Strona 3 z 3

Re: wibracje

: czw lis 24, 2016 21:22
autor: LJ3
Omek pisze:ale jak to sprawdzić aby mieć pewność w 100 %
Witam wszystkich na forum.
Czytam różne wątki, gdyż szukam danych na temat:
Jak i gdzie zdobyć dobrej jakości półośki i/lub przeguby.
Trafiłem na pytanie, dotyczące przegubów, padł zewnętrzny czy wewnętrzny:
Omek napisał(a):
Jak to sprawdzić aby mieć pewność w 100 %?


Jest taka procedura:
Postawić samochód na twardym podłożu.
• Zaciągnąć hamulec postojowy.
• Podłożyć kliny pod tylne koło, po stronie,
przeciwnej niż badana półoś.
• Unieść przednie koło ponad podłoże.
• Uruchomić silnik i ustawić przednie koła na
wprost.
• Włączyć pierwszy bieg - uniesione koło zacznie
się obracać.
• Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą
nogą obciążyć napęd.
• Jeżeli pojawią się stuki w rytm obracanego koła,
oznacza to z dużym prawdopodobieństwem, że
uszkodzony jest przegub wewnętrzny półosi.
• Postępując tak jak w punkcie 7, skręcić
maksymalnie koła w jedną, a następnie w drugą
stronę. Pojawiające się przy skręconych kołach
rytmiczne stuki i zgrzyty świadczą o uszkodzeniu
przegubu zewnętrznego.
• Wyłączyć bieg, następnie wyłączyć silnik i opuścić
samochód na ziemię.
Powyższą procedurę należy powtórzyć dla zdiagnozowania stanu przegubów półosi
po drugiej stronie samochodu.

Leon

wibracje

: czw lis 24, 2016 21:37
autor: LJ3
Czy problem został rozwiązany?
Jeżeli tak to proszę napisać jaka była przyczyna.

Leon

wibracje

: czw lis 24, 2016 23:11
autor: Omek
niestety problem istnieje, nie mam pomysłu ? może skrzynia biegów, nie wiem sam

wibracje

: sob sty 14, 2017 20:49
autor: Omek
Proszę o pomoc bo nie wiem co mam już robić brak pomysłów, a nadal są wibracje teraz zaczynają się od 110 wzwyż
opowiem co zostało wymienione

1.kompletne sprzęgło wraz z dwumasem
2.amortyzatory ze sprężynami
2.końcówki drążków kierowniczych
3.wahacze kompletne
4.wszystkie przeguby wraz z prawą półosią
5.piasty wraz z łożyskami
6.tarcze hamulcowe z klockami
7.trzy razy ustawiana geometria
8.wywarzanie kół w różnych serwisach (letnie, zimowe)
9.przekładanie kół letnich, zimowych, od innych aut
10.maglownica zero luzów

wibracje

: pn sty 16, 2017 22:53
autor: Brago
No i została lewa półoś do wymiany żeby mieć jeszcze więcej pewności.

Może zrób eksperyment. Podnieś jedno przednie koło żeby nie stykało się z podłożem i pociśnij do tych 110+ km/h i fajnie jakby druga osoba, albo Ty, żebyś posłuchał czy coś słychać, może wtedy na coś wpadniesz.