Strona 2 z 2

Problem ze zmiana biegow

: śr kwie 03, 2013 21:21
autor: pitekt
kolego proponuje oleje firmy fusch istnieja przypuszczenia ze to własnie ten olej jest stosowany na pierwszy montarz w VW i noze to i ten jest w tej białej butelce za sto zeta... dosc teori wiecej praktyki padła mi skrzynka w golfie moim 6b ERF kupiłem uzywke i gosciu spuscił olej na wysyle poszedłem do pierwszego lepszego sklepu z czesciami i mowie olej do skrzyni myslałem ze sie znaja dali mi mobil 75w90 50zł za litr zalałem i załozyłem skrzynke nowy dwumas sprzegło wysprzeglik bo moja stara skrzunia rozpadajac sie rozwaiła wszystko zimny silnik biegi 1/2/3 ciezko czasem ze zgrzytem nie szło redukowac na zimnym ani nic poczytałem popytałem okazało sie ze nalałem najgorszego gowna jakie mogli zrobic zalałem olejem fusch 75w za 50zł zalitro i skrzynka chodzi idealnie biegi jak nowe juz moja 3 trasa na niemcy i chodzi wszystko dobrze

Re: Problem ze zmiana biegow

: śr kwie 03, 2013 22:15
autor: CzapCzap
biegi444 pisze:a czy sama uszkodzona poduszka moze powodowac ze biegi wchodza ciezko? i jak sie sprawdza czy poduszka jest mocno wybita? i czy do skrzyni jest przykrecona jedna poduszka? jak kts by mogl to poprosilbym bym o przykladowe zdjecie tej poduszki dziekuje
Moze pogorszyc zmiane biegow, ale czy az do takiego stopnia jak u ciebie to nie wiem. Jak sprawdzasz ? zapalasz auto, ktos gazuje , a ty legasz pod auto i patrzysz na poduszke i odrazu bedzie widac czy wybita czy nie . Ale mysle, ze raczej sprzeglo masz felerne.

fotka
pitekt pisze:znaja dali mi mobil 75w90 50zł za litr zalałem i załozyłem skrzynke nowy dwumas sprzegło wysprzeglik bo moja stara skrzunia rozpadajac sie rozwaiła wszystko zimny silnik biegi 1/2/3 ciezko czasem ze zgrzytem nie szło redukowac na zimnym ani nic poczytałem popytałem okazało sie ze nalałem najgorszego gowna jakie mogli zrobic zalałem olejem fusch 75w za 50zł zalitro i skrzynka chodzi idealnie biegi jak nowe juz moja 3 trasa na niemcy i chodzi wszystko dobrze
Mialem podobnie jak wlalem castrola 75W90 gl 4- 5. Jedynka i dwojka z oporem na zimno. Potem pojechalem do ASO po oryginalny olej ktory odziwio byl dwa razy tanszy od tamtego castrola i biegi malina.

Przy wyborze wazne by olej byl klasy GL4 , fuchs i febi robi dobre oleje ktore maja specyfikacje VW

Problem ze zmiana biegow

: czw kwie 04, 2013 08:18
autor: jamesoki
pitekt pisze:padła mi skrzynka w golfie moim 6b ER
pitekt pisze: bo moja stara skrzunia rozpadajac sie rozwaiła wszystko
A teraz jak na to patrzysz to skrzynia dawała ci oznaki padania?
Poszło sprzęgło?

Moja grzechocze podczas dodawania gazu coraz bardziej zbieram wysłać ją do roboty ale auto potrzebne.

Ale wracając do głównego wątku. Wiem że fuchs robi olej taniej ale nie mam potwierdzonej opinii że to to samo. Wszyscy szafują opinią że "istnieje duże prawdopodobieństwo". duże to znaczy jakie 0,6 0,9? Tu jest olej oryg i opis nt. zamiennika fuchsa
http://www.skrzynie.com.pl/vw-g-052-171 ... -litr.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mi udało się zdobyć oryginał za 70 zeta za litr więc się nie zastanawiałem. Jeszcze nie lałem bo jak pisałem wyżej skrzynia chyba pojdzie do roboty bo do tego wszystkiego wyje 50÷80km/h.
Ja osobiście planuję jeszcze poszukać tej tulejki tylko nie wiem gdzie znalazłem opisy nt jak ręką odjął.

Problem ze zmiana biegow

: czw kwie 04, 2013 12:09
autor: LittleBug
Wyjmij skrzynie - sprawdź stan łożysk i synchronizatorów.
Może najpierw sprawdź wybierak?

Problem ze zmiana biegow

: czw kwie 04, 2013 22:13
autor: pitekt
no skrzynka nic nie dawała zadnych znakow auto sam sprowadziłem do polski 3 tyg przed rozsypka z niemieckiego serwisu VW byłem zadowolony a tu o 3tys w plecy :rozpacz: a chodziła idealnie mogła pasc sama w sobie a nie jeszcze rozbijajac obudowe tryb mechanizmu roznicowego wpadł w sprzegło siejac zniszczenie.... no jak dałes 70zł za litr to nie było co sie zastanawiac mi w aso powiedzieli 110zł litr gdzyby nie to ze kupiłem ten psełdo mobil i byłem 150 w plecy to bym kupił ale nie narzekam na fuscha naprawde skrzynka chodzi ładnie w porownaniu do mobila 10000%lepiej ale nikt w niej nie siedzi nie znasz dnia ani godziny....

