tam gadali o dsg ze lubi sobie "popukac" na roznych forach piszą o tym.przebieg autora programu byl baaardzo mały,cos ok 40tys



Awatar użytkownika
maciej551
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 419
Rejestracja: pn sie 10, 2009 21:13
Kontakt:

Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Post autor: maciej551 » czw lis 11, 2010 13:56

Jeśli pracujesz w ASO to ok - do ASO przecież jeździ się z DSG albo na wymianę oleju w skrzyni albo :hmm: jeśli jest jakiś problem z nią. Ale sądzę, że chyba więcej razy macie auta tylko na wymianę oleju niż z problemem z DSG :chytry:



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Post autor: Piasek » śr lis 17, 2010 10:40

DSG wymaga regularnego, fachowego serwisowania i zalecanych olejów - wówczas faktycznie potrafi osiągać przebiegi (największy jaki widziałem osobiście to 257 tyś km ale już coś nie tak z nią było...) I to jest niestety zmora tych skrzyń/pojazdów. Jak trafiają na handel - to już jest coś nie tak, że ludzie to gnają. I tak też było w egzemplarzu z którym ja miałem do czynienia: kumpel zwiózł to z Belgii na handel. Także na to niestety trzeba uważać bo można się potężnie na minę władować... Naprawy tego są bardzo drogie i mało kto potrafi się do tego w ogóle zabrać (większość zakładów specjalizujących się w automatach dopiero sie uczy na tych skrzyniach) a używki (bo najczęściej po diagnozie speca od automatów, tam każdy kończy) zaczynają się od 2500zł.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128


Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Post autor: Piasek » śr lis 17, 2010 16:42

Kandydat do działu:
Największy przebieg... :D


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
maciej551
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 419
Rejestracja: pn sie 10, 2009 21:13
Kontakt:

Re: Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Post autor: maciej551 » śr lis 17, 2010 18:26

Piasek pisze:Kandydat do działu:
Największy przebieg... :D
Taaa i pewnie jeszcze ktoś go kupi :grin:



Awatar użytkownika
passatgl5
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 544
Rejestracja: sob paź 13, 2007 17:05
Lokalizacja: Bielsko/Kraków
Kontakt:

Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Post autor: passatgl5 » śr lis 17, 2010 18:47

No niestety DSG z zalozenia jest super ale w rzeczywistosci niestety zdarzaja sie niemile sytuacje. Niezlym wynalazkiem (totalną porażką) sa zautomatyzowane skrzynie w LUPO 3L 1,2 TDI nie jest to DSG ale tez jest zrobiona na bazie skrzyni manualnej i jest niestety awaryjna. Zaryzykowalbym stwierdzenie ze zadbany klasyczny automat prawidlowo eksploatowany (w golfie, 3, 4 czy w starej 80 lub A4) potrafi wiecej przejechac niz DSG i spółka...


Był MK4: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... hilit=lw5z" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest Pink Floyd: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=571536" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupię tylne boczki bez dziur na głośniki Golf III Cabrio
Był Golf MK3 Pink Floyd 3D
Był Golf "S" MK1
Był Golf MK3 Avenue
Był Golf MK1 GTI Pirelli
Był Golf MK4 AXR
Było 2x POLO 6N2 1.4
Było A4 B6 AWX
Było A6 C6 2.0 TDI
Było A3 8P 2.0 TDI
Był Golf LX MK1
Jest Golf GL MK1
Jest Skoda Scala

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Post autor: Tomek » śr lis 17, 2010 22:25

passatgl5 pisze:No niestety DSG z zalozenia jest super ale w rzeczywistosci niestety zdarzaja sie niemile sytuacje. Niezlym wynalazkiem (totalną porażką) sa zautomatyzowane skrzynie w LUPO 3L 1,2 TDI nie jest to DSG ale tez jest zrobiona na bazie skrzyni manualnej i jest niestety awaryjna. Zaryzykowalbym stwierdzenie ze zadbany klasyczny automat prawidlowo eksploatowany (w golfie, 3, 4 czy w starej 80 lub A4) potrafi wiecej przejechac niz DSG i spółka...
Ma być ładne jak nowe, obece auta na bank nie wytrzymaja tego co "trójki"odwijane po 3 razy z przebiegami po 900 tys km
Awaryjność napedza handel :)


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Serwisowanie 6 stopniowej skrzyni DSG

Post autor: Piasek » czw lis 18, 2010 00:02

No i niestey ale muszę poprzeć przedmówcę....
Gdyby faktycznie skonstruowano licznik którego w żaden sposób nie można cofnąć... zdziwilibyśmy się ile te silniki są w stanie przejechać...
Na marginesie:
Wczoraj kumpel sprzedał Transit`a... 2000 rok... Jak go kupił miał 380 tyś km... Przez 4 lata zrobił nim kolejne 400 tyś z lawetą !! (w obydwie strony)
Sprzedany z przebiegiem 212 tyś km...
4-ta turbina
3-cie sprzęgło
2-gi wał napędowy
...
olej, naj...tańszy z dostępnych: Turdus z beczki zmieniany co 30 tyś km...
I niech mi ktoś powie że "ford kupa wort"...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości