Jaki olej do skrzyni 6 bieg ERF VW Bora
: ndz lut 07, 2010 11:35
Vw Bora ! Variant 2003r. 1.9 TDI PD 96 kW ASZ 238tys.km 6-bieg ERF
na samym początku chciałbym nie roztrząsać problemu WYMIENIAĆ-NIE WYMIENIAĆ. Sam mam objawy utrudnionej porannej zmiany z 1/2 i zawsze zgrzyt z 1/2 czy z redukcji np 3/2 lecz ten post dotyczy wymiany, ale na jaki???
wg Etki i info Z ASO olej do tej skrzyni jest specyfikacji G05 217 1A2 i taki serwisowy kosztuje ok 100zł/L a jako że do układu wchodzi 2,3 L to trochę drogo. znalazłem jeszcze kilka innych specyfikacji tańszych w zakupie G06 072 6A2 oraz G06 072 6A2 no ale niestety w serisie powiedzieli że żaden z tych tylko ten pierwszy a dlaczego? Nie umiał odpowiedzieć zasłaniał się specyfikacją
z książki Poradnik użytkownika napisano ogólnie iz olej powinien spełniać wymagania producenta G50 SAE 75W90 bez wyszczególnien czy do 5 czy 6 biegowa a serwisie to widać problem . i jak to ma się do wszystkich innych olejów to nie wiem. na stronienie Castrol jako zalecany jest VW Group Gear Oil G50. Part No. G005000 a jako dobra alternatywa Castrol TAF X, na stronie Motul alternatywa to GEAR 300 75W-90 i te dwa są olejami syntetycznymi.
Meritum tego tematu czy ktoś zalewał do swojej 6!! któryś z w/w olejów G05 217 1A2; (G06 072 6A2; G06 072 6A2 niepolecane przez Serwis); Castrol TAF X; MotulGEAR 300 i jakie są jego spostrzeżenia po wymianie bo yba gorzej nie będzie, generalnie chodzi mi o chaczenia zgrzytania lekkość pracy itd.
na samym początku chciałbym nie roztrząsać problemu WYMIENIAĆ-NIE WYMIENIAĆ. Sam mam objawy utrudnionej porannej zmiany z 1/2 i zawsze zgrzyt z 1/2 czy z redukcji np 3/2 lecz ten post dotyczy wymiany, ale na jaki???
wg Etki i info Z ASO olej do tej skrzyni jest specyfikacji G05 217 1A2 i taki serwisowy kosztuje ok 100zł/L a jako że do układu wchodzi 2,3 L to trochę drogo. znalazłem jeszcze kilka innych specyfikacji tańszych w zakupie G06 072 6A2 oraz G06 072 6A2 no ale niestety w serisie powiedzieli że żaden z tych tylko ten pierwszy a dlaczego? Nie umiał odpowiedzieć zasłaniał się specyfikacją
z książki Poradnik użytkownika napisano ogólnie iz olej powinien spełniać wymagania producenta G50 SAE 75W90 bez wyszczególnien czy do 5 czy 6 biegowa a serwisie to widać problem . i jak to ma się do wszystkich innych olejów to nie wiem. na stronienie Castrol jako zalecany jest VW Group Gear Oil G50. Part No. G005000 a jako dobra alternatywa Castrol TAF X, na stronie Motul alternatywa to GEAR 300 75W-90 i te dwa są olejami syntetycznymi.
Meritum tego tematu czy ktoś zalewał do swojej 6!! któryś z w/w olejów G05 217 1A2; (G06 072 6A2; G06 072 6A2 niepolecane przez Serwis); Castrol TAF X; MotulGEAR 300 i jakie są jego spostrzeżenia po wymianie bo yba gorzej nie będzie, generalnie chodzi mi o chaczenia zgrzytania lekkość pracy itd.