Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: monopolowy » ndz gru 12, 2010 15:34

Ok Panowie, to jak łatwo sprawdzić czy to to sprzęgiełko? Nie mam siły do mechaników, najlepiej samemu wszystko robić

EDIT: I czy od tego może aż budą trząść?


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: katerpi » ndz gru 12, 2010 15:39

Od razu Ci napisze, że do wymiany sprzegiełka trzeba mieć specjalny klucz :bigok: Jak robiłem to u siebie to nie obeszło się bez pomocy tata, imadła i dwóch metrowych rurek :hmm:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: italiano_83 » ndz gru 12, 2010 15:51

monopolowy pisze:EDIT: I czy od tego może aż budą trząść?
Delikatnie może drżeć silnik, bardziej się odczuwa stukanie w lewarek zmiany biegów i wyczuwalne poszarpywanie "silnikiem" w czasie przyspieszania, dochodzi do tego szelest lub "strzelanie/stukanie" na biegu jałowym.
Sprawdzić, hmm trzeba zrzucić pasek napędu i unieruchomić czymś wałek alternatora, a następnie sprawdzić czy jest możliwość pokręcenia kołem alternatora w stronę przeciwną do ruchu paska napędu, rolka stawia pewien opór, ale powinna dać się przekręcać- a to wszytko po ta aby alternator mógł się kręcić w pewien sposób "niezależnie" od silnika, czyli aby nie szarpał paskiem podczas gaszenia i nie "hamował" dodatkowo silnika kiedy ten schodzi z wysokich obrotów np podczas zmiany biegów.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: monopolowy » ndz gru 12, 2010 16:23

Ech, ok, to teraz tylko muszę znaleźć kogoś kto mi w końcu zdiagnozuje usterkę i ją naprawi

I jeszcze jedno - to stukanie czasami jest synchroniczne (jak w zegarku, na biegu jałowym), a czasami jest to nierównomierne stukanie (wtedy nieco cichsze) lub taki dziwny szelest


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: Shmatan » ndz gru 12, 2010 20:54

Miałem podobne objawy przed rozdzieraniem sprzęgła - złamała się łapa łożyska.



monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: monopolowy » ndz gru 12, 2010 23:22

Shmatan, pisz jaśniej :P Jakiego łożyska?


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: katerpi » ndz gru 12, 2010 23:38

Łapa sprzęgła, łożyska jak zwał tak zwał. Znajduje się na łączeniu pomiędzy skrzynią, a blokiem.



monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: monopolowy » ndz gru 12, 2010 23:42

Wysprzęglik/łożysko oporowe? Jeśli tak to jest nowe, wymieniałem razem ze sprzęgłem


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: italiano_83 » ndz gru 12, 2010 23:47

Nie, nie panowie to AZS tu wysprzęglik hydrauliczny jest zintegrowany z łożyskiem oporowym- nie ma "łapy" jak w 5 .
Tu jest skrzynia 6 i wygląda to inaczej.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: monopolowy » ndz gru 12, 2010 23:50

Ok, podsumowując wszystko co tu napisaliśmy (i mój przedostatni post), jakie wnioski? Od czego zacząć? Na razie doszło mi jeszcze szukanie kumatego warsztatu który by mi w tym pomógł, problem jest taki że raz słychać stukanie i czuć wibracje a raz nie, byłem w Di..... z tym i akurat wtedy auto zachowało się wzorowo więc mnie odprawili z kwitkiem


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Re: Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: katerpi » ndz gru 12, 2010 23:51

italiano_83 pisze:Nie, nie panowie to AZS tu wysprzęglik hydrauliczny jest zintegrowany z łożyskiem oporowym- nie ma "łapy" jak w 5 .
Tu jest skrzynia 6 i wygląda to inaczej.
No to zwracam honor :pub:



monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: monopolowy » pt gru 17, 2010 19:40

Ok, walki u prawdziwego mechanika (auto oddałem do MR Motors) dzień pierwszy. Diagnoza? Źle przykręcone poduchy po wymianie sprzęgła. Prawdopodobnie to jest główną, ale nie jedyną przyczyną tych odgłosów i wibracji. Napinacz i sprzęgiełko wykluczył, tzn są do wymiany ale na razie jest z nimi wszystko ok.

Tyle lat jeździłem do tego p....a mechanika na różne naprawy, a z głupim sprzęgłem w ASZ nie potrafił dać sobie rady i twierdził że wszystko jest ok. Dla zainteresowanych mogę podać który to warsztat żeby omijali szerokim łukiem


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: monopolowy » wt gru 28, 2010 22:29

Po wizycie w MR Motors i wyregulowaniu poduszek zdaje się że jest nieco lepiej, ale pukanie nie ustępuje :/ Chyba w końcu nagram film i może ktoś mi coś powie, panowie z MR powiedzieli że mogą szukać ale nie mają podejrzeń co to może być...

" onclick="window.open(this.href);return false;

Jest film. Głównego stukania (tego regularnego) akurat nie było słychać (zrobilo się cichsze po poprawieniu poduszek), ale jak się wsłuchać to w tle słychać stukanie...


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

monopolowy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
Lokalizacja: Warszawa

Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!

Post autor: monopolowy » wt mar 08, 2011 17:37

Auto sprawne. Po wielu przejściach i odwiedzeniu wielu warsztatów (w sumie 6 wizyt w 3 różnych warsztatach) trafiłem do Pana Bogumiła - Autobodex. Wstępna diagnoza po osłuchaniu - coś z rozrządem :| Po tygodniu prac okazało się co było przyczyną - ukruszony klin na kole rozrządu (jak czegoś nie pokręciłem), wymiana popychaczy, koła rozrządu, panewek wałka... Po wszystkim - cisza, równa praca silnika. Trzy miesiące się bujałem z tym stukaniem, a wystarczyło po prostu podjechać do dobrego mechanika który nie boi się brudzić rąk. Oprócz tego niestety dwumas idzie na reklamację, po uporaniu się z tym stukaniem z rozrządu wyszła dość głośna praca dwumasu (robi się ciszej po wciśnięciu sprzęgła). Po prostu pech że obie rzeczy zaczęły się chrzanić w zasadzie w jednym momencie


Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości