Jak wydłuzyć 5 bieg w skrzyni CYP

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Jak wydłuzyć 5 bieg w skrzyni CYP

Post autor: cowboy » pt lip 13, 2007 20:12

ponieważ czasem trzeba ścignąc BMW potrzebuje wydłużyc 5 bieg..

mocy jest duzo więc jazda 160km/h po autostradzie z 3500rpm na budziku jest troche meczace dla kierownika i silnika...

jest taki opisik w sieci:
"Hi,

ja gibts.

02A 311 361 AM; 02A 311 158 AF = 28/40 = 0,7

02D 311 361; 02D 311 158 = 32/47 = 0,681 to podobno z Trasportera T4 synchro

02Z 311 158A; 02Z 311 361A = 27/41 = 0,658 (hier muss die Tellerfeder der Zahnradbefestigung modifiziert werden)

Die sollten alle rein passen, ich übernehme aber keine Haftung....

mfg Frank "

obecne przełożenie w CYP mam przełożenie 5 biegu 0,7435

koledzy w 1Z mający ASD mają 0,714 - więc duzo lepiej...ale to i tak mało dla mnie :)

ktos widział na szrocie takiego transportera ?

[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 20:14 ]
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html

oznaczenie tej skrzyni to APL

przełożenie V biegu 28/41 = 0,682

wiem że Rob555 ma tak przerobioną skrzynie... aw69 kombinuje...



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt lip 13, 2007 22:16

hehe znowu kombinujesz. podziwiam i dopinguje.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lip 19, 2007 11:49

SouleR pisze:znowu kombinujesz
trzeba kombinować... bo w długich trasach jest duza nadwyżka mocy...

ale widze że nikt nie wie :(



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » czw lip 19, 2007 12:32

cowboy,

ja najpierw zastanowil bym sie jakie przelozenie chcez osiagnac
w twojej skrzyni masz mzliwosc ( z tego co sie orietuje ) zrobic
0,756 ( dla ciebie nieinteresujace )
0,717 chyba z ASD
0,7
0,681
i jeszcze 0,659

i to wszystko na org. kolach z VW .
Ale jak zamontujesz 0,6xxx to wez pod uwage ze skok miedzy 4 a 5 biegiem bedziesz mial b. duzy.

Kumpel kiedys robil na ( chyba ) 0,681 i fakt obr. na autostradzie ladnie spadly ale jezdzilo sie tym niespecjalnie.

normalnie do takiej zmiany potrzebujesz
2 kola zebate ( para)
Synchronizatory
do przelozenia 0,659 jeszcze sprezyny i schaltgabel ( widelki )
Wszystkie czesci mozesz wyszukac se w ETCE do wymiany nie musisz nawet wymontowywac skrtzyni z auta.
Problem jest tylko ze czesc nie sa za tanie mysle ze ~300-350€ musisz wydac.

Stare czesci odradzam ( przedewszystkim kola zebate i synchronizatory ) tego nieprzeklada sie z jednej obudowy do drugiej.

pozdr.
voss
Ostatnio zmieniony czw lip 19, 2007 12:50 przez voss, łącznie zmieniany 2 razy.


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw lip 19, 2007 12:45

btw czy komus sie udało przycharatac skrzynie 6 z mk4 do mk3 VP? plug'n'play pewnie nie pasuje?


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lip 19, 2007 13:03

voss pisze:Ale jak zamontujesz 0,6xxx to wez pod uwage ze skok miedzy 4 a 5 biegiem bedziesz mial b. duzy.

Kumpel kiedys robil na ( chyba ) 0,681 i fak obr. na autostradzie ladnie spadly ale jezdzilo sie tym niespecjalnie.
przeliczyłem prędkości w zakresie użytecznych obrotów 2000-4000 rpm (oraz dla 5 biehy V-max :) ) dla porównania moją skrzynie CYP z ASD (1Z) i dodatkowo 5 bieg ze szkrzyni APL

Obrazek

wygląda na to że spoko byłoby takie coś - 100 km/h na 5 biegu przy 2000 rpm - tragedii nie ma jak sie ma 160KM

ps. przeliczałem dla swoich kół - 195/45/16

[ Dodano: Czw Lip 19, 2007 13:08 ]
Corvax pisze:czy komus sie udało przycharatac skrzynie 6 z mk4 do mk3 VP? plug'n'play pewnie nie pasuje?
kolega jaro444 zeswapował w sowim leonie
jaro4444 pisze:Aby w Leonie 1,9 TDI VP (90 lub 110 KM) zamontować skrzynię 6 z silnika 130 lub 150 KM TDI potrzebne są:
- skrzynia 6b z górną łapą (np: DRV, EFF, ERF, FEK, FEL, FMH, ERG, DRW)
- kompletne sprzęgło 240 mm Sachs,
- półosie ARL lub ASZ z przgubami wewnętrznymi 108 mm o konstrukcji zamkniętej,
- wybierak z linkami do skrzyni 6,
- rozrusznik PD,
- wysprzęgnik w przewodem,
- osłonę blaszaną sprzęgła,
wiecej tu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111458

[ Dodano: Czw Lip 19, 2007 13:12 ]
voss pisze:~300-350€ musisz wydac
na forum OCP załatwiali za 160 EUR... ale to i tak za dużo :)

może gdzieś znajde na szrocie T4 synchro i wtedy skoro można to wyciągnąć bez demontażu skrzyni miałoby jeszcze sens...



