Strona 5 z 5

Dizura w skrzyni FOTO ciężki temat

: pn gru 20, 2010 22:33
autor: k18t
Zimny Chirurg pisze:
Na synchronizatorach nie ma łozysk. Tylko na ruchomych zębatkach na wałkach. Są to łozyska igiełkowe. Na wałku I/P masz łożyska kulowe. A na wałku o/p masz stożkowe i tak samo na dyfrze. Pewnie te ucierpiały najbardziej. Stwierdzając stan łozysk poszczególnych biegó niestety muszą być rozebrane wałki do czynników pierwszysch. Inaczej nie ma szans.

Pozdro

ZC
Aha, a co to jest wałek I/P i o/p?
Może ktoś polecić jakiś ciekawy link, albo książkę na temat budowy skrzyni biegów, chętnie sobie poczytam w wolnej chwili. W googlach pełno jest artykułów na ten temat ,ale nic konkretnego.

Dizura w skrzyni FOTO ciężki temat

: wt gru 21, 2010 13:31
autor: sas_gti
k18t z tego wnioskuję, że na stronie do której link dałem nie byłeś? :jezor:

Re: Dizura w skrzyni FOTO ciężki temat

: pt gru 24, 2010 03:23
autor: k18t
sas_gti pisze:k18t z tego wnioskuję, że na stronie do której link dałem nie byłeś? :jezor:
Dzięki za ten link, wyjaśnia on sprawę wymiany nitów, u mnie ten problem nie wystąpił. Przydało by się coś o wymianie łożysk na biegach.
Pozdro

ps. Wesołych świąt i szalonego Sylwestra dla wszystkich!

Re: Dizura w skrzyni FOTO ciężki temat

: pt gru 24, 2010 14:58
autor: Zimny Chirurg
Witam

Wałek I/P to ten co wchodzi tak na chłopski rozum w silnik. Czyli sprzęgłowy. Zwał go jak tam chcesz. I na nim na stałę są zazębione 1 i 2. Reszta jest ruchoma. A wałek O/P. To ten który pracuje wewnątrz skrzyni i jest zazębiony z Kołem koronowym i na nim na stałe są zazembione 3,4,5 lub 6. A więć by wymienieć łozyska na biegach to trzeba dosłownie rozebrać skrzynie na czynniki pierwsze. Bo tak to nie da sie stwierdzić które łożysko umarło. A tam są łożyska igiełkowe. A więc wszystko do wymiany. A wałek I/P masz ułozyskowany łozyskami kulowymi. A o/p masz łozyska stożkowe i tak samo na dyfrze. Tak ze i tak skrzynia do rozebrania.

Pozdro

ZC

Dizura w skrzyni FOTO ciężki temat

: sob gru 25, 2010 22:05
autor: k18t
Dzięki ZC, nadal czekam na jakieś warte uwagi linki lub tytuły na temat skzyń biegów. Na razie auto jeździ, a ja nie palę się za bardzo do rozbierania skrzyni. Wezmę się za to jak znajdę naprawdę dobrą ilustrowana instrukcję i trochę czasu.

Dizura w skrzyni FOTO ciężki temat

: ndz gru 26, 2010 16:36
autor: sas_gti
lepiej zilustrowanej rozbórki skrzyni niż na brokevw raczej nie znajdziesz. Mozesz tak czekac do za przeproszeniem usranej śmierci a strona nie dotyczy tylko problemu nitów wbrew temu co piszesz. Tam są opisane wszystkie możliwe operacje na skrzyni. Nity to tylko fragmencik.

Dizura w skrzyni FOTO ciężki temat

: pt gru 31, 2010 18:59
autor: k18t
sas_gti napisałem "link" nie "strona". Czytajmy ze zrozumieniem. A co do strony, to właśnie ją przejrzałem i jest całkiem wporzo.
k18t pisze: Jedno koło w górze, drugie na ziemi i wbita jedynka. Uniesionym kołem można sobie swobodnie obracać w dość sporym zakresie. Luz wynosi 8,5cm na zewnętrznym obwodzie opony (195/65 R15, całkowity obwód zewnętrzny opony - 196cm).Jak się patrzy od spodu to na przegubach nie ma luzu, tylko w skrzyni. To normalne, że aż tak bardzo można obracać kołem?! Przecież to aż 16 stopni.
Czy ktoś jeszcze oprócz Zimnego Chirurga uważa, że ten luz może być efektem złego złożenia skrzyni?

Dizura w skrzyni FOTO ciężki temat

: pt gru 31, 2010 19:11
autor: J.B.S.
A ja myślę że to jest normalne .Tzn nie odbiega za bardzo od normy. Sprawdzę jutro u siebie jak będę w stanie :grin:

Dizura w skrzyni FOTO ciężki temat

: sob sty 01, 2011 20:36
autor: sas_gti
k18t pisze:sas_gti napisałem "link" nie "strona". Czytajmy ze zrozumieniem.
???

Dizura w skrzyni FOTO ciężki temat

: sob sty 01, 2011 21:37
autor: lucassss79
Miałem to samo na wiosnę, dokładnie identycznie. Skończyło się wymianą skrzyni. Jeśli byś wymieniał to dopilnuj żeby włożyli Ci taką w której te cholerne nity będą wymienione na śruby. Facet który mi przy tym robił mówił ze 80 procent jego klientów to właściciele VW.