zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Pantter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt paź 06, 2017 21:37
Lokalizacja: Wyszków

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: Pantter » pn paź 16, 2017 13:18

Koledzy mam problem ze skrzynio biegów , mianowicie po wrzuceniu wstecznego nic innego nie wchodzi zakleszczyła się 2 km wracałem do domu na wstecznym , czy ktoś miał taki problem i czy go rozwiązał za pomoc z góry dziękuje . szukałem lub zile szukałem na forum bo nic nie znalazłem jestem tu nowy i nie bardzo potrafię poruszać sie po forum jak i na długich trasach na wstecznym . model mojego golfika to mk2 1.8 RP 90r o skrzyni nic nie wiem poza tym że miała 6 biegów a ma jeden tylko wsteczny . pozdrawia Pantera



Awatar użytkownika
żwirek
Caddy Mk1 TD
Caddy Mk1 TD
Posty: 492
Rejestracja: wt lis 02, 2010 13:22

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: żwirek » pn paź 16, 2017 13:30

rozumiem że skrzynia 5 biegowa plus wsteczny a nie 6 plus wsteczny. jeżeli skrzynia 5 biegowa oryginalna z mk2 i pochodnych to obstawiam plastiki na wybierakach otwórz maskę i spróbuj ręcznie wybrać bieg


moja Bora http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367183" onclick="window.open(this.href);return false;
mój Caddy mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=414876" onclick="window.open(this.href);return false;
jest Golf mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=611702" onclick="window.open(this.href);return false;

Pantter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt paź 06, 2017 21:37
Lokalizacja: Wyszków

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: Pantter » pn paź 16, 2017 13:46

żwirek tak jest skrzynia org z mk 2 5 + wsteczny . manewru z ręcznym wybraniem biegów próbowałem nic nie dało



Awatar użytkownika
żwirek
Caddy Mk1 TD
Caddy Mk1 TD
Posty: 492
Rejestracja: wt lis 02, 2010 13:22

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: żwirek » pn paź 16, 2017 14:29

A drążek pracuje czy też stoi na wbitym wsteczny? może się drazek zakleszczyl


moja Bora http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367183" onclick="window.open(this.href);return false;
mój Caddy mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=414876" onclick="window.open(this.href);return false;
jest Golf mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=611702" onclick="window.open(this.href);return false;

Pantter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt paź 06, 2017 21:37
Lokalizacja: Wyszków

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: Pantter » pn paź 16, 2017 15:30

drążek odpięty , wybierak stoi na wstecznym i nic innego nie wybiera . nie chce na chama by czegoś nie urwać



Pantter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt paź 06, 2017 21:37
Lokalizacja: Wyszków

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: Pantter » śr paź 18, 2017 10:43

widze ze chyba jestem pierwszy co ma taki problem ???????



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: iNitiaL » śr paź 18, 2017 13:01

@żwirek - dwójki nie miały nigdy sześciobiegowych skrzyń... powinienieś raczej pytać o 4 biegową;)

@Pantter - miałem tak z 3 biegiem, skrzynia się rozsypała na amen, elementy wybieraka wpadły do środka i zrobiły imprezę ze wszystkim co było w środku. skrzyniarz stwierdził że ktoś w niej grzebał i źle poskładał, od początku swapu były z tą skrzynią problemy. naprawa nieopłacalna i wymiana na inną + regeneracja (zrobić raz a dobrze...). jeżeli masz taki numer to nie licz że obejdzie się bez rozbierania skrzyni, niestety.


___

arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: arka10 » śr paź 18, 2017 22:01

Masz PW.



Awatar użytkownika
żwirek
Caddy Mk1 TD
Caddy Mk1 TD
Posty: 492
Rejestracja: wt lis 02, 2010 13:22

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: żwirek » pt paź 20, 2017 00:05

iNitiaL, wiem że nie miały ale różne szczepy jeżdżą po drogach


moja Bora http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367183" onclick="window.open(this.href);return false;
mój Caddy mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=414876" onclick="window.open(this.href);return false;
jest Golf mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=611702" onclick="window.open(this.href);return false;

Pantter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt paź 06, 2017 21:37
Lokalizacja: Wyszków

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: Pantter » śr paź 25, 2017 16:47

no to szukam skrzyni :-( , ma ktoś



Pantter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt paź 06, 2017 21:37
Lokalizacja: Wyszków

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: Pantter » śr paź 25, 2017 23:29

Koledzy mogę nabyć skrzynie o numerach CHE 24092 moja to AUG 13070 ale różnią się przełożeniami czyli ;
AUG CHF
1B 3.45 3.45
2B 1.94 1.94
3B 1.44 1.28
4B 1.29 0.98
5B 0.94 0.80
nie bardzo sie orientuje o co tu chodzi czy na tej CHE będzie prędkość max większa a słabsze przyśpieszenie czy na odwrót . za info z góry dziękuje .