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pt lip 20, 2007 00:10

cowboy pisze:02D 311 361; 02D 311 158 = 32/47 = 0,681 to podobno z Trasportera T4 synchro
Wejdzie to w obudowe 02O? Albo trzeba pakować w 02A
Ten zestawik to około 160E nie wiem ile synchronizatory.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lip 21, 2007 11:36

Apsik pisze:Ten zestawik to około 160E
po tyle ktoś na forum OCP sprzedawał ale to dla mnie za drogo :)

moze coś się kiedyś samo znajdzie po taniości :)



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » sob lip 21, 2007 12:46

Ponawiam pytanie:
Wejdzie to w obudowe 02O?
Ja zobacze jak wyjde z kasą, ale raczej kupie ... ciekawe ile kosztują synchronizatory?
Ma ktoś numery z ETKa - skrzynia ATH


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » czw wrz 27, 2007 13:24

Ja też mam ten sam problem co cowboy, chciałbym wydłużyc ten V bieg ale moze da rady zmeinic przełożenie główne? Robił ktoś coś takiego? Wtedy to wszystkie biegu mogą siewydłuzyć i byłoby własnie fajnie.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw wrz 27, 2007 13:31

Tominator pisze:Ja też mam ten sam problem co cowboy, chciałbym wydłużyc ten V bieg ale moze da rady zmeinic przełożenie główne? Robił ktoś coś takiego? Wtedy to wszystkie biegu mogą siewydłuzyć i byłoby własnie fajnie.
Najprosciej zmien obwód koła. Ja jezdze na 205/40 R17 i jest w miare ok chociaz przymierzam sie do 215/40 na co dzien.
cowboy u ciebie 205/45 podniosla by troche rzeczywisty Vmax bo 195/45 jest przy tej mocy za maly. Albo od razu na 17 przejdz z tym samym profilem.
Na skrzyni ASD na moich kolach po dokreceniu do odcinki hamownia Vtech pokazala 260km/h na rolkach :satan:
Ostatnio zmieniony czw wrz 27, 2007 13:31 przez rob555, łącznie zmieniany 1 raz.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
szymonrs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw gru 30, 2004 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: szymonrs » czw wrz 27, 2007 13:58

zmień tabelki bo jest tak że AFN czyli CYP ma krótsze przełożenie głowne 3,6 natomiast ASD lub CCM(od vr6) maja główne przełożenia 3,06...
wiec może warto przesiąść się w całości na skrzynie ASD



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw wrz 27, 2007 14:00

rob555 pisze:cowboy u ciebie 205/45 podniosla by troche rzeczywisty Vmax bo 195/45 jest przy tej mocy za maly
tak też będzie na wiosne - nowe opony będą 204/45/16 :) - czyli dokładnie takie jak mam obecnie na tylnej osi..
Tominator pisze:chciałbym wydłużyc ten V bieg ale moze da rady zmeinic przełożenie główne
jak wydłużysz V bieg to jednak trochę się bedzie gorzej jeździło...

z drugiej strony mi się podobają przełożenia w AFN (CYP) bo są krótsze i lepsze do sprinty niż w 1Z (ASD)...

myślę że najlepszy sposób to większe opony i od razu się trakcja poprawi :)

[ Dodano: Czw Wrz 27, 2007 14:03 ]
cowboy pisze:zmień tabelki bo jest tak że AFN czyli CYP ma krótsze przełożenie głowne 3,6 natomiast ASD lub CCM(od vr6) maja główne przełożenia 3,06...
wg tej stronki CYP i ASD mają przełożenie główne takie samo 60/19

http://www.dieselschrauber.de/GKB.html



Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » czw wrz 27, 2007 15:11

rob na rolkach to i moze 300km/h pokazać ale nie ma oproów i w rzeczywistości wychodzi znacznie mniej, mi pokazywało 222 na hamowni a rozpedziłem sie do max 205 i koniec na poprzednim setupie, wiec jak Ci an rolkach pokazuje 260 to w realu bedzie jakieś 230-240max, co do cowboya propozycji dotyczącej opon ja mam Ibize i wielkich kół nie wcisne nie ma bata, chciałem założyć 195/50R16 ale bedzie mi pewnie obcierać wiec na wiosne zagosci 195/45R16 obwód jest mniejszy wiec raczej Vmax wiekszy nie bedzie, w mk3 to ejst fajne że są wytłoczone nadkola a w Ibizach niestety lipa z tych lat i nawet późniejszych, co do przełożeń to poszukam czegoś wiekszego niż 0,68 a mniejszego niż 0,717 najlepiej coskoo 0,7. A i nikt nie odpowiedział na moje pytanie, co zz głównym przełożeniem - można zmienicczy nie a jeśli można to na jakie?
Ostatnio zmieniony czw wrz 27, 2007 15:20 przez Tominator, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości