Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Ok Panowie, to jak łatwo sprawdzić czy to to sprzęgiełko? Nie mam siły do mechaników, najlepiej samemu wszystko robić
EDIT: I czy od tego może aż budą trząść?
EDIT: I czy od tego może aż budą trząść?
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Od razu Ci napisze, że do wymiany sprzegiełka trzeba mieć specjalny klucz Jak robiłem to u siebie to nie obeszło się bez pomocy tata, imadła i dwóch metrowych rurek
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Delikatnie może drżeć silnik, bardziej się odczuwa stukanie w lewarek zmiany biegów i wyczuwalne poszarpywanie "silnikiem" w czasie przyspieszania, dochodzi do tego szelest lub "strzelanie/stukanie" na biegu jałowym.monopolowy pisze:EDIT: I czy od tego może aż budą trząść?
Sprawdzić, hmm trzeba zrzucić pasek napędu i unieruchomić czymś wałek alternatora, a następnie sprawdzić czy jest możliwość pokręcenia kołem alternatora w stronę przeciwną do ruchu paska napędu, rolka stawia pewien opór, ale powinna dać się przekręcać- a to wszytko po ta aby alternator mógł się kręcić w pewien sposób "niezależnie" od silnika, czyli aby nie szarpał paskiem podczas gaszenia i nie "hamował" dodatkowo silnika kiedy ten schodzi z wysokich obrotów np podczas zmiany biegów.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Ech, ok, to teraz tylko muszę znaleźć kogoś kto mi w końcu zdiagnozuje usterkę i ją naprawi
I jeszcze jedno - to stukanie czasami jest synchroniczne (jak w zegarku, na biegu jałowym), a czasami jest to nierównomierne stukanie (wtedy nieco cichsze) lub taki dziwny szelest
I jeszcze jedno - to stukanie czasami jest synchroniczne (jak w zegarku, na biegu jałowym), a czasami jest to nierównomierne stukanie (wtedy nieco cichsze) lub taki dziwny szelest
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Miałem podobne objawy przed rozdzieraniem sprzęgła - złamała się łapa łożyska.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Shmatan, pisz jaśniej Jakiego łożyska?
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Łapa sprzęgła, łożyska jak zwał tak zwał. Znajduje się na łączeniu pomiędzy skrzynią, a blokiem.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Wysprzęglik/łożysko oporowe? Jeśli tak to jest nowe, wymieniałem razem ze sprzęgłem
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Nie, nie panowie to AZS tu wysprzęglik hydrauliczny jest zintegrowany z łożyskiem oporowym- nie ma "łapy" jak w 5 .
Tu jest skrzynia 6 i wygląda to inaczej.
Tu jest skrzynia 6 i wygląda to inaczej.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Ok, podsumowując wszystko co tu napisaliśmy (i mój przedostatni post), jakie wnioski? Od czego zacząć? Na razie doszło mi jeszcze szukanie kumatego warsztatu który by mi w tym pomógł, problem jest taki że raz słychać stukanie i czuć wibracje a raz nie, byłem w Di..... z tym i akurat wtedy auto zachowało się wzorowo więc mnie odprawili z kwitkiem
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
Re: Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
No to zwracam honoritaliano_83 pisze:Nie, nie panowie to AZS tu wysprzęglik hydrauliczny jest zintegrowany z łożyskiem oporowym- nie ma "łapy" jak w 5 .
Tu jest skrzynia 6 i wygląda to inaczej.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Ok, walki u prawdziwego mechanika (auto oddałem do MR Motors) dzień pierwszy. Diagnoza? Źle przykręcone poduchy po wymianie sprzęgła. Prawdopodobnie to jest główną, ale nie jedyną przyczyną tych odgłosów i wibracji. Napinacz i sprzęgiełko wykluczył, tzn są do wymiany ale na razie jest z nimi wszystko ok.
Tyle lat jeździłem do tego p....a mechanika na różne naprawy, a z głupim sprzęgłem w ASZ nie potrafił dać sobie rady i twierdził że wszystko jest ok. Dla zainteresowanych mogę podać który to warsztat żeby omijali szerokim łukiem
Tyle lat jeździłem do tego p....a mechanika na różne naprawy, a z głupim sprzęgłem w ASZ nie potrafił dać sobie rady i twierdził że wszystko jest ok. Dla zainteresowanych mogę podać który to warsztat żeby omijali szerokim łukiem
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Po wizycie w MR Motors i wyregulowaniu poduszek zdaje się że jest nieco lepiej, ale pukanie nie ustępuje :/ Chyba w końcu nagram film i może ktoś mi coś powie, panowie z MR powiedzieli że mogą szukać ale nie mają podejrzeń co to może być...
" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest film. Głównego stukania (tego regularnego) akurat nie było słychać (zrobilo się cichsze po poprawieniu poduszek), ale jak się wsłuchać to w tle słychać stukanie...
" onclick="window.open(this.href);return false;
Jest film. Głównego stukania (tego regularnego) akurat nie było słychać (zrobilo się cichsze po poprawieniu poduszek), ale jak się wsłuchać to w tle słychać stukanie...
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
Stukanie na jałowym biegu z nowym dwumasem!
Auto sprawne. Po wielu przejściach i odwiedzeniu wielu warsztatów (w sumie 6 wizyt w 3 różnych warsztatach) trafiłem do Pana Bogumiła - Autobodex. Wstępna diagnoza po osłuchaniu - coś z rozrządem Po tygodniu prac okazało się co było przyczyną - ukruszony klin na kole rozrządu (jak czegoś nie pokręciłem), wymiana popychaczy, koła rozrządu, panewek wałka... Po wszystkim - cisza, równa praca silnika. Trzy miesiące się bujałem z tym stukaniem, a wystarczyło po prostu podjechać do dobrego mechanika który nie boi się brudzić rąk. Oprócz tego niestety dwumas idzie na reklamację, po uporaniu się z tym stukaniem z rozrządu wyszła dość głośna praca dwumasu (robi się ciszej po wciśnięciu sprzęgła). Po prostu pech że obie rzeczy zaczęły się chrzanić w zasadzie w jednym momencie
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości