Strona 2 z 2

Jak wydłuzyć 5 bieg w skrzyni CYP

: wt gru 28, 2010 00:43
autor: admin911
.658 (for the 93-2003 Transporter (eurovan) synchro)
02Z 311 158A (large gear)
02Z 311 361A (small gear)

.681
02D 311 158 (large gear)
02D 311 361 (small gear)

.717
02A 311 158 R (large gear)
02A 311 361 M (small gear)

dla 658 potrzebna jest jeszcze podkładka sprężynowa, info zaczerpnięte z http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... wap-VW.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Jak wydłuzyć 5 bieg w skrzyni CYP

: ndz sty 18, 2015 16:14
autor: drakula500
Odświeżam i pytanie jest następujące:

Są dwa rodzaje piast piątego biegu w skrzyniach 02A:
02J311241C oraz 02J311241D

Są one używane naprzemiennie od roku około 90tego aż po rok 2005.

Teraz tak...
Skrzynia np CTN (ale nie tylko ta skrzynia*) używa wałka sprzęgłowego o nr 02A311103D (9/17), ETKA podaje że przy przy tym wałku były stosowane dwa rodzaje piast piątego biegu czyli ta 02J311241C oraz 02J311241D (naprzemiennie w zależności od rocznika)

Zaś skrzynia CYP posiada wałek sprzęgłowy 02B311103 bądź 02J311103A (obydwa 9/16).I teraz co ciekawe... tu ETKA podaje że:
- wałek 02b311103 powinien używać piasty 02J311241C
- wałek 02J311103A powinien używać piasty 02J311241D

sychronizatory i inne pozostają takie same, również widełki itp. Niech ktoś teraz napisze, czym się różnią od siebie piasty piątego biegu 02J311241C oraz 02J311241D i czy moga być one stosowane naprzemiennie, skoro na wałku CTN są one stosowane naprzemiennie.

___________________________________________________________
*AYH,AYK,AYM, CAT,CES,CEY, CEX,CEW,CGX, CGY,CHA,
CGX,CGY,CHA, CNA,CNL,CHU, CMZ,CHU,CTN, CTM,CJA - te wszystkie używają takiego samego wałka sprzęgłowego 9/17