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: iNitiaL » czw paź 26, 2017 11:02

przełożenie mówi Ci o tym ile obrotów wałek napędzany sprzęgłem (silnikiem) musi wykonać aby napędzić wałek napędzający dyfer (docelowo flansze, półosie, koła). zatem im większy współczynnik tym mniejsza prędkość docelowa przy danych rpm, ale większy moment obrotowy na kołach (zdolność uciągu nazwijmy lakonicznie). także w skrócie skrzynia jakby 'rozdziela' moment na silniku na moment na kołach i prędkość tych kół. przesunięcie w jedną stronę spowoduje spadek z drugiej. co do przyspieszenia wniosek słuszny, większy moment lepiej uciągnie masę pojazdu stąd lepsze przyspieszenie na krótkich biegach, lepsza prędkość na długich. jest tu pewna przewrotność bo krótki bieg to z większym przełożeniem, a długi z mniejszym. nazwa wzięła się stąd jak szybko trzeba wbić następny.

druga skrzynia ma dłuższe przełożenia więc autko się lepiej rozbuja na autobanie, ale dłużej mu zajmie osiąganie poszczególnych prędkości. zauważ że 1 i 2 bieg identyczny więc zmiany będą na 3-5 biegu dopiero. tzn. np. w ruszaniu ze świateł nie będzie żadnych zmian.


___

Pantter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt paź 06, 2017 21:37
Lokalizacja: Wyszków

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: Pantter » czw paź 26, 2017 13:17

iNitiaL a co myślisz żeby włożyć skrzynie 4S nie wiem jakie ma przełożenia



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

zblokowana - zakleszczona skrzynia na wstecznym

Post autor: iNitiaL » czw paź 26, 2017 14:47

Kolego, skrzynię 4S miałem w 1.6B a kumpel w 1.6TD i nie będę Ci rozpisywał przełożeń bo i tak Ci ta skrzynia nie wejdzie P&P. Dlatego że skrzynia i przełożenia to nie wszystko, dobierając skrzynię musisz patrzeć jakie masz flansze na przeguby wewnętrzne (a jestem pewien że masz 100mm). Skrzynia 4S ma flansze 90mm.

Druga rzecz która Cię interesuje to rozmiar wielowypustu wałka wejściowego skrzyni na tarczę sprzęgłową - no i tak masz do wyboru 22mm lub 24mm. Sprawdzimy co masz teraz:

AUG 3.46 1.94 1.44 1.13 0.89 3.67 6490.79 Red (15 tooth) 100mm No A2 22mm 020 1989-1992 1.8 8v

Voila; musisz szukać sobie skrzyni na flansze 100mm ale z mniejszym wielowypustem 22mm. Ten wiąże się z wielkością koła zamachowego i sprzęgła jakie jest przyczepione do wału silnika. I tak skrzynia którą sobie wynalazłeś:

CHE 3.46 1.94 1.28 0.97 0.81 3.67 4446.6 Red (15 tooth) 100mm No A3 24mm 020 1993-1997 2.0 8v

też nie wejdzie, już sam widzisz czemu, jest z większym wałkiem. zawsze najbezpieczniej szukać takich skrzyń jakie do tego modelu wychodziły. oczywiście to nie sztywna zasada. ja mam na przykład CHD (flansza 100, wielowypust 24 pod sprzęgło 210) - a kupiłem ją o dziwo z Vento 1.8 90KM - szukałem najmniej zajechanej i nie chciałem z 1.9TD ani GTI. choć do wszystkich tych modeli była pchana fabrycznie. i po prawdzie też guzik wiedziałem o skrzyniach póki się nie rozsypała przy swapie:)

toteż najlepiej szukać innej AUG albo czegoś co szło też do RP'ka. posiłkując się jeszcze inną stroną to powinny pasować:
AON 3.46 1.94 1.37 1.03 0.75 3.67 4690.89 Red (15 tooth) 100mm No A2 22mm 020 1988-1989 1.8 8v
ACL 3.46 1.94 1.37 1.03 0.75 3.67 4690.89 Red (15 tooth) 100mm Yes A2 22mm 020 1988 1.8 8v
(są nawet odrobinkę dłuższe co moim zdaniem na +)

oraz jeżeli mają flanszę 100 (brak info jak widać) to także te o tych samych przełożeniach co w/w:
ACN 3.46 1.94 1.37 1.03 0.75 3.67 4690.89 Red (15 tooth) 100mm, 90mm? Yes A2 22mm 020 1985-1988 1.8 8v
ASF 3.46 1.94 1.37 1.03 0.75 3.67 4690.89 Red (15 tooth) 100mm, 90mm? No A2 22mm 020 1988-1989 1.8 8v

kopalnia wiedzy tutaj:
http://www.a2resource.com/eandt/ratios.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. przy zmianie skrzyni z CHD na CHD spotkała mnie przykra niespodzianka bo jedna pasowała jak trzeba, a druga nie do końca. bywały VW z aluminiową miską olejową którą zasłaniała koło zamachowe zamiast blaszki i skręcało się ją ze skrzynią. toteż musiałem kombinować z nawiercaniem na pałę metalowej osłony żeby pasowała, ale z czasem poszukam tej cholernej aluminiowej miski
Ostatnio zmieniony pt paź 27, 2017 08:33 przez iNitiaL, łącznie zmieniany 1 raz.


___

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości