Strona 1 z 1

sprzegło GTI pf

: ndz paź 24, 2010 23:45
autor: CIENKII
witam . .

jakis czas temu wymienilem sprzeglo w swoim nowozakupionym Golfie GTI silnik pf 89 rok . . juz na poczatku były problemy z dobraniem sprzegła . . sprzedawcy mowili ze od RP-ka podejdzie bo kazde 1.8 to to samo . . kupilem prubuje zalozyc i juz problem nie pasi . . jak sie okazalo mam skrzynie o oznaczeniu ACD i tam sprzeglo ma byc jakies takies nietypowe bo z jednej strony tarczy sprzegła nie moga ani troszke wystawac sprezyny . . ok udalo sie zamówic kupilem sprzegło LUK-a . . podobno taka skrzynia wystepowala tylko w 12 modelach VW ( tak mi powiedzial spzedawca )

sprzeglo zalozone golf jeździ ale . . . . próbuje ustawic sprzegło aby brało od samego dołu i ?? i ustawie ale na pedale jest mega luz i dopiero czuc opór przy wciskaniu . . a gdy ustawie tak zeby od samego poczatku bylo czuc opór to znow sprzeglo łapie w połowie ;/;/ jak to ustawic ? a moze ten typ tak ma ? wczesniej mialem MKII 1.3 i moglem ustawic tak ze ledwo pusczalem sprzeglo i auto juz ,,ciągneło''


z gory dzieki za odpowiedzi :D

sprzegło GTI pf

: pn paź 25, 2010 07:37
autor: T.O.B.I.
z tego co piszesz masz linkę z regulacją ręczną? jeśli tak to musisz to sobie jakoś wyśrodkować jak tobie pasuje, to że jest luz przy ustawieniu żeby brało od dołu to nie przeskoczysz bo nie da się zmienić skoku docisku.

sprzegło GTI pf

: pn paź 25, 2010 10:55
autor: CIENKII
własnie mam z reczna . . mam ustawione tak aby od samego początku juz było czuc delikatny opór . ale znow mam wrazenie ze wbijajac z 2 na 3 bieg podczas sprintu sprzeglo uslizguje sie . . pożniej porównywalem z moim byłym golfem 1.3 na mokrym asfalcie wbijalem 1 ,2 , 3 bieg na zaciagnietym recznym i na trójce potrafilo chwile ,,palic gume'' a ze moc nie pozwalal to obroty spadały . . a tym raz sie uda zeby ,,palił'' a raz koła stoja a sprzeglo sie pali :goof: troche to denerwuje bo wszystko jest nowe :(

sprzegło GTI pf

: pn paź 25, 2010 12:29
autor: T.O.B.I.
za mocno naciągnąłeś linkę i docisk nie ma możliwości wykorzystać całej siły na połączenie skrzyni z silnikiem, linka po ustawieniu ma mieć lekki luz na łapie przy skrzyni, a wysokość brania sprzęgła to już sam sobie ustaw ale nie wyżej niż połowa skoku pedału moim zdaniem

sprzegło GTI pf

: pn paź 25, 2010 13:07
autor: CIENKII
za mocno naciągnąłeś linkę i docisk nie ma możliwości wykorzystać całej siły na połączenie skrzyni z silnikiem,
linka po ustawieniu ma mieć lekki luz na łapie przy skrzyni,
no ok . . zeby sprzeglo lapalo przy dole w 1/3 calego zakresu pedału to znow jest luz praktycznie do polowy. . próbuje skasowac ten luz na pedale i znowu lapie w polowie lub dalej :grrr:

sprzegło GTI pf

: pn paź 25, 2010 13:20
autor: T.O.B.I.
przy łapie skrzyni powinna być sprężyna która kasuje ten luz, coś za coś, tak bardzo przeszkadza ci ten jałowy skok pedału, przecież ważniejszy moment łapania sprzęgła :)

sprzegło GTI pf

: wt paź 26, 2010 09:39
autor: CIENKII
przy łapie skrzyni powinna być sprężyna która kasuje ten luz
w ktorym miejscu ??
tak bardzo przeszkadza ci ten jałowy skok pedału
okrutnie przeszkadza . . . wciskam sprzeglo zero oporów i dopiero od połowy czuje ze jest tam jakis opór :panna:
przecież ważniejszy moment łapania sprzęgła :)
niby tak ale nie kosztem ,,komfortu'' . . bo nie jeździ mi sie z tym jakos mega wygodnie . . moze byc cos nie z tej skrzyni włozone ?? a ten cały smieszny ,, pręt '' który wyciska sprzeghlo ?? gdyby zmienic jego dlugosc ?? w kazdym golfie długosc jego była taka sama ??

sprzegło GTI pf

: wt paź 26, 2010 10:08
autor: T.O.B.I.
w łapie jest otworek na spręzynę i u mnie drugi koniec sprężyny jest zaczepiony o ucho w obudowie skrzyni, jeśli nie masz przy łapie sprężyny to poszukaj na szrocie jakiejś wtedy zlikwidujesz sobie ten jałowy skok
a propo jakie ty masz sterowanie skrzynią?

sprzegło GTI pf

: śr paź 27, 2010 18:48
autor: Dziku VR6
CIENKII pisze:pożniej porównywalem z moim byłym golfem 1.3 na mokrym asfalcie wbijalem 1 ,2 , 3 bieg na zaciagnietym recznym i na trójce potrafilo chwile ,,palic gume'' a ze moc nie pozwalal to obroty spadały . . a tym raz sie uda zeby ,,palił'' a raz koła stoja a sprzeglo sie pali :goof: troche to denerwuje bo wszystko jest nowe :(
Nowe sprzęgło nie powinno się ślizgać tak jak piszesz , z dociskiem już coś jest nie tak. rozumiem z 4 na 5 ale nie z 2 na 3 żeby nie dawał rady.

sprzegło GTI pf

: czw paź 28, 2010 03:15
autor: CIENKII
T.O.B.I.,
jakie ty masz sterowanie skrzynią?
tzn ?? chodzi Ci czy na wodzikach czy jak ??

Dziku GTI,
z dociskiem już coś jest nie tak.
wsio nowe ;/

sprzegło GTI pf

: czw paź 28, 2010 15:52
autor: T.O.B.I.
tak albo wodziki albo linki

sprzegło GTI pf

: pt paź 29, 2010 13:06
autor: CIENKII
T.O.B.I.,

Kod: Zaznacz cały

wodziki 
wodziki :D