Strona 1 z 2

[AAZ] wymieniłem sprzęgło i zaczeło ślizgać :/

: sob mar 06, 2010 21:57
autor: mateusz_kajtek
Panowie mam problem z którym nie umiemy sobie z kumplem poradzić, z racji zgrzytających biegów kupiłem drugą skrzynie + sprzęgło (docisk+tarcza i koło zamachowe) tez od AAZ-et tylko rocznik 96. Przełozylismy dziś skrzynie i kompletne sprzeglo (bo wygladało bardzo dobrze a tarcza jak nówka) i po złożeniu przy pierwszej przejażdżce okazało sie że sprzęgło ślizga na kazdym biegu, to wyciagliśmy skrzynię i wymieniliśmy docisk i koło zamachowe na stare (moje) no i po złożeniu i przejacheniu sie okazuje że troche sie poprawiło ale dalej ślizga na 3,4 i 5 biegu... to odpieliśmy linkę sprzęgła od uchwytu/łapy i próbowaliśmy jazde bez zapiętego sprzęgła ale i to nie pomoglo (juz na 3 biegu ślizgało) i naprawdę już nie mamy pomysłów... czy zmienić też tarcze na starą, która jest znacznie bardziej zużyta niż ta która teraz jest założona?
za każdy pomysł/radę bede niezmiernie wdzięczny...

: sob mar 06, 2010 22:18
autor: Michał_1977
Sprawdzałeś czy jest luz jałowy na łapie sprzęgła przy skrzyni?
Nie miałeś tłustych rąk przy montażu sprzęgła?

: sob mar 06, 2010 22:22
autor: stefan1982
Pierwszy raz słysze że ktoś przekłada urzywana tarczę sprzęgłowa z auta do auta.Zamontuj nową tarczę i powinno być ok :bajer:

: sob mar 06, 2010 22:38
autor: mateusz_kajtek
Michaś_1977 pisze:Sprawdzałeś czy jest luz jałowy na łapie sprzęgła przy skrzyni?
Nie miałeś tłustych rąk przy montażu sprzęgła?
luz napewno jest, nawet odpieliśmy linke i przejachałem się bez sprzęgła i dalej to samo, starałem sie nie pobrudzić tarczy, przy zakładaniu była sucha, jeszcze papierem ściernym przecierałem docisk i koło zamachowe....
stefan1982 pisze:Pierwszy raz słysze że ktoś przekłada urzywana tarczę sprzęgłowa z auta do auta.Zamontuj nową tarczę i powinno być ok
powiem tak, sprzęgło miałem dobre a skrzynie miałem do wymiany a że do skrzyni dostałem tez sprzęgło które jezdziło niecały rok czasu i zrobiło 15 000 km to skusiłem się żeby założyć... tarcza wyglada jak nowa , ma jeszcze głębokie rowki/wcięcia no wręcz igiełka, w dużo gorszym stanie jest moja stara tarcza która miałem założoną w starej skrzyni i jakoś nie ślizgało, wiesz ja moge kupić nową tarcze tylko według mnie na 99% założe i bedzie to samo bo ta co jest teraz wyglada jak nowa...

: sob mar 06, 2010 23:08
autor: Michał_1977
mateusz_kajtek, żebyś nie musiał kolejny raz zdejmować skrzyni,to zrób tak-przechyl auto na prawą stronę,zdejmij dekiel 5-go biegu i przyjrzyj się jak wygląda łożysko wyciskowe,czy nie siedzi zapieczone w gnieździe,oraz jak zachowuje się trzpień wyciskowy (ten drut/pręt),czy lekko się przesuwa w wałku.
Nic innego mi na razie do głowy nie przychodzi :-k ...

: sob mar 06, 2010 23:11
autor: mateusz_kajtek
Michaś_1977, dzięki, na dziś skonczliśmy ta męczarnie ale od poniedziałku walczymy od nowa z problemem takze będe starał sie wykorzystać każdy pomysł...

[ Dodano: 06 Mar 2010 22:25 ]
panowie chyba jest mały przełom lub przynajmniej cos nad czym wrto by pomysleć, obie skrzynie sa z AAZ-etów wygladają chyba identycznie ale mają różne numery (oznaczenia) :-k

: sob mar 06, 2010 23:44
autor: Naparstek
mateusz_kajtek pisze:Przełozylismy dziś skrzynie i kompletne sprzeglo (bo wygladało bardzo dobrze a tarcza jak nówka)
Nie masz pewności czy czasem ta tarcza nie była zaolejona a później przemyta żeby olej usunąć. Jeżeli była nasiąknięta olejem to prędzej czy później olej i tak wyjdzie do wierzchu pod wpływem temperatury od tarcia okładzin z kołem zamachowym a to może powodować ślizganie się. Ciężko coś poradzić na odległość jak nie widzi się tego

: sob mar 06, 2010 23:47
autor: Michał_1977
mateusz_kajtek pisze:obie skrzynie sa z AAZ-etów wygladają chyba identycznie ale mają różne numery (oznaczenia) :-k
Masz na myśli nr.na kiblu sprzęgłowym w najniższym punkcie skrzyni?
Jeśli tak,to tym się nie przejmuj,bo tam jest tylko podany model i data produkcji...
Poza tym,sprzęgło to jedno,a skrzynia to drugie...
Ślizga się sprzęgło,a nie skrzynia :grin: ...prawda?
Naparstek pisze:Nie masz pewności czy czasem ta tarcza nie była zaolejona a później przemyta żeby olej usunąć.
Naparstek, czytałeś wszystkie posty :bajer: ?