Problem ze zmiana biegow

: pt kwie 05, 2013 09:10
autor: jamesoki
pitekt pisze:dawała zadnych znakow
Rozbierałeś ją potem wiesz co się stało?

Masa dostała? U mnie chyba jakieś koszmarne luzy są w środku bo jak dodaję gazu to dodatkowo lewar chodzi do przodu i do tyłu jakiś centymetr i drży

Problem ze zmiana biegow

: pt kwie 05, 2013 17:41
autor: biegi444
Dzisiaj sciagnalem sprzynie . wymieniam tarcze docisk i lozysko. zastanawiam sie na wymiana dwumasy nie wiem cyz jest jeszcze dobra czy nie. Napisalem nowy post odnosnie dwumasy jak ktos by wiedzial to prosze o napisanie . No i lozysko przy wyciaganiu sie rozlecialo:) zastanawiam sie czy wybierak tez ruszac czy nie . moze jakies opinie na ten temat sa?

Re: Problem ze zmiana biegow

: pt kwie 05, 2013 19:32
autor: pitekt
Rozbierałeś ją potem wiesz co się stało?

Masa dostała? U mnie chyba jakieś koszmarne luzy są w środku bo jak dodaję gazu to dodatkowo lewar chodzi do przodu i do tyłu jakiś centymetr i drży[/quote]



wiesz co nie rozbierałem jej słyszałem o obcinaniu jakis nitow i ze tak własnie sie mogło stac ale to tylko teoria wiec nie wiem
Obrazek


tak wygladało po wyciagnieciu dostał docis tarcza i wysprzeglik poczatkowo myslełem ze dwumasa chodzi za ciasno i przestała pełnic swoja role wiec kupiłem sały komplet za 1700zł.... :rozpacz: jak przeszła nowka to porownałem i tu niespodzianka :shock: identycznie pracuje tak samo ciasno jak nowe jakby je wyczyscił to bym mogł jako oowe wystawic ale ze juz kupiłem komplet nie mogłem wzrocic tego nowego to załozyłem a tamto staro nowe lezy w garazu zagadka nie wyjasniona jedyne co moge powiedzie to to ze nie zauwazyłem zadnej roznicy na nowym lewarek zachowuje sie tak samo jak przed w sesie delikatnie drży... i to wszystko teraz ganiam i narazie niec sie nie dzieje teraz jak jeschałem do niemiec cos pukało przy ruszaniu jeszcze tego nie sprawdziłem jak kupowałem skrzynke była z rozbitka i była delikatnie peknieta w miejscu gdzie wchodzi pierwsza sroba od poduszki pod skrzynia ale tam jaest jeszcze druga zaraz obok mam nadzieje ze trzyma dalej i to cos innego...

Problem ze zmiana biegow

: sob kwie 06, 2013 22:00
autor: biegi444
wlasnie skonczylem wymiane . do wymiany byla tarcza docisk i lozysko po przemysleniu zakupilem firmy LUK wiec mysle ze troche wytrzyma . przejechalem sie i biegi wczodza idealnie . troche sie nameczylem z zalozeniem skrzyni poniewaz wszystkiego nei wiedzialem ale efekt koncowy zadowalajacy.. dziekuje wszystkim za pomoc.

Problem ze zmiana biegow

: pn kwie 08, 2013 07:41
autor: jamesoki
pitekt pisze:tak wygladało po wyciagnieciu dostał docis tarcza i wysprzeglik poczatkowo myslełem ze dwumasa chodzi za ciasno
Nie wyła ci ta skrzynia przed uszkodzeniem przy hamowaniu silnikiem?
Zastanawiam się co w niej jest do wykorzystania. Moja wyje i obawiam się że niewiele mi pomoże wymiana łożysk. Biegi wchodziły elegancko?
Jakie oznaczenie skrzyni?

Problem ze zmiana biegow

: pn kwie 08, 2013 21:39
autor: pitekt
skrznka ERF zanych oznak zadnych rano nawet przy minus 20 zadrn bieg nie zagrechotał nie wyła 6 przewaznie wyja włanie na 6 ta nic. i skonczyła sie przy predkosci 20 kmh

Problem ze zmiana biegow

: wt kwie 09, 2013 07:57
autor: jamesoki
Moja to ostro wyje i grzechoczą biegi. Tylko ja mam DRW. Pewnie synchronizatory u ciebie całe. Planujesz ją sprzedać?

Problem ze zmiana biegow

: wt kwie 09, 2013 20:21
autor: pitekt
planowałem na szrot jedynie... jak ci cos potrzeba to wal smiało na pw