Strona 1 z 1

TDI Ogromny problem z rozruchem-dwumas?

: wt wrz 21, 2010 18:31
autor: Lampart
witam ,jak już pisałem wcześniej posiadam GOLFA IV 1.9 TDI ALH z którym mam problem z odpaleniem,czasem odpali normalnie ( choć już teraz bardzo rzadko) teraz odpala za 3 razem-przy pierwszej próbie odpalenia coś zaurgota-zagruchocze ( jak by zęby o zęby )bujnie silnikiem i klops.
Dziś byłem u mechanika bo podejrzenie padło na rozrusznik- został wymontowany i jest sprawny, podejrzenie padło na koło dwu masowe bo mechanik stwierdził ze ma za duże luzy- o jakieś 3.5 ząbka gdzie max może być podobno 2 ząbki.

i teraz moje pytania do Was kieruję, co ma wspólnego uruchomienie silnika ze sprzęgłem dwu masowym?
Dzwoniłem do innego mechanika to powiedział mi ze nie trzeba wymieniać dwumasu tylko jakaś koronkę w sprzęgle? która może być wyrobiona i dlatego takie problemy z odpalaniem ale i tak trzeba ściągać skrzynię.
Proszę o radę bo jutro jeszcze jeden mechanik ma to zobaczyć. a ja zgłupiałem bo zasoby portfela są już na wyczerpaniu.

przejechane ma auto 228 tyś przy 150 było wymieniane sprzęgło( na firmy LUK)
Dziekuję

[MK4]Wymiana Dumasowego sprzegła?

: wt wrz 21, 2010 18:43
autor: wesol
hmm. Tytul tematu to chyba powinien wygladac nieco inaczej ale napewno jakis mod to skoryguje.
Jesli chodzi o odpalanie z wychlastanym dwumasem to tak to prawda iz moze wplywac w takim stopniu duzym ze nawet nie bedzie mozna odpalic auta. Poprostu zakluca moment rozruchu. Z drugiej strony nie wiem kto ci naopowiadal ze luz 3,5 zabka to juz duzo bo np unas w ASO opla w TISie pisze jak byk powyzej 8 zabkow i dwumas do wymiany chyba ze jest duzy luz osiowy to tez ale nie pamietam ile moze wynosci ale chyba nie wiecej jak 2 czy 3 mm. A swoja droga to jak sprawdzal ten luz mechanik?? Bo nie pamietam czy w TDI VP jest dojscie by to zaobserwowac.

O odpalaniu jest spro tematow i mam nadzieje ze je poczytales i sprawdzales jak odpala z odpiea wtyczka od czujnika temp cieczy chlodzacej.

[MK4]Wymiana Dumasowego sprzegła?

: wt wrz 21, 2010 18:45
autor: italiano_83
jeśli chodzi o koronkę to zapewne mechanik miał namyśli wieniec zębaty na dwu-masowym kole zamachowym :bajer: Ten wieniec współpracuje z kołem zębatym rozrusznika. Odnośnie uszkodzonego dwumasu, to najczęstsze to: stukot/telepanie silnika podczas rozruchu /gaszenia oraz wibracje podczas gwałtownego przyspieszania- szczególnie dynamicznego na wysokich biegach przy niskiej prędkości obrotowej- drgania wyczuwalne podczas pracy sinika na biegu jałowym.
Lampart pisze:teraz odpala za 3 razem-przy pierwszej próbie odpalenia coś zaurgota-zagruchocze ( jak by zęby o zęby )bujnie silnikiem i klops
Z tego opisu najbardziej prawdopodobna diagnoza to uszkodzenie wieńca na dwumasowym kole zamachowym- skoro rozrusznik zdrowy, a o innych przypadłościach nie wspomniałeś.
Warto jednak sprawdzić dwumasowe koło zamachowe, kiedy i tak skrzynia będzie zrzucona.

[MK4]Wymiana Dumasowego sprzegła?

: wt wrz 21, 2010 18:47
autor: Lampart
Czytałem dużo zamieszczonych tu tematów, ale żadnego odpięta wtyczką cieczy chłodzącej.poszukam i takiego wątku a jak powinien wyglądac prawidłowo temat?:)


Ps: czy Skoda Fabia 1.9 TDI 100 Km ma koło dwu masowe?

[MK4 TDI} Ogromny problem z rozruchem-dwumas?

: wt wrz 21, 2010 22:31
autor: ZbyszekGolf
Witam tego nie wiem ale golf 4 tdi axr ma ten sam silnik i posiada koło dwumasowe wiec pewnie posiada

[MK4 TDI} Ogromny problem z rozruchem-dwumas?

: śr wrz 22, 2010 19:21
autor: Lampart
dziś dzwonił do mnie mechanik mówi ze luz jest na 9 zębów.
I mówi ze wieniec jest ok ale za duży luz- zamówiłem kompletne koło dwu masowe firmy SASCH za 1220 zl. we wtorek będę miał wymieniane.
a tak na marginesie- dziś odebrałem auto od mechanika- pali idealnie za każdym razem( specjalnie gasiłem i odpalałem) zobaczymy jak będzie jutro

TDI Ogromny problem z rozruchem-dwumas?

: czw wrz 23, 2010 10:04
autor: pinio-78
A ciekawi mnie czy jest jakieś zabezpeiczenie przed uszkodzeniem koła dwumasowego podczas rozruchu w przyadku gdy rozrusznik kręci za wolno i prędkość obrotowa jest za mała. Ponoć niektóre silniki mają takie zabezpieczenia (gdy silnik za wolno kręci się to nie odpali), ciekawe czy to prawda.

TDI Ogromny problem z rozruchem-dwumas?

: czw wrz 23, 2010 20:41
autor: Lampart
mam jeszcze jedno pytanie-czy w sprzęgłach z dwumasem gdy jest ono w kiepskim stanie technicznym( duży luz) może wystąpić efekt ślizgania się sprzęgła? czy to tylko w sprzęgłach jedno masowych