Strona 1 z 1

Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.

: wt wrz 14, 2010 23:10
autor: barteKKK03
A więc sprawa następująca... zaczęło się od przekładki skrzyni biegów z "czwórki" na ""piątkę" wykonanej przez poprzedniego właściciela... jednak poszło coś nie tak i pedał sprzęgła ciężko chodzi, ale co dziwniejsze ma bardzo mały zakres pracy... jest bliżej podłogi, można go wcisnąć tylko na kilka cm... i tu pytanie... co to może być?
Z tego co wiem tarcza sprzęgła została akurat wymieniona razem ze skrzynią... linka wygląda w porządku..

Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.

: śr wrz 15, 2010 09:57
autor: pitru
barteKKK03, podejrzewam, że dźwignia na frezie ośki wychodzącej ze skrzyni jest przestawiona. Mogła być źle ustawiona, lub jest nie dokręcona :grin:

Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.

: czw wrz 16, 2010 16:33
autor: barteKKK03
Sprawdzę... jeszcze jakieś propozycje? :)

Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.

: pn wrz 20, 2010 17:06
autor: sas_gti
pitru pisze:barteKKK03, podejrzewam, że dźwignia na frezie ośki wychodzącej ze skrzyni jest przestawiona. Mogła być źle ustawiona, lub jest nie dokręcona
ta pod pokrywą piątego biegu? - mało prawdopodobne bo ona jest nasadzana tylko w jednym położeniu.
Ostatnio miałem taki przypadek, że awaria docisku powodowałą, że trzeba było użyć bardzo dużej siły aby wcisnąć sprzęgło. Docisk wyglądał normalnie, nie zauważyłem, zeby coś z nim było nie a mimo wszystko wciskało się na maska ciężko. Nie wiem co to było ale wymiana sprzęgła pomogła. Wiem, że to niewiele wnosi do sprawy ale może u Ciebie problem też leży w uszkodzonym docisku.

Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.

: pn wrz 20, 2010 17:08
autor: barteKKK03
No tak tylko taka sprawa że to 1.6 diesel... a więc tutaj docisk jest przy silniku tak jakby. Więc czy mógł się w jakiś sposób uszkodzić?

Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.

: pn wrz 20, 2010 17:22
autor: sas_gti
ja właśnie o takim docisku przykręcanym do koła zamachowego (a koło do wału korbowego) mówiłem. Zdaję sobie sprawę o czym rozmawiamy :)
Wiem, ze dźwignia wysprzęglika wchodzi w obudowę blisko koła, idzie przez całą skrzynię i za pośrednictwem takiego długiego pręta popycha tarczę wysprzęglika dopiero.

Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.

: pn wrz 20, 2010 17:25
autor: sas_gti
mój temat
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=343946" onclick="window.open(this.href);return false;
barteKKK03 skrzynia taka jak w tym temacie?

A moze skrzęgło do skrzyni 4b i 5b jest inne?? Moze inna jest długość tego pręta wysprzęglającego?

Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.

: pn wrz 20, 2010 17:27
autor: sas_gti
jak widzisz u mnie na tyle ciężko sie wciskało sprzęgło, że doporawdziło to do zerwania się tej dźwigni popychającej. Zaczęła się obracać na wieloklinie.

Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.

: pn wrz 20, 2010 19:10
autor: barteKKK03
Sprzęgło jest takie samo... ostatnio patrzyłem w katalogach.

Opcja uszkodzonego docisku również odpada... nie pisałem jeszcze, ale ostatnimi czasy został zmieniony cały silnik wraz z tym dociskiem. A w aucie z którego silnika był wyciągany działało dobrze.
Podczas sekcji przyjrzałem się tarczy sprzęgła... faktycznie była nowa, jednak rzuciła mi się na oczy pewna różnica... mianowicie ten kołnierz z frezem wchodzącym na wałek był wyższy niż w poprzednim sprzęgle. Więc wrzuciłem stare sprzęgło i inny silnik wraz z tą skrzynią która była tzn piątka... i nic to nie dało.
Więc docisk i tarcza ok... coś musi być w skrzyni nie tak. Chyba trzeba wrócić do oryginalnej czwórki...

Tylko obecnie kolejnym problemem są opory złomka przed odpalaniem... raz ładnie odpalił i się totalnie zbuntował. :lol:

Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.

: pn wrz 20, 2010 19:22
autor: sas_gti
barteKKK03 pisze:coś musi być w skrzyni nie tak.
ponieważ mój problem był podobny to zacząłem myśleć tak jak Ty, tzn ze to pewnie skrzynia.
Przeanalizowałem całą sytuację i doszedłem do wniosku, że nie ma opcji żeby to coś ze skrzynią. Przecież mechanizm wysprzęglania jest tutaj zupełnie osobno, można by rzec, ze poza skrzynią. Jedynie pręt wysprzęglika przechodzi przez skrzynię i na tym wspólne elementy się kończą.
Być może sama dźwignia jest inna (krótsza/dłuższa) w skrzyniach 4b i 5b.? Sprawdzałeś to ? To by dawało zmianę skoku i siły.

Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.

: pn wrz 20, 2010 19:32
autor: barteKKK03
sas_gti pisze:Być może sama dźwignia jest inna (krótsza/dłuższa) w skrzyniach 4b i 5b.? Sprawdzałeś to ?
Powiedzmy że rzuciłem okiem... ale możliwe że to będzie przyczyna. Nie mniej jednak i tak trzeba teraz zrzucić skrzynię i przyjrzeć się dokładniej prętowi wysprzęglika.

Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.

: pn wrz 20, 2010 20:06
autor: sas_gti
chodziło mi o dźwignię pod którą poczepia sie linke.
barteKKK03 pisze:Nie mniej jednak i tak trzeba teraz zrzucić skrzynię i przyjrzeć się dokładniej prętowi wysprzęglika.
wystarczy, że odkręcisz pokrywę piatego biegu od stronu koła., skrzyni nie trzeba zrzucać. Tak dostaniesz się do całego mechanizmiu wysprzęglającego bez potrzeby zrzucania skrzyni. To musi być coś ze sprzęgłem ale z nim.
na http://www.brokevw.com" onclick="window.open(this.href);return false; są niezłe fotki jak się tam dostać.

Po przekładce skrzyni - krótki i twardy pedał sprzęgła.

: pn wrz 20, 2010 20:09
autor: sas_gti
Obrazek
Obrazek