Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Pilnie info o wymianie łozyska w syncro!!??

Post autor: Adalbert1702 » wt lis 01, 2016 22:46

Witam...Przypadkiem trafiłem na waszą dyskusję i chociaż było to dość dawno to jednak ciekawi mnie jak został rozwiązany problem szybszego piątego biegu?! Mam nadzieję ze podzielicie się swoim doświadczeniem? Też chciałem przyśpieszyć swojego Country na piątym biegu, bo trochę za wysoko kręci silnik przy maksymalnej na autostradzie! Wymiana przełożenia głównego na szybszy to dla Country zły pomysł. Traci się moc na wszystkich pięciu biegach (ale za to jest szybszy) a przecież w terenie- do czego został skonstruowany Country, jedynka i dwójka muszą być mocne a zatem wolne! Wyliczyłem ze zmiana o dwa zęby na piątym biegu będzie najodpowiedniejsza, bo nie będzie zbyt wielka między czwórką a jednak trochę zwolni silnik na piątym biegu.
Mój pomysł polega na tym że przerabiam używany kąplet kół piątego biegu. Nie chcę dorabiać całośći, chociaż mniejsze koło mozna zrobić od podstaw, bo nie jest skomplikowane... Jednak większe koło-to z synchronizatorem łatwiej jest "ogolić" do pewnej średnicy a następnie dorobić wieniec zębaty (toczyć, frezować i szlifować zęby i odpowienio nawęglać i hartować szlifować je) i metodą ciepło/zimno nacisnąc na korpus piasty obrobionego koła zębatego. Można pokusić się o zakołkowanie albo zaspawanie wieńca... Tak zrobione koła zebate funkcjonują w samochodach rajdowych gdzie co chwilę wymienia się w skrzyni "ogolone" koła zębate o nie typowym przełożeniu....Piszę to mając jakieś doświadczenie w tym temacie, bo już nie jednokrotnie dorabiałem w ten sposób nowe koła o "zamówionym" przełożeniu. Na chwilę obecną zmieniło się wiele i dziś już łatwiej dobrać i kupić odpowiednią stal, obrobić ją na cyfrowych obrabiarkach i ulepszyć cieplnie....Jest wiele firm zajmujących się takimi sprawami więc nawet nie będę się sam wysilał a mając odpowiednią wiedzę i doświadczenie mogę ocenić wykonanie i poprosić o wydruk obróbki cieplnej...
Wszystko to jednak nie będzie miało znaczenia o ile któryś z kolegów znalazł gdzieś "piątkę" która byłaby szybsza a jednak pasowała na wałki w standartowej skrzyni AXR modelu Syncro! Czekam na odzew!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości