Strona 1 z 1

Passat B3 VR6 Sterowanie sprzęgła

: wt sie 24, 2010 13:24
autor: radziorki
Witam ! Wymieniłem pompkę sprzęgła ale problem z wpadającym sprzęgłem nie zniknąl...czy przyczyną jest tylko ta pompka czy jeszcze wysprzęglik ? Zamierzam kupić zestaw naprawczy wysprzęglika i proszę o jakieś nakierowanie do tego tematu. Jakiej firmy itp...

Passat B3 VR6 Sterowanie sprzęgła

: wt sie 24, 2010 18:03
autor: radziorki
jest ktoś kto ogarnia ten temat ?

Passat B3 VR6 Sterowanie sprzęgła

: wt sie 24, 2010 21:09
autor: Michał_1977
Odpowietrzałeś układ?
Trzeba odpowietrzyć pompę,następnie wysprzęglik i znów pompę.
Nie zawracaj sobie gitary regenerowaniem wysprzęglika,bo części chyba nie dostaniesz,a poza tym jak kiedyś przyglądałem się takiemu,to zdaje mi się,że jest nierozbieralny.Nawet ETKA nie przewiduje zestawów naprawczych... :bajer:
Wysprzęglik nie powinien być drogi w zamienniku.
JBC,to szrot :bigok:

Passat B3 VR6 Sterowanie sprzęgła

: śr sie 25, 2010 12:29
autor: radziorki
taaak. Już tyle razy że mam dość...heh a zestawy naprawcze do niego są ; ) więc już nie wiem. Muszę coś wymyślic...dzięki za poradę ; )

Passat B3 VR6 Sterowanie sprzęgła

: pt wrz 10, 2010 14:38
autor: Biperr0
A na pewno dobrze odpowietrzyłeś sprzęgło ? Ja się przez 2 dni zastanawiałem jak to zrobić.
Pedał ci tak z niczego zaczął spadać czy przy tym jak coś wymieniałeś ?

Passat B3 VR6 Sterowanie sprzęgła

: pt wrz 10, 2010 15:41
autor: piori
Ja wracałem passatem z wakacji znad morza praktycznie bez sprzęgła, także wiem coś w temacie. Zestawy naprawcze są bez problemu dostępne w IC. Jeśli dobrze pamiętam ceny to zestaw pompki Ate 15 zł, zestaw wysprzęglika 24zł (lub na odwrót) z tym że są 2 rodzaje wysprzęglików: Ate i Fag. Różnią się średnica tłoka tylko o 0,2mm, więc na oko nie do odróżnienia - trzeba przed zakupem sprawdzić co się ma pod maską. Po wymianie uszczelnień i płynu sprzęgło działa super :bigok:

Co do odpowietrzania to mój brat wymyslił taki patent: znalazł jakąś nakrętkę pasującą na zbiorniczek płynu, do nakrętki szczenie przymocował wężyk. Podpinamy to pod kompresor, dajemy 1 bar ciśnienia. Na odpowietrznik zakładamy przezroczysty wężyk i drugi koniec wrzucamy w jakąś w buteleczkę. Luzujemy odpowietrznik i czekamy aż w wypływającym z niego płynie nie będzie żadnego bąbelka. Trzeba uważać na poziom płynu w zbiorniczku podczas odpowietrzania i na bieżąco uzupełniać. Jak płyn będzie czysty to zakręcamy odpowietrznik i przepompowywujemy kilkanaście razy pedałem sprzęgła, po czym dla pewności znowu popuszczamy odpowietrznik i sprawdzamy płyn - jak wypływa idealnie czysty to jest OK.