: ndz mar 07, 2010 01:56
autor: grandi
Krzywy docisk lub tarcza?

: ndz mar 07, 2010 10:04
autor: mateusz_kajtek
Michaś_1977 pisze:nr.na kiblu sprzęgłowym w najniższym punkcie skrzyni?
tak i ten numer to ATH24032
Michaś_1977 pisze:Ślizga się sprzęgło,a nie skrzynia
to prawda ale stało sie to po wymianie skrzyni na nieco inną (tez z AAZ lecz jakby nieco inną)
Naparstek, no własnie tarcza nie jest zaolejona
grandi, docisk i tarcza wygladają na proste, zreszta zmienialismy docisk bo mysleliśmy że z tamtym coś nie tak i dalej ślizga....

: ndz mar 07, 2010 10:32
autor: arwam
Naparstek, a docisk również zmienialiście?

jeśli tak to może być już sprężyna wypracowana.
i czy dobrze żeście dokręcili koło zamachowe do docisku?

[ Dodano: 07 Mar 2010 09:34 ]
a i jeszcze jedno;
jaka jest średnica tej tarczy którą żeście przekładali do auta?
przypadkiem nie jest mniejsza niż 210mm?
jak tak to już masz odpowiedź.

[ Dodano: 07 Mar 2010 09:38 ]
mateusz_kajtek,

daj oznaczenia skrzyni biegów to już coś będziemy wiedzieli

być może masz krótszą skrzynię i wtedy jest takie złudzenie ale nie sugeruj się tym jak jedziesz z jednostajną prędkością tylko jak masz np na piątce 70km/h i obroty 2000rpm to jak wciśnieniesz gaz do spodu obroty rosną a prędkość nie to wtedy masz problem ze sprzęgłem bo jeśli tak nie jest to masz albo krótszą skrzynię biegów albo coś powoduje chałas który daje takie złudzenie.

: ndz mar 07, 2010 10:50
autor: Michał_1977
arwam pisze:Naparstek, a docisk również zmienialiście?
To mateusz_kajtek,zmieniał :grin:
arwam pisze:daj oznaczenia skrzyni biegów to już coś będziemy wiedzieli
Przecież napisał:
mateusz_kajtek pisze:numer to ATH24032
arwam pisze:jaka jest średnica tej tarczy którą żeście przekładali do auta?
mateusz_kajtek pisze:kupiłem drugą skrzynie + sprzęgło (docisk+tarcza i koło zamachowe) tez od AAZ-et tylko rocznik 96
Jak od AAZ-a,to na 100% jest 210mm...
arwam pisze:być może masz krótszą skrzynię i wtedy jest takie złudzenie
Obrazek
ATH ma takie samo przełożenie jak 4T/CHC,czyli wszystko gra...

Jedynie jeszcze można sprawdzić to co pisałem-łożysko wyciskowe i trzpień wyciskowy,czy się nie wieszają...jak nie to sprzęgło do poprawki :?

: ndz mar 07, 2010 11:59
autor: Naparstek
Kto by nie zmieniał to sprzęgło to i tak cenne rady od kolegi arwama :grin: :bigok:

: ndz mar 07, 2010 18:55
autor: mateusz_kajtek
arwam, do tej pory miałem skrzynie ATH i zmieniłem ją na CHD obie sa seryjnie montowane w AAZ-etach i obie sa tak samo krótkie (te same przełozenia) tj na 5 biegu mam około 3000 obrotów przy prędkości 120 km/h a sprzęgło ślizga bardzo wyraznie jak tylko mocniej wcisne na gaz (zwłaszcza na 4 i 5 biegu)...

średnica tarczy też była mierzona i jest 210mm, zmieniany był komplet czyli docisk+tarcza i dodatkowo koło zamachowe a jak okazało sie że to ślizga to zmienilismy docisk i koło na stare i dalej ślizga wszystko dwukrotnie rozbierane i dobrze skręcone...
Michaś_1977 pisze:można sprawdzić to co pisałem-łożysko wyciskowe i trzpień wyciskowy,czy się nie wieszają...jak nie to sprzęgło do poprawki :?
bedziemy sprawdzac w poniedziałek, jesli okaże sie ok, to co masz na myśli pisząc "sprzęgło do poprawki"?